TULI POSITSIOONIUURING | Selgusid Eesti kõige tuntumad ja hinnatumad agentuurid
Täna tutvustatud TULI positsiooniuuring selgitas muuhulgas välja Eesti tuntuimad agentuurid. Samuti saab Rait Faktumi ja TULI koostöös valminud “Turundusagentuuride positsiooni ja rahulolu uuringust” teada, millised on olulisemad väljakutsed turunduses; miks agentuuride teenuseid kasutatakse jpm.
Positsiooniuuringu valimiks on TULI liikmete kliendid – tänavu vastas kokku 492 inimest. Tegemist ei ole kõigi turundusteenuseid tarbivate ettevõtete ja asutuste üldkogumi ja läbilõikega, ent pole põhjust arvata, et kogu turu läbilõike vastused oleksid oluliselt erinevad.
Hinnangutes konkreetsete agentuuride teenuse kvaliteedile tuleb aga valimi eripäraga arvestada, pidades seejuures silmas üldist vastamise määra ning seda, et erinevaid agentuure hindas erinev arv hindajaid.
Toome sinuni põgusa kokkuvõtte välja koorunud vastustest. TULI liikmed leiavad uuringu TULI liikmekeskkonnast.
Olulisemad väljakutsed turunduses
Uuring näitab, et turundajad mõistavad, et eduks ei piisa enam pelgalt suurest reklaamieelarvest või uute platvormide kasutamisest. Edu võti on strateegiline sisu, mis on kvaliteetne, mitmekülgne ja kõnetab eri sihtrühmi. See eeldab nii loomingulisi kui ka analüütilisi oskusi ning investeeringuid sisuloomesse.
Agentuuride teenuse kasutamise kolmeks peamiseks põhjuseks on endiselt:
- Enda ressursside puudus.
- Agentuuride mitmekesisem kogemus.
- Vajalike inimeste puudus.
- Seejuures ei ole nende põhjuste tase aastate jooksul oluliselt muutunud.
Peamise koostööpartneri valiku kolm peamist tegurit:
- Reklaamivaldkonnas: loovus ja värske ideekäsitlus, võimekus olla strateegiline partner turunduses, varasema koostöö kogemus.
- Disainivaldkonnas: loovus ja värske ideekäsitlus, varasema koostöö kogemus, projektijuhtimise ja teostuse kõrge kvaliteet.
- Üritusturundusvaldkonnas: projektijuhtimise ja teostuse kvaliteet, varasema koostöö kogemus, loovus ja värske ideekäsitlus.
- Kommunikatsioonivaldkonnas: võimekus olla strateegiline partner turunduses, varasema koostöö kogemus, projektijuhtimise ja teostuse kõrge kvaliteet.
- Meediavaldkonnas: võimekus olla strateegiline partner turunduses, varasema koostöö kogemus, projektijuhtimise ja teostuse kõrge kvaliteet.
Strateegiline partnerlus agentuuriga omab eelkõige nelja tähendust:
- Võimekus süveneda kliendi eripärasse.
- Võime kaasa mõelda, kiirelt tegutseda ning lahendusi mõelda.
- Võimekus näha suurt ja tulevikku suunatud pilti.
- Teenusepakkuja haakub kliendi strateegiate ning eesmärkidega, oskab neid püstitada ja saavutab need.
Teenuse vastavus ootustele
Tulemused näitavad, et üritusturundusagentuuride hinnangud on viie turundusvaldkonna võrdluses saanud üldisest keskmisest kõrgemaid hinnanguid.
Viie turundusvaldkonna keskmisest madalamad hinnangud said reklaami- ja kommunikatsioonivaldkonna agentuurid. Kõikides valdkondades vastab kõige vähem ootustele hind.
Agentuuride tuntus
- Kahe aastaga pole agentuuride TOP 20 liiga suuri muutusi toimunud – juhib Tank, teisel kohal on Tabasco, kolmas on Velvet. Võrreldes 2023. aastaga on Tabasco ja Velvet kohad vahetanud.
- Reklaamiagentuuride arvestuses on seis sama: Tank ees, Tabasco järel. Kolmanda koha hõivas see ja eelmine kord Taevas Ogilvy.
- Disainiagentuuridest juhib taas Velvet, seda Brand Manuali ja Refleksi ees. Täpselt sama esikolmik nagu kaks aastat tagasi.
- Üritusturundusagentuuride seas pole samuti muutusi. Jolos on esimene, Orangetime teine ja Miltton Events kolmas.
- Ka kommunikatsiooniagentuuride osas on kõik muutusteta: Pjedestaalil seisavad Miltton, META Advisory ning Hamburg ja Partnerid.
- Meediagentuuride kolm parimat on samuti samad nagu 2023. aastal. Havas Media, Media House ja Initiative.
Reklaamiagentuuride tuntus (%)
- Tank (84%)
- Tabasco (77%)
- Taevas Ogilvy (68%)
- Division (67%)
- Optimist Creative (66%)
- Kontuur Leo Burnett (65%)
- La Ecwador (64%)
- Imagine\TBWA (55%)
- Age Creative (54%)
- Havas Creative (53%)
- Utopia (49%)
- Nobel Digital (47%)
- AD Angels (43%)
- Taifuun (39%)
- Vaas (39%)
- Not Perfect (33%)
- Sweep Agency (28%)
- Häk (27%)
- Creatum (25%)
- Salama (23%)
- NOH Production (22%)
- Megapiksel Stuudio (21%)
- Artwerk (18%)
- Trickster Studios (16%)
- Dada AD (14%)
- KAGU the agency (14%)
- Good Bits (14%)
- Lennuk (10%)
- Geeks (7%)
- Kõmu (3%)
Disainiagentuuride tuntus (%)
- Velvet (76%)
- Brand Manual (46%)
- Refleks (34%)
- AKU (29%)
- Koor (23%)
- Hable (17%)
- Pult (16%)
- Ruum 414 (15%)
- Bond (15%)
- Nope (10%)
- Putka (9%)
- Stuudio/Stuudio (9%)
- Unt/Tammik (8%)
- Dux (7%)
- Polaar (5%)
- Brand New (4%)
Üritusturundusagentuuride tuntus (%)
- Jolos (62%)
- Orangetime (57%)
- Miltton Events (57%)
- WOW Events (56%)
- Elamusstuudio (44%)
- Frank Events (40%)
- Optimist Live (35%)
- Kuusk (31%)
- Milestone (22%)
- ID Production (21%)
- Broadline (19%)
- Amazing Productions (18%)
- Hype (16%)
- Elamuspank (14%)
- Stiilikanal (14%)
- NJ Production (11%)
- Live! (9%)
- Celebrate Group (8%)
- Createevents (7%)
Kommunikatsiooniagentuuride tuntus (%)
- Miltton (70%)
- META Advisory (68%)
- Hamburg ja Partnerid (55%)
- Ogilvy PR (48%)
- Optimist Public (48%)
- Corpore (43%)
- Dalton (43%)
- Akkadian (40%)
- Agenda PR (40%)
- Powerhouse (39%)
- KPMS (37%)
- PR Strategies (23%)
- Callisto (18%)
- PR Concept (14%)
Meediaagentuuride tuntus (%)
- Havas Media (54%)
- Media House (50%)
- Initiative (49%)
- Dentsu (46%)
- Mediabroker (45%)
- Inspired Universal McCann (37%)
- Mediabrands Digital (37%)
- OMD Estonia (33%)
- Mindshare (26%)
- Intense growth HUB (21%)
- MIXD (20%)
- PHD Estonia (17%)
- Convertal (16%)
- EssenceMediacom (14%)
- Analytical Alley (11%)
- Arena Media (8%)
- Hundred Agency (4%)
Vastajad vastasid küsimusele: Milliseid siin loetletud üritusturundusagentuuridest Sa tead? Märgi need, millest oled vähemalt kuulnud.
Autorid: Rait Faktum ja Siim Kera, TULI