21.05.2025

TULI juhatusse kandideerib 14 inimest. Tutvu nende mõtetega

Turundajate Liit saab ülejärgmisel nädalal uue juhatuse. Et sul oleks lihtsam valikut teha, palusime kandidaatidel end tutvustada.

TULI uue juhatuse kandidaadid.

Uus juhatus valitakse neljapäeval 3. juunil, mil Erinevate Tubade Klubis toimub TULI üldkoosolek. Koosolek toimub kell 15-17 ning sinna on oodatud ja kutsutud kõik liikmed. 

Registreeri koosolekule

Vastavalt liidu põhikirjale on kõigil liikmetel õigus kandideerida või esitada oma kandidaat TULI juhatusse. Juhatusse valitakse kokku 7 liiget. Juhatuse volituste tähtaeg on 2 aastat.

Kõigepealt näed nimekirja tänavustest kandidaatidest (nad on ritta sätitud tähestiku järjekorras tagurpidi), seejärel saad lugeda kõigi kohta väikest tutvustust (seal on inimesed paigutatud järjekorda tähestiku järjekorras õigetpidi!).

Kandidaadid

  • Ivar Õuekallas, Daltoni kommunikatsioonistrateeg
  • Indrek Viiderfeld, Tabasco tegevjuht
  • Maria Tiidus, Alexela turunduse ja kommunikatsiooni valdkonna juht
  • Markko Sojonen, Mindshare Estonia juhatuse liige ja tegevjuht
  • Henri Siht, ODERi loovjuht
  • Anne Muldme, AIRE turundus- ja kommunikatsioonijuht
  • Kadri Ann Mikiver, Velveti brändingu valdkonna juht
  • Liisi-Daisy Koplimaa, Ellex Raidla turundus- ja kommunikatsioonijuht
  • Marge Kari, Tanki tegevjuht
  • Andra Järva, Kontuuri projektijuht
  • Liina Jents, COBALTi intellektuaalomandi ja infotehnoloogia valdkonna kaasjuht
  • Gunnar Hunt, KAGU_the_agency kaasasutaja ja loovstrateeg
  • Aleksandr Dmitrijev, Ballzy turundusjuht
  • Madis Altermann, Initiative’i meediadirektor

Madis Altermann, Initiative’i meediadirektor

madis altermann
Madis Altermann.

Olen meedias ja turunduses töötanud üle 14 aasta, neist viimased 11 meediaagentuuris Initiative. Selle aja jooksul on mul olnud au kasvatada koos kolleegidega pisikesest, kuid kindla visiooniga meediaagentuurist üks Eesti suurim ja omanäolisem, luues uusi trende ning kehtestades valdkonna standardeid.

Soovin kandideerida TULI juhatusse, et jätkata eelmise juhatuse tööd reklaamiregulatsioonidega.  On oluline, et heast tahtest, kuid teinekord liigsest agarusest ajendatud ideed ning seaduseelnõud koos keeldude ja käskudega ei kujundaks põhjendamatult ümber kohalikke reklaamivõimalusi. 

Olgu selleks näiteks soov keelata välimeedias PVC-kangaste kasutamine või keelustada üksikule uuringule tuginedes enamiku Tallinna välimeediakandjate paiknemine sõiduteedele liiga lähedal. Kahjuks on sarnaseid näiteid võimalik leida paljudest erinevatest valdkondadest.

Oma igapäevatöös tõden sageli, et kõige olulisem tekst on tihtipeale kirjas dokumendi viimastel lehekülgedel või hoopis dokumendi lisas. Oskus pöörata tähelepanu detailidele, olles samal ajal TULI juhatuse liige, võimaldaks mul katusorganisatsiooni esindajana olla vajalik lüli seaduste ja regulatsioonide loojate ning TULI liikmete vahel ning anda majandusliku ebakindluse perioodil oma panus stabiilsema ettevõtluskeskkonna loomisel ja hoidmisel.

Aleksandr Dmitrijev, Ballzy turundusjuht

aleksandr dmitrijev
Aleksandr Dmitrijev.

Olen Aleksandr Dmitrijev – turundusstrateeg ja loovjuht, kelle kogemuste pagas hõlmab meediat, digitaalset turundust, produktsiooni, loovstrateegiat, suhtekorraldust ja brändijuhtimist. Olen tegutsenud nii agentuuri- kui ka kliendipoolel, juhtides regionaalseid kampaaniaid ja projekte, mis ületavad riigipiire ning loovad rahvusvahelisi võimalusi.

Kandideerin TULI juhatusse, sest usun, et Eesti turundusel on aeg võtta ette järgmine samm – ühendada loovus ja efektiivsus ühtseks tervikuks. Turundus pole pelgalt haarav visuaal või viraalne lugu, vaid läbimõeldud strateegia, mis seob eri distsipliinid ühe katuse alla ning viib tulemuste ja kasvuni.

Minu eesmärk juhatuses on panustada turundussektori arengusse – tahan inspireerida turundajaid seadma julgeid eesmärke, astuma rahvusvahelisele areenile ning konkureerima globaalsetel hangetel. Turundajad väärivad rohkem võimalusi areneda, liikuda edasi karjääriredelil, proovida kätt välismaal ja vallutada uusi turge.

Näen enda rolli valdkonna hõimude ühendajana, sest edu valem peitub meedia, digi, produktsiooni, suhtekorralduse, üritusturunduse ja brändi koostöös – me kõik töötame ühe eesmärgi nimel. Minu lemmikformaat reklaamis on storytelling ning olen veendunud, et iga kampaania peab olema integreeritud kommunikatsioon, kus sama mõte jõuab publikuni erinevate kanalite kaudu just neile sobival viisil. Sest meie sõnumite saaja on meie kliendi klient ja tema otsustab, mis on tähtis, mitte festivali žürii.

Gunnar Hunt, KAGU_the_agency kaasasutaja ja loovstrateeg

gunnar hunt 2
Gunnar Hunt.

Alustasin oma turundusteekonda kümme aastat tagasi Linnar Priimäe vastuvõtulaua taga.

Selle aja jooksul on õpitud, tehtud ja ka võidetud. Neli aastat sai reklaami loodud Imagine\TBWA brändi all, Sven Luka käe ja juhendamise all. Samal ajal tõime koos Helen Roonetiga ellu TULI terminoloogiasüsteemi – selle käigus tõlkisime näiteks copywriter’i ameti loovkirjutajaks.

Seejärel sukeldusin sügavale disainimaailma ja mõtestasin brändistrateegiaid Velveti tiimis. Lisaks Euroopas auhinnatud töödele lõin Kuldmuna stsenaariume ja panustasin Eesti haridusmaastiku edendamisse – VOCO, Tabasalu Gümnaasiumi ja Junior Achievementi kaudu.

Edasi täitsin loovjuhi rolli Optimist Creative’is ja puhusin ellu efektiivsuskonkursi TULImust. Selle nimetamine, brändimine ja sisuline mõtestamine oli üks eriti äge projekt.

Nii vasaku jala kui ka parema käega olen loovjuhtinud ja lavastanud Eesti suuremaid ja väiksemaid üritusi ning teinud PR-trikke, mis on jõudnud ka põhikooliõpikutesse (vaata 6. klassi meediaõpikut – peatükk: Jälle raamat!?).

Tänaseks on kõik need kogemused ja teadmised vorminud agentuuri KAGU – loovusvahendusagentuuri, mis seisab Eesti loovvaldkonna demokratiseerimise ja maailmapildile viimise eest. 

TULI juhatusse kandideerin kahel väga lihtsal põhjusel: et tuua TULI tegevusse rohkem loovlahendusi ja tugevamat strateegiat. Kuigi TULI arenguplaanid on aastaid olnud eeskujulikud ja inspireerivad, takerdub elluviimine tihti ikka ja jälle ootuspäraste takistuste taha. 

Minu praktiline kogemus erinevate valdkondade loovuse ja strateegia ühendamisel aitab juhatusel näha nendele probleemidele paremaid lahendusi ning kindlustada, et head ideed ning vajalikud teod ka päriselt ilmavalgust näevad. Lisaks suunan enda fookuse ka TULI kommunikatsiooni brändipuhtusele, aitan luua väljundeid meie järelkasvule ning hoolitsen selle eest, et TULI ambitsioon ületaks vähemalt naaberriikide piirid. 

Ahjaa – defolio tuleb ka kasumlikuks muuta ning värske žüriiliikmena tean, et Kuldmuna juhend vajab samuti uuendust.

Sai vist valimislubadusi küll. Nüüd lubage mul need ellu viia.

Liina Jents, COBALTi intellektuaalomandi ja infotehnoloogia valdkonna kaasjuht

liina jents
Liina Jents.

Olen Liina Jents, advokaadibüroo COBALT intellektuaalomandi ja infotehnoloogia valdkonna kaasjuht ning vandeadvokaat ja patendivolinik kaubamärkide ja disainide vallas. Minu igapäevatöö keskmes on brändid, loovus ja tehnoloogia – nõustan kliente kaubamärkide, reklaami, meedia ja e-kaubanduse küsimustes ning esindan neid nii Eesti Patendiametis, Euroopa Liidu Intellektuaalomandi Ametis kui ka kohtus. 

Soovin kandideerida TULI juhatusse, et anda oma panus turundusvaldkonna läbipaistvamaks ja usaldusväärsemaks muutmisse. Minu eesmärk on toetada reklaamiseaduse ajakohastamist ning aidata kaasa Eesti turunduskommunikatsiooni koodeksi väljatöötamisele. Samuti soovin aktiivselt panustada aruteludesse, mis käsitlevad tehisintellekti kasutamist turunduses ja selle reguleerimist – et innovatsioon ja vastutus käiksid käsikäes. 

Turundus ei ole pelgalt kommunikatsioonikanal, vaid strateegiline tööriist, mis kujundab nii ettevõtte mainet kui ka ühiskondlikke väärtusi. TULI-l on oluline roll valdkonna suunamisel seal, kus ristuvad loovus, eetika ja tehnoloogiline areng. Minu soov on anda oma erialaste teadmiste ja kogemustega sisuline panus regulatiivse ja eneseregulatiivse raamistiku loomisesse, mis toetab vastutustundlikku ja läbipaistvat turunduskeskkonda.

Andra Järva, Kontuuri projektijuht

andra jarva
Andra Järva.

Kuigi olen oma karjääris alles algusjärgus, olen turundusvaldkonnas tegutsenud juba mitmeid aastaid ning saanud väärtuslikku kogemust nii kliendi, meedia kui ka agentuuri poolel. Minu turundusteekond algas TV3-s, sealt liikusin Premia Tallinna Külmhoonesse ning viimased kaks ja pool aastat olen töötanud Kontuuris projektijuhi ja sotsiaalmeedia spetsialistina. 

Minu tugevuseks on mitmekülgne kogemustepagas. Olen saanud osa turunduse erinevatest vaatenurkadest ja mõistan hästi, kuidas toimib koostöö partnerite, klientide ja meediaga. Lisaks agentuuritööle panustan aktiivselt ka suurürituste turundusse. 

Usun, et TULI juhatuses võiks olla esindatud ka noorem põlvkond – need, kes ei pelga küsida, miks asjad on nii nagu nad on, ning kes julgevad välja pakkuda uusi lahendusi. Olen uudishimulik, tegus ja siiralt huvitatud meie valdkonna arendamisest.

Turundussektoris on aeg kuulda rohkem noorema põlvkonna häält – nende häält, kes töötavad igapäevaselt kampaaniate telgitagustes ja tunnetavad muutusi nii turul kui ka tööprotsessides kõige vahetumalt.

Minu üks südamelähedane teema on kindlasti riigihanked ja hangete läbiviimise praktika laiemalt. See on valdkond, millest on palju räägitud, kuid reaalset muutust on seni olnud vähe.

Tahan aidata kaasa sellele, et agentuuride väärtus oleks selgemini tajutav ja et tasuta töö pakkumine hangetel ei oleks enam vaikimisi norm. Tahan seista ausa, läbipaistva ja vastastikku lugupidava koostöö eest. 

Samuti näen, et TULI-l on suur potentsiaal ühendada turundusinimesi – mitte ainult tippspetsialiste, vaid ka neid, kes on alles teel tippu. Olen TULI üritustel kohtunud paljude noorte ja särasilmsete kolleegidega, kelle ideed vääriksid laiemat kõlapinda. 

Minu soov on aidata kaasa sellele, et need mõtted ei jääks vaid omavahelisteks vestlusteks, vaid leiaksid ka praktilise väljundi. Soovin tuua TULI juhatusse värskust, energiat ja tegutsemisvalmidust – olles samal ajal sild erinevate põlvkondade ja kogemustasemete vahel.

Marge Kari, Tanki tegevjuht

marge kari
Marge Kari.

Olen turundus- ja reklaamivaldkonnas töötanud üle 20 aasta ning saanud selle aja jooksul kogemusi nii era- kui ka avalikust sektorist, nii agentuuri- kui ka kliendi poolelt. 

Viimased 12 aastat olen olnud loovagentuuri Tank tegevjuht, kus lisaks administratiivsele tegevjuhtimisele on minu peamised fookused olnud tugeva ja ühtse meeskonna ehitamine, agentuuri efektiivsete tööprotsesside loomine ning meeskonna toetamine nende igapäevastes tegevustes. Samuti kliendisuhete arendamine ning professionaalse ja tulemusliku koostöö juhtimine kliendi ja agentuuri meeskondade vahel. 

Tank on agentuur, kus hinnatakse kõrgelt häid ideid, loomingut ja professionaalsust. Mis vähemalt sama tähtis – Tank on agentuur, kus võideldakse rumalusega! Meile on alati läinud korda valdkonna käekäik ja areng ning seetõttu me ka sellesse panustame. 

Minu hea kolleeg Joel Volkov on teinud seda juba Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algusaegadest. Ta aitas kaasa TULI sünnile ning on tegutsenud erinevatel perioodidel juhatuses ning mitmetes töögruppides. Kuna me juba pikalt tegutseme ja juhime Joeliga tandemis, olen ka ise olnud TULI tegemistega kursis ning abiks nõuga, kus seda vaja on olnud. 

Mullu võtsin vastu TULI juhatuse palve vedada TULI hangete töögruppi, et ulatada liidu poolt abikäsi avaliku sektori hankijatele, luues neile juhendi, milles anda näpunäiteid, kuidas koostada turunduses paremaid hankeid. 

Juhendi valmimine on pisut viibinud, kuid loodame selle lähikuudel avaldada. Selle töögrupi vedamine andis päris hea kogemuse ja arusaama, kui erinevad võivad olla turunduse eri valdkondade inimesed ning kuidas saavutada koostöö ja tegutsemine ühise eesmärgi nimel. 

Soovin kandideerida TULI juhatusse, sest olen oma töörühma vedades saanud kinnituse, et tellija ja pakkuja koostöö saab olla edukas ning luua väärtust mõlemale poolele. TULI juhatuses tahaksin ergutada agentuuride ja klientide koostööd teemadel, mis viivad ettevõtteid edasi. Tahan, et TULI tõstataks valdkonna fookusteemasid ning meie liikmeskond oleks seeläbi veelgi suurem osa riigi majandusest ja osaline olulistes ühiskondlikes debattides.

Liisi-Daisy Koplimaa, Ellex Raidla turundus- ja kommunikatsioonijuht 

liisi daisy raunoliivand
Liisi-Daisy Koplimaa. Foto: Rauno Liivand

Olen tegutsenud turundusvaldkonnas üle 15 aasta ning see teekond on olnud mitmekesine ja arendav. Olen töötanud nii agentuuri poolel kui viimased viis aastat kliendi poolel, Ellex Raidla advokaadibüroos. 

Pean end tugevaks turundusstrateegiks, sest lisaks turundusele on mul ka majandusalane taust. Just äriline mõtlemine on aidanud kaasa uute strateegiate, protsesside ja infosüsteemide loomisele. Olen aidanud välja töötada turundus-, brändi-, digi- ja kommunikatsioonistrateegiaid, viinud läbi digiauditeid ning suuremahulisi müügikampaaniaid. Pean enda tugevuseks suure pildi nägemist ning praktilist hands-on suhtumist. 

TULI juhatusse kandideerin, sest tunnen sisemist motivatsiooni ja entusiasmi valdkonna edendamisele kaasa aidata. Valdkonda ühendava organisatsiooni tugevdamisel saab toetada valdkonna tippe ning näidata juhtidele turunduse rolli ja väärtust äritegevuses. Lisaks soovin rohkem suhelda oma ala inimestega – vahetada mõtteid ja koos valdkonda edasi viia. Koostoimes tekivad paremad lahendused ja suuremad ideed. 

TULI juhatusse kandideerin, kuna arvan, et juhatuses võiks olla rohkem liikmeid kliendi/brändi poolelt. Pidevalt muutuv majanduskeskkond ja AI-hüpe nõuavad strateegilist lähenemist, riskide hindamist ja innovatsioonikohtade märkamist – nii ettevõtete võtmeisikute kui ka agentuuride poolt. 

Näen, et rohkem võiks panustada turundustehnoloogia ja -infosüsteemide teadlikkuse tõstmisesse. MarTech ei ole enam midagi uudset, kuid ikka ja jälle kuulen, kuidas tehakse tööd veel Excelis või öeldakse, et tarkvarasid on nii palju ja ei osata valikut teha. Siin saaks luua parema ülevaate ja julgustada agentuure seda kui ärivõimalust nägema.

Ellex Raidla ekspertidega saan toetada ka õiguslike teemadega – näiteks autoriõiguse juhend turundajatele või tehisintellekti määrusest tulenevad reeglid turundajatele.

​​Kadri Ann Mikiver, Velveti brändingu valdkonna juht 

kadri ann mikiver
Kadri Ann Mikiver.

Tuulasin minevikus ja tuleb välja, et olen valdkonnas tegutsenud juba 20 aastat. Ma ei teagi, kas see on hea või halb, aga kindlasti kaasneb sellega päris hea tunnetus valdkonnast ning selles tegutsevatest ettevõtetest ja inimestest. 

Alustasin 2006. aastal reklaamiagentuuris Tank ja nüüd olen pea seitse aastat toimetanud disainiagentuuri Velveti ridades brändingu valdkonna juhina. Samuti ei ole mulle tundmatud digi- ja teenusedisaini projektid, mida Velvetis igapäevaselt oma klientidega ellu viime.

​​Ma olen inimeste inimene ning mind käivitab koostöö, tegutsemistahe ja rõõm heast tulemusest. Projekti- ja tiimijuhina ongi minu töö inimesi kokku tuua, innustada, eest vedada, samas ise käed rüpes istumata. Ma näen oma tugevusena kõrget empaatiat, eetika- ja õiglustunnet, mis hoiab mind tegutsemas kõikide huvides ja suurt pilti arvestades.

​​​​TULI juhatuses näen end kui disainivaldkonna esindajat ja eeskõnelejat, aga vähemalt sama oluline on minu jaoks edendada ja võimendada koostööd erinevate agentuuride vahel. Ükskõik, kas valdkonnaks on disain, reklaam, meedia, suhtekorraldus, turundus, kommunikatsioon või sündmused – eesmärk luua klientidele midagi kasulikku ja väärtuslikku on meil kõigil sama. Olen mitmetes kliendiprojektides valdkonna konkurente ühise eesmärgi nimel koos tööle pannud ja teen seda kindlasti ka tulevikus. 

​​Samuti suhtun kirega loovusesse. Usun, et loovusel on inimeseks olemise kogemuses unikaalne roll. Meie konfliktiderohkes maailmas võiks loovust oluliselt rohkem olla – nii mõtlemises kui ka tegutsemises. Samas pean tähtsaks ka tulemuste mõõtmist. Mind huvitabki küsimus, kuidas neid omavahel lähemale tuua ja vältida vastandamist. 

​​Nagu näha, räägin jälle teemade ühendamisest ja erinevuste kiuste inimeste lähendamisest. Mulle see meeldib, sest sellest tekib alati midagi uut ja ootamatut. Naudin koostööd erinevate generatsioonide, agentuuride, disainerite ja muude eluvaldkondade vahel. Kõlab nagu klišee, aga erinevus tõesti rikastab.

Anne Muldme, AIRE turundus- ja kommunikatsioonijuht

anne muldme
Anne Muldme.

Olen valmis vedama TULI juhatuses järgmised kaks aastat valdkonna järelkasvu teemat. Mul on 20 aastat turundustiimide juhtimise kogemust ja olen näinud valdkonna arengut läbi paari põlvkonna. 

Töine teekond andis mulle hiljuti võimaluse uuendada TalTechi brändi ja sealt alates naudin väga koostööd noortega. Aus ja vaba energia ning selged ja õiged väärtused on keskkond, mis mind väga inspireerib. See on toonud mind ka õhtuti TalTechi turunduse loenguid lugema. 

Minu päevatööks on turunduse ja kommunikatsiooni juhtimine AI- ja robootikakeskuses AIRE, mis võimestab Eesti ettevõtteid AI- ja robootikalahendustega ning teeb koostööd sarnaste digitaalse innovatsiooni keskustega üle Euroopa. 

Minu pikaajaline turunduskogemus ja -praktika tuleb telekomisektorist (EMT, Elion ja Telia), olen turundanud kõrgharidust ja teadust (TalTech ja Metrosert), meediaettevõtet (Postimees) ja täna turundan digitaalset innovatsiooni. Lisaks turundusele on minu töölaual ka kommunikatsioon. Need kaks valdkonda on tänaseks väga tugevalt läbi põimunud.

Selge on see, et turundus areneb mühinal ja kõik, kes me praktiseerime või turundust õpetame, peame selle arenguga sammu pidama. On klassikat nagu kommunikatsiooni, brändi või tarbijakäitumise teooriad, mille põhimõtted on universaalsed. Kõik, mis puudutab tehnoloogia arengut turunduses, on meid visanud aga uude olukorda, kus inimeste suhtluskeskkonnad ja -viisid on erinevad ning oskused neis kaasa rääkimisel on spetsiifilised. 

Saame üksteist aidata, et valdkond areneks nii, et turunduse strateegiline tähtsus püsiks orbiidil ja et turundust ei aetaks segi turunduskommunikatsiooni või digiturundusega. Samuti saame üksteist aidata sellega, kuidas oma karjääri turunduses teadlikult kujundada. 

Ma mõistan, kuidas toimib akadeemia ning ma oskan laua taha tuua ka teised turunduse õppeasutused. Koostöös praktikutega saame luua selgust valdkonda, väljendada ootuseid ning astuda samme, et turundus valdkonnana oleks selge ja atraktiivne ning et Eestis tervikuna saaks head turundusharidust.

Henri Siht, ODERi loovjuht

henri landscape
Henri Siht.

Olen kunstnik, kelle sees elab väike strateeg. Tõden, et olen täiega õnnega koos, sest olen saanud olla osa nii nimekate agentuuride kui ka hulgaliselt paljude klientide loovkompotis. TULI liikmed on sel teel esindatud. Defineerin end läbi oma tööde, mille osas võin olla väga uhke.

Tõusin poti põhjast kunstnikuna, keda kõnetas strateegiline kommunikatsioon – täna seisan hea selle eest, et ka teistel väärtust pakkuvatel inimestel oleks võimalus kuuldud olla.

Kui mõni generatsioon pelgalt peale vaadates oskab vastanduda teiste generatsioonidega, siis on elementaarne, et keegi on nendevaheline sild. Suurim soov oleks see sild luua. Võime lihtsalt pilduda lauseid teemal “turundus on muutunud”. Seda oskab igaüks. Proovime järgmiste muutuste keskel neis muudatustes uudisväärtust mitte leida.

Turundus pole enam pelgalt reklaam, vaid hügieeninõue, mis peab puudutama ka tulevasi tarbijaid.

Vaatan TULI tehtud tööle alt üles! Olen näinud TULI kasvamas terve oma karjääri jooksul. Mind väga kõnetas, kuidas Katriin Hunt kirjutas, et TULI vajab uplift’i. Kuna tehniliselt vahest olen crème de la crème, siis mind ei piiritle “ideed” – lihtsalt teen valmis ja lähme lendu. Teisisõnu, agiilsus on see, mida võiksin omalt poolt juhatusse tuua.

Tõden, et natuke tahaks vanade olijate kallal ka nokkida! Aga ainult heaga, et nad noori pardale laseks.

Markko Sojonen, Mindshare Estonia juhatuse liige ja tegevjuht

jake farra markko5
Markko Sojonen. Foto: Jake Farra

Olen Eesti turundus- ja meediamaastikul väikeste pausidega tegev olnud umbes 25 aastat. See teekond sai alguse printmeedia kuldaegadel Eesti Päevalehe ja Postimehe reklaamimüüjana, jätkus kümneks aastaks kohaliku meedia toonase kroonijuveeli Eesti Ekspressi reklaamimüüki ja reklaamiosakonda juhtides. Tee peal olen lähemalt tuttavaks saanud ajakirjade, erinevate digiplatvormide, digitaalse välimeedia ja meedia äriarenduse hingeeluga nii Eesti juhtivates meediamajades kui ka väiksemates ettevõtetes töötades. Oma tänase suurepärase meeskonnaga olen ühist teed käinud ja agentuuriõhku hinganud viimased neli aastat.

Olen lõpetanud Estonian Business Schooli ärijuhtimise eriala ja õppinud Tartu Ülikoolis psühholoogiat; olen abielus ja kahe imetoreda lapse isa. Minu suur kirg on tennis, mis lisaks ise võistlemisele on pakkunud ka võimaluse väikeettevõtluseks läbi treeningute, laagrite ja temaatiliste reiside korraldamise ja läbiviimise. Andsin oma tagasihoidliku panuse ka viimase TULI tenniseturniiri korraldamisse ja plaanin seda kindlasti jätkata.

Põhjus, miks ma TULI juhatusse sobiksin, peitubki suuresti kõiges eelnevas – mul on tänaseks piisavalt suur valdkonna kogemus. Olen ühest küljest väga pragmaatiline efektiivsust taga ajav numbrite inimene, kuid samal ajal ka väga “inimeste-inimene”, ehk mul on väga tugev võime liita erineva taustaga inimesi ühise eesmärgi nimel tegutsema.

Minu eesmärk TULI juhatuses on järgmise kahe aasta jooksul muuhulgas aidata Eesti turundusvaldkonnal väärtustada rohkem meie enda kohalikke tööriistu – eeskätt just kohalikke meediakanaleid. 

Kohaliku meedia püsimine ja areng ei ole ainult meediakanalite mure – see on ka turundajate, agentuuride ja brändide ühine vastutus. Kui kaovad turvalised, kontrollitavad ja kvaliteetsed keskkonnad, kaovad ka võimalused brände usaldusväärselt ja mõjusalt üles ehitada. Selle hind tulevikus on kõrge – mõju, loovuse ja loomulikult ka äritulemuste näol.

Maria Tiidus, Alexela turunduse ja kommunikatsiooni valdkonna juht

dsf3073 resize
Maria Tiidus.

Olen Maria Tiidus, Alexela turunduse ja kommunikatsiooni valdkonnajuht ning juhtkonna liige. Minu tööl on alati olnud üks selge siht – mõista ettevõtete ja organisatsioonide tegevuseesmärke ja mõjusid sügavuti, anda neile tähendus ja leida õige vorm, mille kaudu need jõuaksid õigete inimesteni. Minu jaoks ei ole turundus kampaaniate tegemine, vaid ühiskondlikult mõjusa tähenduse loomine. Iga sõnum, iga lahendus, iga pakendatud idee peab teenima ühiskonna jaoks laiemat eesmärki – toetama majandust, tugevdama ettevõtete ja riigi omavahelist koostööd, kasvatama usaldust või muutma ühiskonna arengule takistavaid mõtteviise. 

Usun, et mõju sünnib siis, kui kohtuvad õiged väärtused ja õiged inimesed. Minu töökogemus ulatub nii avalikku kui ka erasektorisse – alates kaitseinvesteeringute läbipaistva kommunikatsiooni loomisest kuni Alexela kui energiaettevõtte rahvusvahelise positsioneerimiseni. Täna aitan kokku siduda äriarenduse, turunduse ja kommunikatsiooni, et iga samm teeniks suuremat pilti – meie riigi majandust, regiooni varustuskindlust, kogukondade heaolu ning meie kultuuri, hariduse ja spordi jätkusuutlikkust.

Soovin TULI juhatuses luua ruumi väärtuspõhisele ja sisulisele dialoogile. Meie valdkonna mõju ulatub palju kaugemale brändidest – see mõjutab otsuseid ettevõtluses, väärtusruumi ühiskonnas ja seeläbi ka majanduse toimimist. Mul on visioon ja kogemus, kuidas muuta turundus ja kommunikatsioon strateegiliseks tööriistaks, mis kasvatab usaldust ja loob kestvat väärtust.

Usun, et TULI saab olla platvorm, kus ei kardeta küsida sügavaid küsimusi ega tuua nähtavale kitsaskohti, mida me kõik oma töös tunneme. Koos saame kasvatada valdkonda, mis ei teeni ainult brändi nähtavust, vaid ka ühiskonna arengut. See algab usaldusest, koostööst ja julgusest asju päriselt muuta.

Me armastame Alexelas öelda läbi oma põhiväärtuste: meis on väge ja me teame, kuidas muuta maailma.

Indrek Viiderfeld, Tabasco tegevjuht

52894028859 ef6bd4b137 o e1747810133562
Indrek Viiderfeld.

Olen olnud reklaamis juba peaaegu üle kolmekümne aasta. Alguses üliõpilasena, siis praktikandina, siis vabakutselise copy’na, seejärel projektijuhina, edasi loovjuhina ning siis oma agentuuris nii loov-, tegev- kui ka vajadusel projektijuhina ning strateegina. 

Tabasco tegutseb 2009. aastast ning on võitnud viiel korral aasta agentuuri tiitli. Oleme võitnud ligi veerandtuhat kodu- ja välismaist reklaamiauhinda. Oleme teinud brändinguid ja kampaaniaid nii Eestis kui ka välismaal (Euroopa, Lähis-Ida, Põhja- ja Lõuna-Ameerika turgudele). 

Ma tahaks anda oma panuse, et Kuldmuna oleks jälle prestiižne festival, mis oleks hüppelaud rahvusvahelistele festivalidele. Žürii moodustaks suures osas professionaalid, kes võitnud rahvusvahelisi auhindu ja/või olnud rahvusvaheliste reklaamifestivalide žüriiliikmed ning teavad, millised peavad olema tööd, millel on lootust võita ka rahvusvaheliselt. Just suurtest rahvusvaheliste festivalide võitudest võib saada alguse terve sektori ekspordi edulugu – võtame näiteks Gruusia, mille tippagentuurid ekspordivad pärast Cannes’i võite peaaegu poole oma tööst.  

Teine teema on tasuta loovkonkursid. Usun, et see on tohutu ressurss, mida agentuurid kulutavad nii riiklikele hangetele kui ka erasektori konkursitele. Kui me ei võta seisukohta, et tasuta töö on taunitav, siis me ilmselt ei saagi sellest nõiaringist välja. 

Alustama peaks TULI iseendast, kes võiks anda järgmise Kuldmuna töö ilma konkursita kas siis aasta reklaamiagentuurile, aasta disainiagentuurile või Kuldmunal enim punkte teeninud agentuurile, ning töö ka tasustama. 

Lisaks usun, et TULI juhatuses peaks olema rohkem inimesi loovpoolelt, sest need inimesed on need, kes teevad TULI eriliseks. 

Ivar Õuekallas, Daltoni kommunikatsioonistrateeg

ivar ouekallas 2
Ivar Õuekallas.

Kui reeglina ütlevad keskmisest edevamad turundajad, et nad on oi-kui-kirju taustaga, siis minu taust on laiguline. Kommunikatsiooni praktilist teekonda alustasin Eesti suurima liikmeskonnaga organisatsioonis ehk Eesti Kaitseväes – seda Tartu Ülikoolist omandatud kommunikatsioonialase haridusega. Tugev algus klassikalises kommunikatsioonis jätkus just erinevate kriisidega palju avalikku tähelepanu pälvinud suhtekorraldusettevõttes Powerhouse. Täna tegutsen creative kallakuga PR-agentuuris Dalton. 

Olen kommunikatsiooni võtmes müünud nii vorsti kui ka piima, ohtralt kinnisvara ning paljude muude projektide kõrval aidanud üles ehitada kodumaist panka. Ligi 15 aasta jooksul olen ära õppinud eristama ja märkama olulisi detaile, mida tihtipeale valdkonnas sees toimetavad inimesed oma tööalaste silmaklappide tõttu ei kipu märkama. 

Samuti ei vaju ma lummusesse kui eetri haarab inimene, kes kaifib iseenda jutumõminat – oskus õigel ajal vait olla ja kaasa noogutada, kuid õigel hetkel eeter endale haarata, on tänapäeval kulda väärt, sest meil kõigil on ju aega vähe. 

Soovin pakkuda TULI-le neid kogemusi ja teadmisi, mis on endaga kaasa toonud minu karvkattesse esimesed hallid toonid. Piltlikult öeldes söön stressi hommikuks ning kriise näksin õhtuks õlle kõrvale. Olen aru saanud, et minu pirni lööb eriti eredalt põlema just pinge all töötamine – seda, et eile oli tähtaeg, tuleb PR-is pidevalt ette. 

TULI-s tahaks eelkõige neid asju lõkkesse visata, mis „pauku“ teevad, et TULI ei sähvataks meedias ainult korra aastas munade jagamise ajal. Täna vajab turunduse ja kommunikatsiooni valdkond senisest suuremat nähtavust ja tugevamat seost ettevõtete otsustajatega. 

Just turunduse strateegiline roll aitab ettevõtetel oma sektoris eristuda ja konkurentsis püsida. Lisaks nähtavuse suurendamisele on TULI-l oluline astuda veel üks samm: kujundada sisulist dialoogi avaliku sektoriga. Meie valdkonna ekspertidena saame toetada riiki teadlike ja läbimõeldud otsuste ning regulatsioonide tegemisel.

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt