28.09.2017

Tanel Lillepalu, ETKALi juhatuse liige ütleb, et ees on põnevad ajad ja uudised, sest passiivset kogukonda ja lihtsalt liitu kuulumist ei ole kindlasti täna enam vaja!


IMG 2480 block
Tanel Lillepalu

•   alates 2009 – Üritusturundusagentuuri Jolos asutaja, partner
•   alates 2016 – Live Communication agentuuride liidu 27Names partner
•   alates 2017 – ETKAL-i juhatuse liige
 
Miks sa oled liidu juhatuses ja mida see sinule annab?
Liidu juhatuse liikmeks ehk liidu tegemiste eest seisvasse rolli sattusin suhteliselt ootamatult. Tehtud ettepanek panustada liidu tegemistesse oli minu jaoks väljakutset pakkuv ja midagi uut. Olen senini uskunud, et valikuid, mis sinu teele satuvad, tasub üldjuhul üles korjata ja neid kasutada. Olgu nende valikute eesmärgiks siis arendada iseennast, ettevõtet või turgu tervikuna. Iga areng on positiivne.
 
Tänaseks oleme uue juhatusega astunud mitmeid tegusaid samme, et muuta ETKAL-i rolli ja vajalikkust turul. Põgusalt nendest eesmärkidest ja visioonist kirjutas juba ka Joel Volkov oma intervjuus. Ees on seega põnevad ajad ja uudised, sest passiivset kogukonda ja lihtsalt liitu kuulumist ei ole kindlasti täna enam vaja. Usun, et muutused loovad võimaluse võita nii liidus olevatel praegustel agentuuridel, uutel liitujatel kui ka klientidel.
 
Ühe ambitsoonina soovime muuta Kuldmuna kontseptsiooni, et Kuldmuna 20. juubeliaastal seda väärikalt tähistada ning leida lõpuks SEE õige formaat ja lähenemine loovusfestivalile, kuhu soovivad nii agentuurid, kui ka kliendid oma töid isuga esitada. Lisaks on oluline leida lahendus, kuidas seda kõike väärtustada ja tähistada. On ju ajaloos katsetatud erinevaid lähenemisi ning alati on tehtud valikuid saatnud teatud kriitikanooled. Mõnikord õigustatult, tihti jälle subjektiivselt. Tehtud on siiski väga head tööd ja loodud on tugev platvorm. See on kindlasti seos ja ka üks põhjusi, mille eest liidu tegemistes seisan.
 
Kes sa inimesena oled? 
Kolleegide hinnangul olen inimeste inimene.
 
Kuidas sa siia oled jõudnud?
Seda, mida ma teen, olen teinud suuresti juba 15 aastat. Tundub müstiliselt pikk aeg, kuid tagasivaatavalt võin öelda, et ka nende valikute tegemisel mängis tookord rolli ootamatu juhus. Kindlasti olen mõelnud mitu korda erinevates etappides, et aitab küll ja keeraks uue lehe. Põhjused on siis olnud ennekõike personaalsed, sest me kõik otsime teatud hetkedel muutusi, tüdineme ja tõuseme jälle püsti. Aga töö iseloomult tulenedes on tempo pidevalt (heas mõttes) “punases”, mis ehk ongi hoidnud pulssi üleval ja pakkunud uusi vaateid ning aidanud perspektiivi jälle paika saada. Iga üritus saab läbi, tulevad uued projektid, kohtud inspireerivate inimestega, ammutad loovust ja nii see ratas veereb.
 
Oled üritusturundus- ja kommunikatsiooniagentuuri Jolos asutaja ja partner. Räägi, kuidas on nende kaheksa tegevusaasta jooksul Sinu töö muutunud?
Kui võrrelda algusaastaid (2009 ning edasi) ja tänast, siis teeme hoopis teist tööd. Alguses tegime kõik-kõike (see kokk-koristaja-projektijuht paralleel sobib huumoriga siia hästi) ja tegevus oli projektivaate põhine. Täna enam kõike ei jõua, ei soovi ja ei peagi tegema, sest tiimi tugevus tuleb nüüd välja erinevatest kompetentsidest. Nii võidab kindlasti ka klient, kes saab rohkem tähelepanu ja parema know-how. Olgu siis selleks loovus, kliendisuhtlus, projektijuhtimine või strateegiline kommunikatsioon, mille osas olemegi viimastel ajal oma tiimi arendanud. Sellest lähtuvalt on ka minu roll ja töö muutunud. Usun, et meil on veel palju teha, kuid ma olen rahul ja õnnelik.
 
Lõpetuseks, mis on senine suurim töö-ämber?
Oleme probleemide ja olukordade lahendajad, ideede teostajad. Seega ootamatusi tuleb pidevalt ette ja need on üks osa tööst. Siiski meenub kaks viimase aasta jooksul toimunud ärevamat olukorda. Ühel juhul lendas kortermaja katuselt, kus üritus pidi toimuma, ca 24h enne ürituse algust telk (ehk ürituse toimumise koht) tormiga praktiliselt minema. Teisel korral jäi siiani segastel asjaoludel Stockholmi suunduvalt laevalt maha kogu sealtoimuva ürituse tehnikat vedav rekka. Korraks oli see paras ämber, hetk hiljem aga jälle väljakutse agentuurile ja kliendile, kuidas ootamatusega toime tulla ja lahendus leida. Mõlema eelkirjeldatud olukorra puhul oli lõpplahend tegelikult siiski väga õnnestunud.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt