04.06.2025

Talleggi brändimuutuse tagamaad: ambitsioon on, et kollasega seostuks Tallegg

Talleggil on käsil suur brändiuuendus, mis värvib kõik nende pakendid päikesekollaseks. Praeguseks on uue kuue saanud umbes 10% pakenditest – suve jooksul see protsent aina suureneb – ning kosta on klientide esimesi muljeid.

Räägime lähemalt Talleggi uute kujunduste sünnist.

Talleggi toote- ja brändijuht Tiina Stint, Tabasco loovjuht Kerstin Kessu Raidma ja kunstiline juht Martin Rae avavad suure muudatuse tagamaid. 

Läbiviidud uuringust selgus, et iga kolmas kanaliha tarbija on Talleggi pakendite muutust poes märganud. Uus kujundus tundub meeldivam ja kvaliteetsem ning paistab poeriiulil paremini silma. Märksõnadena kumasid läbi suvi ja rõõm. Võrreldes varasema kujundusega on inimeste arvates tõusnud nii kvaliteet, sobivus Talleggi brändile kui ka meeldivus ja silmapaistvus. Ja kuigi kvaliteet on rahva meelest tõusnud, on hinnataju jäänud samaks.

aba03608 49ec 4790 be90 c48dcda0d64b
Väljavõte uuringust.

Kollases veendunud

“Meie eesmärk oli näidata pakendiga kvaliteeti, ent ka kättesaadavust,” kommenteerib Stint. “Me ei saa liiga nišiks minna. Otsisime õiget kollast tooni päris kaua, lõpuks leidsime hästi sooja kollase. Olime oma valikus suhteliselt veendunud, aga kindluse mõttes valideerisime selle ka tarbijatega. Tahame, et pakendid kestaksid 20 aastat, mitte kaks aastat.”

tiina stint
Tiina Stint. Foto: Tallegg

“Tegemist pole otseselt allahindluse kollasega, aga see, et väike seos tekib, ei ole halb,” lisab omalt poolt Rae. “Mina olin kohe veendunud, et Tallegg võiks olla kollane ja beežikas, näpuotsaga ka punast – need on värvid, mis kanaga seostuvad.” 

“No meie ambitsioon ongi see, et kui Coca-Colaga seostub punane, siis Talleggiga kollane,” muigab Kessu, kuigi ega ta tegelikult ju nalja ei tee – kindla värvi enesele haaramine on iga brändi unistus. ”Uus kollane Tallegg ei ole lihtsalt kergemini leitav – see on soe tunne, mille võtad poest kaasa. See liigub sinuga koju, kööki ja lõpuks kõhtu. Justkui päikesepaiste, mis jõuab igasse ampsu.” 

52072433151 c245283665 o e1711369192465
Kerstin Kessu Raidma. Foto: Harry Tiits

“Tegelikult on kanalihatooted üle maailma pakendatud kollastesse-oranžikatesse värvidesse,” ütleb Stint.  “Ühe silmatorkava kollase värviga on tagasi Talleggi ühtsus, mis vahepeal kippus ära kaduma.” 

“Talleggi varasem suur must tekst tootenimetuses tundus toidukategoorias päris morbiidsena,” tõdeb Rae

“Ja Kantar Emori brändiuuringus said meie pakendid hävitava hinnangu,” tunnistab Stint. “Sealt tuli välja, et need ei näita kvaliteeti ega tekita isu.”

Ei adu keerukust

Ja nii sattusidki kokku Tallegg ja Tabasco. Tallegg mõlgutas mõtteid uue kujunduse üle ning Stintile teadmata vaevas teema üle pead ka Tabasco, kes oli äsja võitnud Fit-sarja konkursi. Tehti suur kampaania – teleklipp ja kõik muu, mis tänapäeval vajalik. Seda tööd tehes avastas Tabasco, et mõnede Talleggi graafiliste elementidega on keeruline töötada. Nii tehti omad ettepanekud ja see viiski tööni.

“Kessu ja kogu tiim said brändist hästi aru,” ütleb Stint. “Hästi oluline ongi, et agentuur päriselt mõistaks brändi. Usun, et kogu meie kommunikatsioon läheb julgemaks.” 

Osapooled tõdevad, et pakendi muutmine on suurem töö, kui arvatakse, sest võib tihti tähendada ka muudatusi tootmises. 

“Agentuuris töötavad disainerid ei adu tihti tootmise keerukust,” räägib Rae. “Kuna muutus pakil oleva kleepsu suurus, oli vaja terve tootmisliin ümber teha. See on pool, millega disainer tihti kokku ei puutu.”

img 2827
Martin Rae ja Arsenali keskuse juures liiklev kass Musja. Foto: Erakogu

“Jah, pidime liini välja vahetama, et saaks pakendi visuaali paremaks,” sõnab Stint. “Näeme palju vaeva, et saada kõigile pakenditele seda õiget kollast. Katsetame erinevate materjalide, tehnoloogiate ja tootjatega. Materjalitootjad on meiega hädas. Meil on väga selge nägemus, milline pakend olema peab. Disaineri ja tootmise vahel on olnud väga tihe koostöö ja kogu see protsess võtab lõpuks aega umbes poolteist aastat.” 

“Tiinal ja Martinil on vist unenäod ka kollased,” naerab Kessu lõpetuseks.

Kõik Talleggi pakendid peaksid kollaseks värvuma hiljemalt uue aasta alguseks.

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt