08.03.2025

VAATA, MIS NOORTELE PUREMISEKS ANTI! Taeva Pesamuna 2025 briif

Täna kell 10 sai alguse Taeva Pesamuna konkurss. Võistlustulle asub koguni 74 tiimi. Tutvu briifiga, mis lahendada tuleb.

MILLES ON PROBLEEM?

Sa ärkad ja haarad esimese asjana oma telefoni. Keegi on jälle Balil, samas kui sina oled siin, hallis lögas. Keegi ostab endale Kalamajja ägeda kodu. Kellelgi on alati laitmatu meik ja viimase peal brändiriided. Siis veel laigid, kommid, jälgijate hulk … Isegi kui sa tead, et see kõik pole päris, tunned end … kuidagi tühisena. Sotsiaalmeedia on muutunud pidevaks peeglitega toaks, filtrite ning algoritmide vormitud maailmaks, kus kõik tundub ilusam ja lahedam.

Sa jääd sinna kinni. Mitte sellepärast, et sa seda tahaksid, vaid see on ehitatud sind kinni hoidma. Laikide ja teavituste dopamiinilaksud loovad sõltuvust tekitava tsükli ning alati on keegi, kelle elu on sinu omast ägedam. Sinu enesehinnang langeb ning päriselu tundub … kuidagi hallim ja tühisem.

Selle tulemusel kannatavad noorte vaimne tervis, keskendumisvõime ja emotsionaalne heaolu – süvenevad ärevus, depressioon ning rahulolematus iseendaga.

MIKS SEE PROBLEEM OLULINE ON?

Sotsiaalmeedia ei kao kuhugi, aga kui me ei tegele selle mõjuga noorte vaimsele tervisele, võib see süvendada enesega rahulolematust, ärevust ja võimetust nautida päriselu hetki. Sotsiaalmeedia kasutajal peab endal olema selle kasutamise üle kontroll, seda ei tohi jätta meediaettevõttele. Muidu võivad noored kaotada midagi väga olulist – oma enesekindluse ja autentsuse. Me ei räägi lihtsalt ekraaniajast – me räägime sellest, et noored ei tea enam, kes nad on päriselt, ilma sotsiaalmeedia peegelduseta.

MIDA ME ÖELDA TAHAME?

Sotsiaalmeedia on päris, aga sina oled veel rohkem päris. Sa ei ole filtrite ja algoritmide poolt määratud. Ära võrdle oma elu kellegi teise lugudega, mis on tihti tuunitud, filtritega ilustatud ja/või feigitud. Ära lase algoritmidel otsustada, kas sa oled piisav. Sa oled rohkem kui peegeldus ja reaktsioonid sinu ekraanil. 

VÄLJAKUTSE

Kuidas viia sihtgrupini mõte, et sotsiaalmeediat võiks tarbida mõõdukalt ja nii, et see tooks rohkem kasu kui kahju? Kuidas arendada endas kriitilist mõtlemist? Kuidas raputada end lahti mõtteviisist “olen vähem kui teised” ja panna rohkem tähele, et sotsiaalmeedia moonutab reaalsust? 

Kuidas ühendada murekohale tähelepanu juhtimine sooviga oma käitumist ja mõtlemist muuta ning otsida abi veebilehe peaasi.ee kaudu? 

KELLELE ME SEDA ÖELDA TAHAME?

Kõik noored, kes ärkavad, telefon peos, ja kelle meeleolu mõjutab rohkem ekraanil toimuv kui päriselu. Kõik noored, kes on vähemalt korra tundnud, et nad ei ole piisavad, sest kellegi teise TikToki või Instagami elu tundub parem. Kõik noored, kes teavad, et midagi on valesti, aga ei oska sellest välja astuda.

MILLAL ME SEDA ÖELDA TAHAME?

Kampaania käivitub 2025. aasta oktoobris.

KUIDAS VÕISTLUSTÖÖD VORMISTADA?

Kampaaniaidee tuleb esitada PDF-failina. Esitada võib lisaks fotosid ja/või videoid, mis aitavad loovideed mõista.

Kampaania meediapartner on Delfi Meedia, välimeediaga toetab JCDecaux. Kanalid, millele kavandid esitada, on järgmised: 

  • Trükireklaam.
  • Veebibänner.
  • Välireklaam (staatiline välimeedia ja digiekraanid).

Kui teil on veel põnevaid mõtteid, siis pange ka need kirja ja vormistage kavandiks!

Kuna kampaania partner on organisatsioon Peaasi, siis palume kasutada tööde vormistamisel nende logo, mis on leitavad SIIT.

Töö esitamise tähtaeg on 10. märts kell 10.00. Täna, 8. märtsil kell 11.00 toimub suuline briifing, kus saate kõik oma tekkinud küsimused enne ideestamist ära küsida.

Ka sel aastal tuleb töö üles laadida Defoliosse. Selleks logi sisse aadressil https://defolio.com/taeva-pesamuna/2025/, klikka Submit your work now ja siis Click to upload pdf. Pane tööle õige/lõplik nimi. Tööde esitamisel Defolios tähendab “SAVE” nupp ka automaatselt töö esitamist. 

Kui tekib küsimusi, siis kirjuta või helista 55 15 396.

Edasi kulgeb Taeva Pesamuna võistlus nii: 14. märtsil avaldatakse Defolio lehel shortlist, mille seast valib žürii välja 3 finalisti. 17. märtsil palume finalistidel oma töid esitleda, žürii teeb pärast seda otsuse. Esikohale antakse auhind üle 4. aprillil Kuldmuna galal, teise ja kolmanda koha võitjaga võetakse ühendust telefoni/meili teel. Võidutiimil on pärast võidu väljakuulutamist aega oma tööde meediakõlbulikuks vormistamiseks 2025. aasta jaanipäevani. 

TAEVA PESAMUNA ŽÜRII

Žürii tööd juhivad Toomas Järvet (Taevas Ogilvy loovstrateeg), ja Hanna-Maria Mets (Taevas Ogilvy sotsiaalmeedia spetsialist).

Liikmed

  • Mari-Liis Õunapuu (kommunikatsioonijuht, A. Le Coq)
  • Tarmo Sikk (loovjuht ja copywriter, Tabasco)
  • Anna-Kaisa Oidermaa (tegevjuht ja psühholoog, Peaasjad MTÜ)
  • Emilie Toomela (turundusosakonna juht, Telia)
  • Janno Dreger (turundusjuht, SEB)
  • Hanna Martinson (mõjuisik, poplaulja, meelelahutaja)
  • Kirill Volkov (filmiprodutsent)
Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt