ÜLEVAADE | Susann Kõomägi tutvustab Läti parimaid kampaaniaid: võiks arvata, et Läti loovusfestival on suurem kui Kuldmuna, aga ei ole
Mul oli au sel aastal pärast Kuldmuna ka naabrite juurde loovluurele minna. Nimelt kutsuti mind Läti Adwards’ile žüriisse ja esinema, kirjutab SEB noorte segmendi turundusjuht Susann Kõomägi.

Adwards on sisuliselt Läti Kuldmuna ekvivalent. Kuna Läti on suurem riik kui Eesti, võiks arvata, et nende loovusfestival on suurem ning sinna esitatakse rohkem töid, kuid nii see siiski ei ole. Kuldmunale esitati tänavu 1079 projekti, Adwardsile 299! Seega oli Eestis võistlustules lausa üle kolme korra rohkem töid.

Nii võistluse kui ka finaalürituse järgi tundub, et neil kahel üritusel on veidi erinev kuvand. Läti Adwards on pigem väiksem loovate nišiüritus. Kuldmuna on aga suur pidu ja pillerkaar, kus saavad kokku agentuurid, kliendid ning muud karvased ja sulelised, kes otseselt isegi asjasse ei puutu. Kniks ja kummardus Turundajate Liidule tubli ja järjepideva töö eest. Kuldmuna üle saame vabalt uhkust tunda ja sellega eeskujuks olla.
Töödele ma pikka sissejuhatust ei tee. Jätan teile siia mõned enda ja žürii lemmiktööd, mis tänavu Lätis silma paistsid.
Digikampaaniatest kindlasti üks geniaalsemaid lahendusi:
- Nimi: The SSE 500
- Agentuur: McCann Riga
- Klient: Stockholm School of Economics in Riga Alumni Association
Rahvas tekitas väga palju positiivseid emotsioone järgmine online-video. Ise ma suur jõuluvanasse uskuja pole, aga ikka võttis silma niiskeks:
- Nimi: Truth About Santa Claus Revealed
- Agency: Magic
- Klient: RIX Riga Airport
Non-profit’i kategoorias oli väga palju tugevaid töid:
Adwards 2025 Grand Prix
- Nimi: Illness tears, hope heals
- Agentuur: Magic
- Klient: Public Broadcasting of Latvia
- Nimi: Kidnapped by Russia
- Agentuur: McCann Riga
- Klient: Embassy of Ukraine in the Republic of Latvia
- Nimi: Read Between the Lines
- Klient: Centrs Dardedze
- Agentuur: Magic
- Nimi: Pupkultūra: For Your Breast Safety
- Agentuur: McCann Riga
- Klient: The Pink Train Foundation
- Nimi: The drying flag
- Agentuur: McCann Riga
- Klient: Latvia State Blood Donor centre
Minule kui suurele rahva kaasamise ja protesti fännile, imponeeris ka järgnev kampaania. Mul on tunne, et inimesi huvitab aina vähem igasugune jätkusuutlikkuse ja prügi sorteerimise teema, kuna see on nii ära leierdatud. Antud kampaania pääses kenasti esile:
- Nimi: (BIO)spam your landlord
- Agentuur: McCann Riga
- Klient: Getliņi EKO
Üllataval kombel ei pääsenud järgmine töö isegi shortlist’i, aga kuna nii mina kui ka meie žürii juht Klára Palmer (DDB Prague) leidsime, et see väärib esiletõstmist, andsime neile eriauhinna:
- Nimi: Let the crowns flourish
- Agentuur: WKND
- Klient: Latvian Fund for Nature
Autor: Susann Kõomägi
Toimetas: Siim Kera, TULI