„Sul on selgroogu“. Päästeameti suvekampaania hanke võitsid Salama, Dentsu ja Baltic ID
Päästeameti suurimal reklaamihankel osaleb igal aastal ca kümme agentuuri, mis näitab ühest küljest kliendi ja hanke atraktiivsust, teisalt aga tähendab väga tihedat konkurentsi. Sel aastal oli briif tavapärasest mahukam – kui Päästeameti suvekampaaniate teemaks on veeohutuse erinevad aspektid, siis seekord korraldati Päästeameti, Politsei- ja Piirivalveameti ning Transpordiameti ühishange, mis hõlmas nii vee- kui ka liiklusohutuse teemat.
Loovagentuurile Salama ja PR-agentuurile Baltic ID tegi ettepaneku selle aasta hankel osaleda meediaagentuur Dentsu. Briif oli inspireeriv, loovlahendus vastas briifile ning tiim teenis 100st punktist 100. Eestis harvaesinevalt läbis pakutud loovlahendus ettevalmistusfaasis lisaks kliendi hindamiskomisjonile ka Tartu Ülikooli teadlaste korraldatud neurouuringud, kus mõõdeti nii silma liikumist, ideest ja sõnumist arusaamist kui ka tekkinud emotsioone. Ka teadlaste hinnang oli „väga hea” ning Salama sai rohelise tule teostada kõik vajalikud kampaaaniamaterjalid.
Juunis algav kampaania „Sul on selgroogu“ tegeleb 25-45-aastaste meeste riskikäitumisega, mida põhjustab alkoholi liigtarbimine, ja mille taga omakorda on sihtrühmas valitsev joomiskultuur. Selle kohaselt on “kõva mees” see, kes joob, kui teised joovad, võtab põhjani, kui teisedki võtavad, ja parem ei sekku, kui joobes kaaslane autorooli või vette kipub, sest kardetakse n-ö sanktsioonide alla sattuda – kes “ei ulu koos huntidega”, riskib sellega, et satub suure tõenäosusega seltskonna naeru ja/või halvakspanu alla. Kampaania on nii eesti- kui venekeelne.
Salama loovlahenduse eesmärk on hakata seda mängulauda teistpidi pöörama. Kõval mehel on selgroogu, et öelda napsusele sõbrale, et too autoroolist eemale hoiaks ja vettemineku vahele jätaks. Sõnumit illustreerib jõusümbolit kehastav sportlikus vormis mees ning üks kõva-mehe-atribuute, jõuline seljatätoveering.
„Sul on selgroogu“ veeohutuse teleklipp:
Salama loovjuht Madis Ots:
„Lisaks briifi sisule mõjus inspireerivalt ka selle vorm, laiem vaade – et kolm erinevat asutust ühiste eesmärkide nimel ühiselt tegutsevad. „Sul on selgroogu” on täna ja sellisel kujul vee- ja liiklusohutuskampaania, aga kannab endas sõnumit, mida igaüks võiks mõttes laieneda märksa enamatesse valdkondadesse. Kas sul on selgroogu, et öelda, ma täna ei võta? Astuda vahele, kui kedagi kiusatakse? Kutsuda politsei, kui naabermajast appikarjeid kostab? Öelda sõpradele, et viirus möllab, jätame ühikapeo vahele?”.
Salama projektijuht Anu Aleksandra Ots:
„Mida rohkem inimesi tunneb: „Jah, mul on selgroogu!”, seda enamatele probleemidele anname võimaluse lahenemiseks. Liiga sageli saab õnnetus alguse otsustava käitumise puudumisest, sest ei jätku julgust käituda teistest erinevalt. Soovime inimesi julgustada, anda võtmeid võimaliku ohuolukorra lahendamiseks.”
Janek Innos, Päästeamet:
„Päästeametile teeb muret alkoholi tarbimisega kaasnev riskikäitumine, mille tulemusi näeme nii tule- kui veeõnnetuste statistikas. Eriti selgelt tõusid eelmisel aastal esile joobes uppunud, keda oli kümmekond rohkem kui 2019. aastal. Seepärast suunasime oma sõnumi suvise puhkuste hooaja algusesse ja loodame, et Eesti alkoholi tarbimise kultuur liigub selliste kampaaniate mõjul mõistlikkuse suunas.“
Kerstin Kolmann, Transpordiamet:
„Transpordiameti tellitud uuringutest selgub, et inimeste hoiakud on liikunud suhteliselt kiiresti õiges suunas – alkoholijoobes sõidukijuhtimise ohtlikkust tajutakse ja taunitakse. Paraku ei jõua aga tegeliku käitumise paranemine nii kiirelt järele ja tihti jääb purjus lähedase takistamine just julguse taha. Ühiskampaania ülesanne on julgustada kõiki ohtlikus olukorras sekkuma, andes selleks nii põhjuse kui põhjenduse.”
Kairi Kreek, Politsei- ja Piirivalveamet:
„Eesti inimesed on aasta aastalt järjest tähelepanelikumad ning annavad politseile märku, kui mõne autojuhi sõidustiil tundub kahtlane. Selle kampaaniaga loodame aga jõuda selleni, et kaaslased märkaksid ohuolukorda juba varem ning ei laseks purjus sõpru või pereliikmeid rooli. Turvalisema liikluskultuuri saame luua üheskoos ning sama kehtib ka selle kampaania kohta – kui paneme Päästeameti ja Transpordiametiga seljad kokku, on ka meie sõnumi levimisel suurem vägi“.
„Sul on selgroogu“ liiklusohutuse teleklipp:
Kampaania kanalid on välimeedia, tele, raadio, online, kampaaniveeb selgroog.ee ja Päästeameti, Politsei- ja Piirivalveameti ning Transpordiameti Facebooki-lehed.
Salama, kes osaleb avalikel hangetel pigem harva, on viimase poole aasta sees teinud kolm erandit ning need kolm ka võitnud – detsembris Rahandusministeeriumi (II pensionisamba teavituskampaania), aprillis Päästeamet/PPA/Transpordiameti ja mais Pangaliidu hanke (küberturvalisuse teavituskampaania).
Kampaania „Sul on selgroogu“
- Klient: Päästeamet, Politsei- ja Piirivalveamet, Transpordiamet
- Loovagentuur: Salama
- Produktsioon: Caviar Films
- Fotograaf: Herkki-Erich Merila
- Tattoo-kunstnik: Silver Seeblum
- Meediaagentuur: Dentsu
- PR-agentuur: Baltic ID
Salama ja Dentsu on TULI liikmed.
Silja Oja, TULI