27.10.2025

SEB ja ID Production viisid taskuhäälingu Nordic Business Forumile: hea sisu ja 360-kraadine lava tõmbas rahva ligi

Menukas taskuhääling “Nestor & Koppel” paistis septembris silma Põhjamaade suurimal juhtimiskonverentsil Nordic Business Forumil (edaspidi NBF). Seda ürituse messialal SEB Panga uhke 360° lava peal. Kontseptsiooni ja tehnilise teostuse eest vastutas ID Production, mille juht Ken Matsalu heidab toimunule valgust. Sõna saavad ka SEB ja NBF.

SEB Talks lava Nordic Business Forumil. Foto: Mika Levälampi

See pole esimene kord, mil Mihkel Nestor ja Peeter Koppel tavapärast taskuhäälingu formaati purustavad – paar aastat tagasi ilmus nende podcast lausa vinüülplaadil. Seekord olid nad ümmarguse ketta asemel 360° laval. 

Kõik algas sellest, et SEB asus NBF-i toetama. Vastutasuks saadi muuhulgas koht NBF-i messialal. Kuna Nestor ja Koppel olid mullu NBF-i ametlikul vaheajalaval, jõuti kärmelt ideeni, et nad peavad tänavu Helsingisse naasma. Nii sündiski SEB Talks – ala, kus Nestor ja Koppel tegid podcast’i stiilis intervjuusid. 

Ala ideekontseptsiooni ja teostuse eest hoolitses üritusturundusagentuur ID Production. Nordic Business Forumil osales 7500 inimest ning messialal oli tuhandeid ruutmeetreid ja kümneid väljapanekuid, millel kõigil üks eesmärk – paista silma. Kuidas eristuda, kui kõik tahavad meelde jääda? Selleks töötati välja 360° lava.

“Publiku jaoks kujundasime lava ümber hubase lounge’i ala, kus olid sohvad ja lauad” räägib ID Productioni juht Ken Matsalu. “Soovisime luua autentse podcast’i meeleolu, mis tähendas, et esinejad istusid ümber laua üksteise vastas. Seda võimaldas just 360° lavalahendus. Nii jäid paratamatult nurgad, kust ei olnud korraga kõigi esinejate nägusid näha. Selle lahendasime multicam-süsteemiga. Paigutasime lava siseringi robotkaamerad. Otsepilti näidati lava ümber olnud ekraanidel ning lounge’i alas olnud telerites.”

Otseülekanne jõudis ka Eesti, Läti ja Leedu SEB pankade YouTube’i, LinkedIni ja Facebooki kanalitesse ning NBF-i ametlikku mobiilirakendusse Brella.

Programm oli üles ehitatud nii, et pealava pauside ajal toimusid arutelud SEB laval. Just siis, mil 7500 inimest leidsid tee saalist messialale.

Muljetavaldavad SEB brändinguga 360° LED-ekraanid töötasid kahel moel,” räägib Matsalu. “Ühelt poolt oli see tugev brändingu edastaja, sest oli nähtav igast küljest üle terve ala. Teisalt toimis see hästi ka n-ö sisseviskajana – tekitas huvi ja tõi inimesed alale. Samas oli vaja sisu, et inimesed jääks kuulama ja vaatama. Podcast’i formaat oli siin väga loogiline: kolm inimest (Nestor, Koppel ja külaline – toim.) arutlesid päevakajalistel ettevõtluse teemadel – ei näidatud sadu slaide ega müüdud midagi. See oli bränditurundus läbi põneva vormi, mis loodi spetsiaalselt NBF keskkonda.”

a746077
Nestor ja Koppel tööhoos. Foto: Mika Levälampi

Nordic Business Forumi tegevjuht Priit Liiv sõnab, et SEB kontseptsioon oli nende jaoks uudne. Tõsi, NBF-il on aastaid olnud meediapartneri HS Visio lava, ent SEB Talks oli oma formaadilt teistsugune. See oli rohkem vestluslik, tõi juurde regionaalset mõõdet ning mitmekesistas programmi. 

“Oluline on kastist välja mõelda ja seeläbi eristuda,” tõdeb Liiv. “Korraldajatena mõtleme alati, kuidas bränd oma eesmärgid täidaks ja samal ajal oleks ürituse loomulik osa. See, kui hästi õnnestume, sõltub väga palju ka partneri enda avatusest ja senisest kogemustest üritustega. NBF ei ole mess, keegi ei lähe sinna kindla sooviga mingis valdkonnas teenuseid osta. Seega tuleks loominguliselt mõelda, mis väärtust sa osalejatele pakud, kuidas meelde jääda ja usaldust tekitada, et pärast üritust suhet edasi ehitada.” 

sebnbf id production 3
SEB Talksi lava. Foto: Mika Levälampi

SEB kommunikatsiooni ja turunduse divisjoni juht Silver Vohu ütleb, et SEB-l on globaalse ettevõttena kliente nii Baltimaadest kui ka Soomest ning paljud neist külastavad igal aastal NBF-i.

Kuna meil on Eestis olemas Baltimaade mahedahäälsemad majandusmehed, kes olid meeleldi nõus täitma lava väärika sisuga, olid kõik vajalikud komponendid teostuseks olemas,” räägib ta. “Pelgasime algul, kas konverentsi külastajatel on jaksu esinejaid ka vaheaegadel kuulata, kuid meie ala oli püsivalt rahvast täis ja sellest sai kindel kohtumispaik meie praegustele ja tulevastele klientidele. ID Productioni loodud 360° lava sobis podcast’ilikuks esinemiseks väga hästi.”

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt