Turundus, mida poleks olnud: reklaamikampaaniad
Nii nagu ürituste korraldajad pidid käigu pealt kõik plaanid ümber mängima, olid viirusepuhangus sunnitud uue olukorraga kohanema ka reklaamitegijad. Vaatame Kuldmuna eel sarja “Turundus, mida poleks olnud” teises osas, kuidas leiti teid uute võimalusteni.
Viru Keskus: „Avatud hoolega“ reklaamikampaania
Sarnaselt paljude teiste keskuste ja asutustega pidi ka Viru Keskus pandeemia sunnil oma varasemad prioriteedid ümber hindama. Suur rõhk läks tervisekaitse meetmete rakendamisele, et keskuses viibimine oleks kõigile võimalikult turvaline. Sündis reklaamikampaania “Avatud hoolega,” mille tegi eriliseks selle jätkusuutlikkus – viirusepiirangute ja muudatuste käigus kohendati kampaaniat ja selle visuaale pea aasta vältel.
Reklaamikampaania oluliseks osaks oli kõrgtehnoloogiliste abivahendite (nt nanotehnoloogia ja UV-kiirguse kasutamine) kajastamine laiatarbemeedias. „Tasakaalustamiseks valisime sõnumi edastamiseks inimliku, pehme, naiseliku kujutise koos selgete ja arusaadavate sümbolitega. Kampaania visuaal loodi minimaalsete füüsiliste kontaktidega, ühes ruumis viibisid vaid fotograaf ja modell,“ kirjeldas Viru Keskuse turundus- ja kommunikatsioonijuht Kristel Sooaru.
2020. aasta kampaania pikenes viiruse leviku tõttu ka 2021. aastasse. Äride toimimiseks loodi sel kevadel pakipunkti, kus pakke sai üle anda värskes õhus. Sulgemisele vaatamata leiti ka viis, kuidas tähistada moodi, kunsti ja kultuuri – Viru Keskuse fassaadid ehiti tänavakunstiga, et tähistada maailmakuulsa eestlase Tommy Cashi ning Pariisi moemaja Maison Margiela koostööd. Kunsti ning Tommy Cashi heliloomingut sai nautida keskuse ekraanide ja kõlarite vahendusel. Kampaania loovpartner oli AGE Creative ning hilisemates muundumistes Tommy Cashi loovmeeskond.
AD Angels: Sleepwelli reklaamikampaania „Isolatsioon on kuul“
Sleepwell on hinnatud Eesti bränd, mille turundust on AD Angels aidanud vedada juba 15 aastat. AD Angelsi loovjuht Kärt Villmann kirjeldas kampaaniat, mis sündis möödunud aastal ja sai inspiratsiooni uuestolukorrast.
„Seda kampaaniat tõesti ei oleks olnud, kui ei oleks maailmas juhtunud see, mis juhtus. Mõistsime, et inimesed, kes on kodudes kinni, vaatavad seal ringi pilguga, et mida paremaks teha saaks. Võis eeldada, et nad veedavad nüüd rohkem aega ka oma voodis. Ükskõik, kas siis magades, lugedes või hoopis videokoosolekuid tehes. Neil tuleb ära jätta kõik reisid ja selle asemel ostelda hoopis e-poodides. Pealegi on korralik uni hea tervise ja tugeva immuunsüsteemi üks alustalasid. Panime mitu asja kokku ja nii sündiski reklaamikampaania “Isolatsioon on kuul”. Tulemusena müüs Sleepwell eelmise aasta kevadel kolmandiku võrra rohkem voodeid ja madratseid kui samal ajal aasta varem.”
Tänavusel koroonakevadel ei tekkinud enam kahtlustki, kas teha kampaaniat või mitte. Hetkel käimasoleva reklaamikampaania sõnumiks sai: “Ülestõusmispüha. Tähista igal hommikul!”.
Tank: Elisa, Bauhof ja PERH reklaamikampaaniad
Elisa kampaania „Ulmeliselt palju võimalusi“
Tellija: Elisa Eesti
Loovagentuur: Tank
Produktsioon: Stellar Film + Frost FX
Tegemist on hea näitega, kuidas juba plaanitud produktsioon on ootamatu olukorra tõttu täiesti uude keskkonda viidud ja positiivses mõttes enda kasuks töötama pandud.
„Piirangud viivad teinekord hoopis uute võimaluste ja lahendusteni. Esmakordselt Eestis sai viidud näitlejad virtuaalsetesse maailmadesse, kasutades kogu klipi materjali filmimiseks ainult LED-ekraanide kombinatsiooni ja 3D-keskkondasid,“ kirjeldas Tanki loovjuht Villem Valme.
Ka klipi režissöör Arun Tamm leidis ümberkorralduses häid külgi. „Põhiline võlu sellise tehnika kasutamisel võrreldes greenscreen’il filmimisega seisneb selles, et võttel saab iga osakond aru kontekstist ja anda oma panuse. Sealhulgas näitlejad, kes tunnevad end uues LEDile laetud keskkonnas üsna loomulikult, võrreldes greenscreen’ilt vastu kumava konstantse rohelusega, millega on väga raske usutavat suhet luua.“
Bauhofi karantiinikampaania
Bauhof leidis üsna vastuoluliseks saanud #püsikodus loosungile oma lahenduse – #püsiaias. Lisaks Bauhofi reklaamile kannab see küll manitsevat sõnumit, kuid seda meeldival, soojal ja lõbusal viisil, mis haakub suurepäraselt reklaamitava sisuga.
Koostöös meediaagentuuriga Initiative tuldi esimesel koroonakevadel välja Bauhofi välkkampaaniaga, mis kasutas kehtivat eriolukorda argumendina. Läbi karantiiniga haakuvate kalambuuride pakuti koduaias vajaminevaid materjale ja tarvikuid. Tegevusel oli kaks eesmärki: tõsta Bauhofi top-of-mind positsiooni kevadisel koduspüsimise perioodil aiatööde abilisena ja müüa nii palju erinevat aiakaupa, kui selles olukorras võimalik oli.
Tanki tegevjuhi Marge Kari sõnul kujunes kampaania nii edukaks, et klient otsustas seda pikendada ka perioodidele, mil COVIDi oht oli pea olematu – #püsiaias on tegelikult relevantne meeldetuletus oma aia eest hoolitsemiseks ka ilma igasuguse eriolukorrata.
PERH-i COVID-19 reklaamikampaania #koduspäästadelusid
Kui ettevõtted pidid oma sõnumeid ümber kohandama ja uusi lahendusi välja mõtlema, siis haiglate kogu senine kuvand võttis sootuks teise pöörde suuresti iseeneslikult. See oligi turundus, mida poleks olnud, kui asjad poleks maailmas läinud nii, nagu nad läksid.
„Põhja-Eesti Regionaalhaigla 2020. aasta kevadel eetris olnud kampaania #koduspäästadelusid o ikindlasti väga hea näide, kus “müüdi” võimalust ellu jääda läbi kangelaste, kellede olemasolust meil polnud veel paar kuud enne pandeemiat ega seda reklaamikampaaniat aimugi. Kasvas teadlikkus kaitsemeetmetest ja ohu mõõtmetest,“ selgitas Marge Kari.
“Arvestades kampaania sisu ja eesmärki, oli tegu üdini realistiliku ja personaalse lähenemisega – selles kõnelesid arstid ja õed, kes edastasid oma isiklikke tundeid ja olukorda pandeemiatandril,” lisas Kari.
Koostas: Merilin Blöndal, Kommunikatsioonibüroo Dalton
Toimetas: Silja Oja, TULI
Loe ka: Turundus, mida poleks olnud: üritusturundus
Viru Keskus, AD Angels, Tank, Elisa Eesti ja Dalton on TULI (Turundajate Liidu) liikmed.