Puhas Loodus sai uued pakendid: eesmärk oli, et pakend räägiks sama keelt, mis toode
Kodumaine keha- ja juuksehooldusbränd Puhas Loodus sai hiljuti uue visuaalse identiteedi ja värsked pakendid. Muudatuse tagamaadest pajatavad AD Angelsi partner ja loovjuht Kärt Villmann ning Puhast Loodust tootva Orto turundusjuht Reelika Rannamaa.

Algselt pesuseepi, -soodat ja vankrimääret tootnud Orto tegutseb lausa 1932. aastast. Puhta Looduse bränd sündis aga 28 aastat tagasi. Värskendusi on tehtud ka varem, kuid seekord oli tarvis kõnetada uut tarbijat – veidi nooremat, kaasaegsemat ja teadlikumat. Samas tuli seda teha nii, et senine klient haaraks duši all olles endiselt Puhta Looduse šampoonipudeli järele. Või nagu loovjuht Kärt Villmann ütleb: “Ülesanne oli tuua Puhas Loodus tänapäeva, aga mitte kaotada kodust tunnet.”
Rebrändingu aluseks oli sihtrühma analüüs, mis näitas, et uusi potentsiaalseid kliente on palju.
“Kuigi Puhas Loodus on olnud tuntud ja armastatud kaubamärk, oli selle visuaalne identiteet ajale jalgu jäänud,” räägib Reelika Rannamaa. “Soovisime tugevdada brändi usaldusväärsust ja laiendada sihtrühma. Samuti nägime tugevat vajadust kommunikatsiooni selgemaks muutmiseks – varem ei olnud üheselt arusaadav, millega täpselt on tegu või milliseid kliendi probleeme konkreetne toode lahendab. Nüüd on toote põhifunktsioon ja tugevused selgelt välja toodud – ausalt, otsekoheselt ja arusaadavalt.”

Rahulik ja naturaalne
Nagu ikka, alustas reklaami- ja disainiagentuur AD Angels umbes aasta aega kestnud protsessi põhjaliku analüüsiga. Alustuseks sätiti paika Orto nägu ja lugu, seejärel võeti ette bränd ise.
“Tahtsime, et pakendid mõjuksid usaldusväärselt, rahulikult ja naturaalselt, nagu brändi nimi Puhas Loodus ütleb,” tõdeb Villmann. “Eesmärk oli, et pakend räägiks sama keelt, mis toode ise. Et moodne naine paneks hea meelega Puhta Looduse tuubi ja pudeli oma vannitoariiulile. Puhast Loodust toodetakse siinsamas Tallinnas ja nii see peab ka välja paistma.”
Uhkusega toodi esile Orto logo. Agentuur ja klient sõelusid toodete koostistest välja peamised müügiargumendid, mis sätiti samuti pakendi esiküljele. Ikka selleks, et inimesel oleks lihtsam tootest sotti saada ja ostuotsust teha.
Pakendid illustreeris disainer, stilist ja illustraator Britt Samoson. Algusest peale oldi veendunud, et Eesti tootel peavad olema meie oma kunstniku joonistused.
“Tema käekiri andis toodetele kordumatu visuaalse tundlikkuse,” ütleb Rannamaa. “Britt lõi loodusest inspireeritud illustratsioonid, mis tõstavad esile meie toodetes kasutatavaid põhjamaiseid koostisosi – nagu kadakamari, kibuvits, kummel, takjas või mustikas.”

Ei püüa olla keegi teine
Rannamaa sõnul ei soovi Puhas Loodus konkureerida teiste Eesti kosmeetikabrändidega.
“Me oleme lihtsalt järgmine mõistlik valik ehk next best choice: taskukohane hind, väga hea koostis ja aus kodumaine toode,” ütleb ta. “Kodumaise kosmeetika hinnaklassis jääme sageli riiuli kõige soodsamaks, aga nüüd tahame öelda, et see ei tähenda, et kvaliteedis peab kompromissi tegema. Kosmeetikatoode ei pea ilmtingimata olema kallis, et olla tõhus ja usaldusväärne.”
Iluhooldusvaldkonnas on konkurents tihe – valikut on meeletult ning Eesti poelettidelt leiab nii väikeseid kui ka hiiglaslikke rahvusvahelisi tegijaid. Kuidas tillukese Eesti brändina nende vastu saada?
“Me ei püüa olla nagu keegi teine,” tõdeb Rannamaa. “Meie tugevuseks on, et oleme kohalik bränd, kes tunneb kohalikke inimesi. Meie tooted on välja kasvanud siinsest kliimast ja tarbijast – lihtsad, looduslähedased ja toimivad. See on ka põhjus, miks me ei ürita positsioneerida end luksusbrändina, vaid teadliku ja praktilise valikuna. Meie positsioon turul on väärtuspõhine: Eesti toode, aus sisu ja õiglane hind. Oleme usaldusväärne valik neile, kes ei otsi reklaamilubadusi, vaid igapäevast hoolitsust, mis päriselt hoolib ja toimib.”

Autor: Siim Kera, TULI