02.10.2025

„Psst! Tegemist on sotsiaalmeediaga“ – Pesamuna 2025 võidutöö jõudis inimesteni

Taeva Pesamuna 2025 võidutöö, Peaasi kampaania „Psst! Tegemist on sotsiaalmeediaga“, sai eile avapaugu. Kampaania keskmes on noored ja nende suhe sotsiaalmeedia ning liigse scrollimisega. Valminud töö autoriteks on Kamilla Selina Lepik (AGE Creative) ja Margaret Põldsaar (Division)*.

Margaret Põldsaar ja Kamilla Selina Lepik kleepsudega. Foto: Erakogu

Idee ja ülesanne

Peaasja loodud briif suunas looma lahendust, mis aitaks noortel märgata liigsest scroll’imisest tekkivaid ohukohti. Sotsiaalmeedia on noorte jaoks loomulik osa elust, aga samas on risk sellega liiale minna. Sealt leiab küll inspiratsiooni, tervislikke retsepte ja trenninippe, aga kui kõik jääb ainult salvestatud kausta ja päevad mööduvad lõputult scroll’ides, võib see hakata vaimset tervist kahjustama. Oluline on seda noortele meelde tuletada.

img 0686

Tasakaalu leidmine: mitte manitseda, vaid teadvustada

Üks suurimaid väljakutseid oli leida õige toon. Me ei tahtnud näpuga vibutades noori sotsiaalmeediast eemale peletada. Sotsiaalmeedia ei ole halb. Liigne scroll’imine on.

Kampaania kasutajateekond on üles ehitatud mitmes etapis. Põhivisuaal meenutab tõika, et liigne scroll’imine võib su vaimsele tervisele karuteene teha. Veebis pakume nippe, kuidas nutikamalt scroll’ida. Saad lugeda, mis su ajus scroll’imise ajal toimub ja suuname vajadusel inimesi vaimse tervise abini.

Lisaks bänneritele valmis:

  • Veebileht
  • Solarise klaasmajja informatiivne näitus koostöös Muuseumikaardiga
  • Innustavad koostööpostitused sisuloojatega
  • Toetav sisu Peaasja enda kanalites
  • liigume.ee’ga koos nutivabad laupäevad aktivisatsioon
  • Koostöös Reval Cafega toetavad sõnumid kohvitassi alustele
  • Raadioklipp
  • Scroll’imisvaba ala ja nutipausi kleepsud
  • Veebiseminar “Mida lapsed internetis päriselt teevad? Ja kuidas sellest rääkida?” koostöös TÜ Ühiskonnateaduste instituudi ja Teliaga
  • Pearaadio avalik salvestus ja vestlusõhtu sotsiaalmeediast Valge Tüdruku ja vaimse tervise ning meediapädevuse spetsialistidega
  • Solaris Keskuses interaktiivne kleepsusein
    img 5674

Noorte kõnetamine noorte keeles

Kampaania räägib noortega nende endi keeles, kasutades sotsiaalmeediat nii kanali kui ka metafoorina. Eesmärk on teadvustada, et kui terved õhtud mööduvad scroll’ides, võib see hakata tasapisi vaimset tervist õõnestama. Just nagu ükskõik mis asi, millega liialdatakse.

Kampaania osades materjalides on kasutatud julgelt slängi, millega alguses veidi tagasi hoidsime, ent saime SEB hiljutisest noortekampaaniast innustust vunki peale keerata. Kes näiteks Solarise maja näitust vaadates segadusse satub, peab ehk tagasi minema ja mõne kampaania sihtgrupi esindaja endaga kaasa haarama. 

img 0680

Taeva Pesamuna on Kuldmuna raames toimuv noortekonkurss, kus saavad osaleda kõik kuni 30-aastased (k.a) reklaamitudengid ja -huvilised. Töö valmistamiseks on aega 48 tundi. 

*Algselt oli tiimis ka Sander Randoja.

Autor: Margaret Põldsaar, Division

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt