Orkla meediaagentuuriks sai Initiative
Sügisel toimunud Orkla meediaagentuuri konkursi võitis Initiative. Kuna Orkla on üks suurimaid reklaamijaid Eestis, oli see üks aasta olulisematest konkurssidest.
Kommenteerib Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja:
Varasemalt eraldi tegutsenud Orkla Eesti maiustuste ja snäkkide ning toidu ja jookide valdkondade turundusosakonnad ühendati 2019. aastal, mille tulemusena on meie turundustiimi portfellis üle 600 toote. Lisaks strateegilistele brändidele nagu Kalev, Põltsamaa, Felix, Mesikäpp ja Taffel kuulub sinna üle 30 toote- ja alambrändi, mille heasse käekäiku panustavad paljud Eesti reklaamiagentuurid.
Suuremat osa oma toodangust turustame jaekaubanduses, millele lisaks on meil endal Kalevi šokolaadipoodide ja Maiasmoka kohviku näol kümme füüsilist müügikohta ja kolm e-poodi: pood.kalev.eu, kohvikmaiasmokk.ee/pood, careshop.ee. Haldame 14 Facebooki ja 14 Instagrami kontot, 3 YouTube’i kanalit ja 12 kodulehte.
Kuigi meediaagentuur oli Orkla Eesti erinevatel brändidel juba varem ühine, siis antud konkursiga väljendasime ootust, et teenus lähtuks meie ärispetsiifikast, tiimi suurusest, pidevast arenguvajadusest ja looks maksimaalset lisandväärtust.
Initiative’i puhul kajastus silmnähtavalt kirjeldatud teenuste pakett ja proaktiivne suhtumine pakutud meedialahendustes ja omakanalite nägemuses, mida konkursi raames küsisime. Usume, et saame sündivast koostööst lisandväärtust valdkondades, kus näeme kõige kiiremat arengut ja tunneme enda arenguvajadust. Näiteks e- ja tavakanalite nutikas omavaheline kombineerimine brändide ehitamisel ja müügi kasvatamisel; integreeritud uuringu- ja andmebaasid, analüütiline tugi ja projektijuhtimist soodustavad tööriistad, mida toetab ka teemakohane koolituspakett. Samuti oleme kokku leppinud teenuste avatud ja läbipaistva hinnastamise, mis võimaldab meediaagentuuri poolt loodavat teenust paremini väärtustada nii Orkla Eesti turundustiimil kui agentuuril endal.
Positiivse üldistusena saame nentida, et Eesti meediaagentuuride tase on väga kõrge. Tegemist on professionaalse ja ajaga kaasas käiva teenusega Eesti turundusmaastikul, mistõttu valiku langetamine oli raske.
- Konkursil osalesid: Initiative, Inspired, Carat, CMS/PHD, Media House
- Koostöö algas koheselt ehk esimesed kampaaniad on live’is juba jaanuarist
- Senine agentuur: Media House
Meediaagentuuri Initiative juht ja partner Indrek Soom:
“Meie jaoks oli see konkurss vägagi meeliergutav ja mitmekülgne väljakutse. Kalev, Felix ja Orkla on Eestis absoluutne turunduse kõrgklass, kes nõuavad ka vastavat pingutust ja taset agentuurilt. Oleme aastaid panustanud FMCG ja jaekaubanduse turunduse kompetentsi arendamisse, seda massimeediast ostukohani. Kuna ostukohad vajavad meie hinnangul turunduse ja turustuse vaatevinklist oluliselt kaasaegsemat analüütilist lähenemist, lõime aastaid tagasi Initiative’i kõrvale just selle ostuteekonna osaga tegeleva ettevõtmise iRetail. Nii juhime Initiative’i ja iRetail’i töövahenditega tarbija ostuteekonda algusest lõpuni, omnifunnelina kivipoest e-kaupluseni. Orkla kiituseks tuleb öelda, et konkursi ülesanded olid väga konkreetselt ja hästi püstitatud. Seda ei kohta just tihti, aga tugevate pakkumiste saamiseks on see üks esimesi eeldusi.”
Silja Oja, TULI
Orkla Eesti, Initiative ja Media House on Turundajate Liidu (TULI) liikmed.