Optimist Creative – aasta reklaamiagentuur ülekaalukalt, mitte napilt
Optimist Creative valiti tänavu Kuldmunal neljandat aastat järjest Aasta Reklaamiagentuuriks. Agentuuri juht Magnus Lužkov räägib, kuidas kroonakriisist tingitud eriolukorras optimismi säilitada ja miks on just nüüd Eesti tippagentuuride jaoks hea aeg välismaalt kliente hankida.
Palju õnne, Optimist Creative – neljandat aastat järjest Kuldmuna Aasta Reklaamiagentuur! Kuidas see teil jälle õnnestus?
Suur tänu. Õnnestus see jälle samamoodi nagu igal eelneval aastal. Vaatasime, mida head korda oleme saatnud, lõime läikima ja laadisime üles. Tundub, et oleme kvaliteedi osas mingi stabiilsuse saavutanud.
Optimist Group (kuhu kuulub kokku 7 ettevõtet) sai tänavu Kuldmunal kokku 46 muna ja finaalikohta. Milliseid töid ise välja tuua tahaksite? Millega ise eriti rahul olete ja miks?
Positiivset oli seekord palju. Oleme eriti rahul sellega, et auhindu ja finaalikohti ei noppinud mitte paar üksikut tööd, vaid neid jagus lausa 25-le meie kliendile. Olime tugevalt esindatud disainikategooriate finaalis, mis näitab, et meie disainivõimekus on storytellingule järele jõudnud. Rebrändigu kategooria finaalis oli lausa kolmandik meie kätetöö. Aasta reklaamiagentuuri tiitel tuli sel aastal ülekaalukalt, mitte napilt.
Tööde osas võiks välja tuua näiteks Pallase rebrändingu, mille väljatöötamise käigus tegime tihedat koostööd kooli vilistlaste ja õpilastega.
Suurt rõõmu tegi Funnesti jõudmine finaali, kuna nemad võiksid ambitsioonikuse osas olla eeskujuks paljudele endast oluliselt suurematele ettevõtetele.
Alati tunneme heameelt kampaaniakategooria võitude üle, kus seekord võidutses Telia paberarvete vähendamise kampaania. Et aidata inimestel oma harjumusi murda, saatsime neile ümbriku mõtlemapaneva sõnumiga: ‘’Murrame harjumusi, mitte puid’’. See pani inimese valiku ette: kas ümbrikut kinni hoidev puu pooleks murda või iseteeninduses e-arvele üle minna ja Eesti metsadesse ühe puu istutada. Kes ütles, et harjumusi ei saa murda? Kampaania tõestas vastupidist! Tore, et saime aidata natuke loodusele kasulikud olla.
Projekt Taevavalvurid suutis tööandja brändingu lati jälle paari pulga võrra kõrgemale tõsta. Ma arvan, et see on seni Eesti kõige võimsam projekt selles vallas. Töökuulutuste ja reklaamide asemel lõime tööandja brändingu raames kümneosalise originaalformaadis saate Eesti vaadatuimasse telekanalisse ETV.
Reklaamfilmi meisterlikkuse finaalis oli lausa 6 tööd 11-st Optimisti tehtud. Get Shot Films on selgelt Eesti kõige kõrgetasemelisem reklaamfilmide tootja.
Joel Volkov on nimetanud Optimisti Eesti reklaamimaastiku Casanovaks. Millega te oma kliente võlute?
Optimisti brändilubadus on “Tervitusi väljastpoolt mugavustsooni!”. Usun, et oleme suutnud seda lubadust täita ja see mentaliteet on meie klientidele meeldinud. Optimisti gravitatsiooniks on see energia, millega me oleme viinud oma kliendid kaugemale, kui nad minna tihkasid. Joel ise on muide üks nendest inimestest, kellelt olen seda õppinud.
Kuidas praeguses eriolukorras hakkama saate? Kuhu energia peamiselt läheb ja mis tulemuse toob (öeldakse ju, et kuhu läheb energia, sealt tuleb tulemus)?
Alguses läks energia selle peale, et harjuda kodust töötamisega. Selgus, et meil on aastatega tekkinud üksteise seltskonnast päris suur sõltuvus ja võõrutusnähud olid tugevad. Suur energia on kulunud selgitustööle, et eriolukord on parim aeg oma brändiga tegelemiseks. Tavapärased taktikalised kampaaniad, mis tavaolukorras ampsavad suure osa ajast, on olnud riiulis, aga see ei tähenda, et on puhkus või maailma lõpp. Juba lähebki elu edasi. Täna kulub meie energia tegelikult täpselt sama asja peale nagu alati – oma töö maksimaalselt hästi tegemise peale.
Kuidas säilitada praeguses olukorras optimismi? Mis seda teie puhul toidab?
Oleme õnneks saanud kogu eriolukorra vältel erinevaid positiivseid impulsse. Algas see teatavasti Kuldmunal Aasta Reklaamiagentuuriks kuulutamisega. Seejärel tulid mõned hanke- ja konkursivõidud. Siis päringud ja koostööd välisriikidest. Saime kiita mitmetelt Techstarsi kiirendis olevatelt idufirmadelt, keda suutsime elus edasi aidata. Positiivsust on süstinud seegi, et oleme TULI kutsel vabatahtlikena suutnud aidata riiki, kes ka meie sektorile raskel ajal toetustega appi tuli.
Te avasite mõni aeg tagasi Berliinis oma agentuuri haru. Kuidas teil Saksamaal läheb?
Kohe kui eriolukord läbi saab, on meil Saksamaa suunal põnevaid uudiseid. Oleme pannud kokku väga huvitava teenustepaketi, mis aitab Eesti ettevõtetel sinna 83 miljoni elanikuga turule oluliselt kergema vaevaga siseneda. Hetkel aga elu seisab seal nagu igal pool.
Kas praegu on Eesti agentuuridel rohkem lootust välismaal kliente võita?
Suurtes ja kallites Euroopa pealinnades on hakatud raha lugema. Eesti tippagentuuridel on kindlasti hea võimalus sealt praegu kliente saada, sest meie tase seda vabalt võimaldab. Kogu küsimus on selles, kuidas seal pildile pääseda. Hetkel tuleks ära kasutada kogu tutvuste võrgustikku, et jõuda laudade taha, kus kohalike 250-euroste või -naelaste tunnihindade peale praegu hambaid krigistatakse. Ärge seda võimalust maha magage!
Magnus Lužkovi intervjueeris TULI peatoimetaja Silja Oja
Tutvu kõigi Kuldmuna 2020 võidu- ja finaalitöödega!
Optimist Creative on Turundajate Liidu (TULI) liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. Liitu kuulub praegu 75 ettevõtet.