MIXD-i ja Tanki koostöös sündis TalTechi brändi kommunikeeriv kampaania
Loovus liidab: loovagentuur Tank töötas
TalTechile välja kampaania idee ja MIXD
tuli appi kui digimaailma ekspert.
Kampaania eesmärk oli kinnistada uut TalTechi
brändi ja populariseerida kooli sisseastujate seas. Lisaks keskenduti tulevastele tudengitele TalTechi laia teaduskondade valiku kommunikeerimisele.
„Meie peamine väljakutse oli panna abiturienti kaaluma ja mõtlema ka mitte kõige
atraktiivsematest erialadest, sest tegelikult on need erialad kogu inimkonnale väga vajalikud. Lisaeesmärgina jooksis soov ja vajadus kommunikeerida
üldsusele TalTechi uuenenud brändi,” ütlesid Tanki loovjuht Joel Volkov ja projektijuht Veronika
Pekurina.
„Kuna tegemist oli konkursiga, siis pidime esmalt läbi töötama põhjaliku briifi ja taustainfo. Seejärel panime tiimi kokku ja alustasime insight‘i otsimisega. Kui tuumik oli paigas ning suund teada, siis otsustasime, et soovime kaasata MIXDi kui oma ala eksperdid,” lisasid nad.
MIXDi tegevjuhi Patrik Kupenko sõnul oli neil väga hea meel, et Tank neid projektis kaasa mõtlema kutsus. „Selleks ajaks oli Tank juba n-ö „suure pildi” idee välja töötanud ja meie tulime appi digimaailma
kontekstis. Meie rolliks oli maandumislehe teejuht.taltech.ee mõtestamine ja loomine ning meedia poolelt digimeedia strateegia
loomine, meediakampaania planeerimine ja optimeerimine. Pidasime koos Tankiga ühise
meeskonnana sisulisi koosolekuid ja saime kampaanias väga hea tasakaalu loovideest
ja konversioonist lähtuvate lähenemiste vahel.”
Volkovi ning Pekurina sõnul võtsid mõlemad agentuurid algusest peale projekti „omaks” ja töötati nagu üks meeskond: „Kuna projekt oli suur ja mitmetasandiline, siis tegime palju vahekohtumisi nii omavahel kui
kliendiga, et kõik püsiksid ühes inforuumis. Antud projekti raames ei olnud me konkurendid, vaid täiendasime
üksteist oma kompetentsidega. Rollid olid väga selgelt ära jagatud ja igaüks
teadis, mis on tema vastutusala. Ei mingeid pingeid. Koostöö oli hea ja sujuv.”
Sama väitis ka Kupenko, kelle sõnul olid kõik pooled protsessis väga avatud. „Avatus tõi ka
soovitud tulemused – TalTechi meeskonnaga kokkuvõtet tehes saime kõik koos tõdeda, et kampaania oli väga edukas.
Projekti lõpuks esitasid mõlemad agentuurid töö omas lõigus ka Kuldmunale. Igal
juhul loovus sellel korral liitis. Selliseid projekte võiks palju rohkem olla!”
TalTech jäi Tanki ja MIXDi koostööga väga rahule
„Kogu ülikooli
vastuvõtukampaania on väga suur projekt ja selles on palju osapooli,
kaasaarvatud ülikooli enda turundustiim. Hea kampaaniatulemuse jaoks vajasime
kõrgel tasemel loovtööd, bränditunnetust ja peensusteni digikeskkondade
tundmist. Just sellise meeskonna moodustas meie jaoks Tanki ja MIXDi tandem,”
ütles TalTechi turundus- ja kommunikatsioonijuht Anne Muldme.
Muldme sõnul oli
projekti kulg TalTechi jaoks sujuv ja kõige tihedamal tööperioodil piisavalt
nähtamatu, sest partnerid tegid tööd professionaalselt ning hästi. “Olime kokku
leppinud sihtgruppides, kampaania liinides ja eesmärkides ning neid eesmärke
asuti teadlikult püüdma. MIXDi tugevus on kindlasti korralik eeltöö
digikeskkonna sihtgruppidega ja kontaktide jooksev profileerimine kampaania
jooksul. Tank hoolitses selle eest, et huvi kasvades ka sõnumid
kõnetaksid järjest konkreetsemalt.”
Kampaania tulemused
said täidetud ja peale kampaaniat toimunud ülikoolide brändiuuringus oli
TalTech oluliselt tõstnud oma mainet Eesti noorte silmis. “Saime väga head sisendit
ka loovtööle järgmisteks perioodideks. Väga õpetlik, huvitav ja terviklik
kogemus,” lausus Muldme.
Muldme arvates
tekitab heade partnerite ühine loovus tegelikult uut loovust. „Ühine õnnestumise
tunne on väga oluline, see annab lähteplatvormi uuteks ideedeks ja plaanideks. Uus
turunduspartnerluse mudel on just nimelt spetsiifiliste valdkondade proffidest
tiimide kokkupanek, kus üksteiselt õpitakse.”
MIXD ja Tank on Turundajate Liidu (TULI) liikmed.
Helena Vaht, Dalton