MINU ESIMENE KULDMUNA | Oliver Lomp: peaks rohkem legodega mängima, tuleb loovusele kasuks
Huvitaval kombel võitsin esimese auhinna Kuldmunal ajal, mil ma reklaamis ei töötanudki. Olin just tulnud pikalt backpacker’i reisilt Aasiast ning töötasin ühes start-upis, mis sisuliselt tegeles meediaväljaannete digitaliseerimisega, kirjutab Sweep Agency partner ja loovstrateeg Oliver Lomp.
Küll aga oli selle ettevõtte omanik ühtlasi ka reklaamiagentuuri Imagine omanik ning kuna jagasime kontorit, hängisin agentuurirahvaga üsna tihti. Ühel päeval tekkis random idee, et ehitaks legodest maja ja paneks selle kinnisvaraportaali müüki. Mäletan veel, et ka kaas-copy oli üsna andekalt tehtud a’la “maja on hõlpsasti võimalik viia koolide, lasteaedade, ostukeskuste ja muude pere jaoks oluliste hoonete lähedale” jne.
Igal juhul lõhkasime selle naljaga korraliku PR-pommi ja kahe tunni jooksul kirjutasid sellest kuulutusest kõik suured meediamajad ja ka väiksemad portaalid. Sotsiaalmeedias oli ka korralik viral-saatus saavutatud. Võite ise arvata, mis see kombo kinnisvaraportaali enda numbritega tegi — allolevas case-videos on need mental numbrid kenasti ka välja toodud.
Väga oluline on märkida, et art director sellel kampaanial oli idee kaasautori Sven Luka tol hetkel mõneaastane tütar Õnnekas, kes maja valmis ehitas. Tema näitel võiks iga reklaamitegija kaasa võtta ka moraali, et heade ideede mõõdupuuks pole mitte vanus, mis võib paradoksina inimese just sauruseks muuta, vaid leidlikkus ja tahe kõvasti tööd teha.
Täpselt nii oli tol hetkel Õnnekal, sest ma ilmselt oleks teistsuguse maja ehitanud ja asi võinuks hoopis kehvema tulemuse saavutada. Esimesed kuldsed munad tulid juba copywriter’ina aasta hiljem, esimesed loovjuhina kaks aastat hiljem ja kui Kuldmuna arhiiv nüüd avalikuks tuli, siis üllatas ennastki, et selle mõne aastaga on ikka hirmus kogus korvi kogutud ja ainuüksi kuldseid on 17.
Aga esimene on esimene ja kindlasti eriline. Legodega peaks aga rohkem mängima, tuleb loovusele kasuks.
Autor: Oliver Lomp, Sweep Agency
Toimetas: Siim Kera
Minu esimene Kuldmuna on TULI lugudesari, kus Eesti reklaamiinimesed meenutavad esimest Kuldmuna konkursilt võidetud autasu. Kui sul (või mõnel su semul) on jutustada põnev lugu oma esimesest Kuldmunast, anna sellest teada siim@turundajateliit.ee.