12.04.2023

MINU ESIMENE KULDMUNA | Kadi Abe: idee tuli lihakäntsaka kõrval isaga vesteldes

Minu isale, elupõlisele põllumehele ja kalamehele, hariduselt agronoomile, meeldis väga loovideid välja mõelda. Iga kord, kui ma Saaremaale läksin, rääkis ta mulle mõne uue idee, oli see siis lihtsalt mõni uitmõte või teinekord lausa suitsuaahju kõrval istudes kirja pandud teleklipi idee, räägib Nobel Digitali loovjuht Kadi Abe.

Kadi Abe ja vana suitsuahi. Foto: Erakogu

Elasin ja töötasin eelnevad 13 aastat Saksamaal ning olin just kolinud Eestisse. Töötasin Kontuuris kunstilise juhina, minu suurimateks klientideks olid Saaremaa viin ja Rakvere Lihakombinaat. Ideaalsed kliendid, ka minu isa jaoks.

Ükskord istusime jälle suitsuahju kõrval, tuld valvates ja õiget hetke oodates. Seal lihakäntsaka kõrval tekkis vestluse jooksul kuidagimoodi idee, et kujundada töökuulutus lihapakendile.

Töötajate leidmine on raske praegu ja oli seda ka tookord. Töökuulutustesse tuleks suhtuda sama pühendumuse ja loovusega nagu imagoreklaamidesse. Reaalsus on tihtipeale aga see, et agentuur teeb ettevõttele lihtsad kujunduspõhjad ning personalijuhid täidavad need sisuga. Arusaadavalt on selline viis kõige praktilisem ja soodsam, aga mitte kõige eristuvam. 

Rakverele tehtud töökuulutuste idee aastast 2007 oleks praegugi väikeste kohandustega päris hea. Tookord oli see ajalehtedes. Tänapäeval tuleks teha visuaalid sotsiaalmeediakõlbulikuks, lisada näiteks loosimäng, et kes arvab ära, mis lihatükiga tegu või kui paksuks lõigatud peab olema välisfilee viil.

f0150153800494001001927
Reklaam, mille kohta ei saa öelda, et see pole liha ega kala.

Tagantjärgi vaadates võiks kopi natuke rohkem pakendi-stiilis olla, mitte ainult kujundus. Kujundus võiks üldse rohkem Rakvere reaalsete pakendite moodi olla, aga tookord me seda ei teinud sest kasutusel olid vana kujundusega Rakvere pakendid ning uus kujunduskontseptsioon oli juba töös.

Mul oli varasemalt kuus aastat töökogemust ja ka paras ports reklaamiauhindu Saksamaalt, aga esimene Kuldmuna on ikka oluline. Minule olid tookord algajana auhinnad ja see, et ka keegi teine minu tööd heaks peab, väga tähtis. Praegu vaatan rohkem, et kampaania toimiks, tooks tulemusi ja täidaks eesmärke. Üks ei välista muidugi teist. 

Head liha suitsutamist ja head loovust kõigile!

Vaata tööd Kuldmuna arhiivist

Autor: Kadi Abe, Nobel Digital
Toimetas: Siim Kera, TULI

Minu esimene Kuldmuna on TULI lugudesari, kus Eesti reklaamiinimesed meenutavad esimest Kuldmuna konkursilt võidetud autasu. Kui sul (või mõnel su semul) on jutustada põnev lugu oma esimesest Kuldmunast, anna sellest teada siim@turundajateliit.ee.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt