Mindshare Estonia äriarendusjuhina alustas tööd Markko Sojonen
Märtsikuus asus Mindshare Estonia äriarendusjuhina tööle pikaajalise meediavaldkonna kogemusega Markko Sojonen.
Markkol on meediavaldkonnas kogemust juba üle 20 aasta ning siia alla mahuvad reklaami müümine nii Eesti Päevalehes kui ka Postimehes, reklaamimüügimeeskondade juhtimine Postimehes, Eesti Ekspressis ning Telias (toonases Elionis), reklaamidirektori rollid Eesti Ekspressis ja Ajakirjade Kirjastuses ning uute ärisuundade arendamine Postimees Grupis. Lisaks on ta viimaste aastate jooksul lähedalt seotud olnud digitaalsete ekraanide maaletoomise ja reklaamimüügi korraldamisega.
Markko Sojonen on lõpetanud Estonian Business School ärijuhtimise eriala ning õppinud Tartu Ülikoolis psühholoogiat. Mindshare Estoniaga liitus ta 2021. aasta mais projektijuhina, aidates muuhulgas kasvatada Pepsi, Heinekeni, Tankeri, Holm Panga ja Ergo Kindlustuse äritegevust.
Äriarendusjuhi roll Mindshare Estonias on uus, selle loomise vajalikkust ja eesmärke selgitab ettevõtte juht Maarja Kaalep: „Viimased aastad on näidanud, et maailm võib muutuda kardinaalselt ning sellega kaasnevad kohe ka uued ootused ning vajadused nii tarbijate kui ka ettevõtete poolt. Meediaagentuuri roll on aidata klientidel nendele muutustele kiirelt reageerida ning leida uusi väljundeid tarbijateni jõudmiseks. See lõigi vajaduse tuua meeskonda inimene, kes keskenduks klientide muutunud vajaduste lahendamisele ning läbi selle ka Mindshare teenuste ning äri laiendamisele ja selle kommunikeerimisele Eesti meediamaastikul. Markko pikaajaline kogemus väljaspool agentuuri ning sisemine kirg edasi liikuda annavad talle hea stardipositsiooni vaadata meediaäri värske pilguga ning leida üles kõige vajalikumad suunad äri kasvatamiseks.“
Markko arvates on Mindshare’i suurimaks tugevuseks ja konkurentsieeliseks äärmiselt mitmekesine ja väga suure kogemustepagasiga meeskond. „Energia, mis tekib 25-aastase noore ambitsioonika spetsialisti ja 25-aastase ettevõttes töötamise kogemusega strateegi koostööst, on inspireeriv ja kahtlemata tulemust kliendi jaoks maksimeeriv. Seda eriti, kui meeskonnatööd ning tööd üldiselt tehakse suure pühendumisega nagu siin ettevõttes,“ lausub ta.
„Uues rollis on mul kaks peamist eesmärki – esiteks kindlasti olla agentuurina senisest enam proaktiivne, leidmaks üles meiega sarnase DNA-ga koostööpartnereid, kellele oma teadmiste- ja kogemustepagasiga nende äri edendamisel abiks saaksime olla,“ toob Markko välja. Samuti soovib ta ka tuua Mindshare’i valdkonna eksperdina n-ö rohkem pildile. „Soovime turundusvaldkonna tegijatega nii meie oma kanalite kui ka TULI kaudu infot meediaturul toimuva kohta, samuti tuua laiema publikuni Mindshare’i poolt läbi viidavate erinevate tarbija- ja reklaamiuuringute tulemusi ja õppetunde,“ sõnab Mindshare Estonia äriarendusjuht.
Markko lisab: „Samuti soovime töötada järjepidevalt selle nimel, et suudaksime ettevõttena õigeaegselt vastata kiiresti muutuvas maailmas klientide ootustele ja vajadustele. Minu eriline kirg on reklaami efektiivsus ja selle mõõtmine, sest päeva lõpuks ei ole ju eesmärk mitte lihtsalt teha ägedaid reklaame ning neid meedia kaudu sihtgrupini viia ja seejuures hea õnne korral ka auhindu võita, vaid aidata reaalselt brändidel kasvada ning ettevõtetel oma äritulemusi parandada.“
Täisteenust pakkuv meediaagentuur Mindshare Estonia kuulub Mindshare’i globaalsesse meediaagentuuride ketti, millel on enam kui 10 000 töötajat 86 riigis. WARC nimetas sel aastal Mindshare’i enim auhindu võitnud meediaagentuuride võrgustikuks kolmandat aastat järjest.
Autor: Markko Sojonen, Mindshare
Toimetas: Kärt Tomp, TULI
Mindshare on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 93 liiget.