15.02.2023

Metaversum: PR-i ja turunduse uus väljund

Metaversum on termin, mida kasutatakse virtuaalse universumi kirjeldamiseks, kus inimesed saavad üksteise ja teiste digitaalsete objektidega reaalajas suhelda. See on füüsilise maailma simulatsioon, aga virtuaalses keskkonnas. Kuigi laiemalt on sellest juttu olnud viimasel kahel aastal, siis on metaversum juba aastakümneid olnud populaarne ulmekontseptsioon, mis tehnoloogia arenguga on muutumas päris reaalsuseks.

Ready Player Me avatar: Helin Naska.

Nendele, kes arvavad veel, et see on arvutimängude keskkond lastele, siis tegelikult on metaversum erinevat moodi rakendatav meelelahutuse, hariduse, kaubanduse ja sotsiaalse suhtluse valdkonnas. PR- ja turundusmaailmas pakub metaversum kaubamärkidele ainulaadse võimaluse suhelda oma sihtgrupiga täiesti uuel viisil.

Kuidas kasutada metaversumit PR-is ja turunduses?

  • Virtuaalsed tooteesitlused. Metaversum loob täiesti uue platvormi toodete tutvustamiseks virtuaalses keskkonnas. Brändid saavad pakkuda ja ise luua kaasahaaravaid kogemusi, mis võimaldavad klientidel vahetult suhestuda toodetega ja näha, kuidas need töötavad. Selline lähenemine võib tekitada toote turuletuleku ümber elevust ja põnevust, pakkudes oma klientidele samal ajal interaktiivset ja meeldejäävat kogemust.
  • Virtuaalse ürituse korraldamine. Metaversum pakub uue lahenduse ürituste, sealhulgas messide, konverentside ja tooteesitluste korraldamiseks. Brändid saavad luua virtuaalseid ürituste ruume, millele osalejad pääsevad ligi kõikjal maailmas. See võib märkimisväärselt vähendada füüsiliste üritustega seotud kulusid ja süsinikujalajälge, pakkudes samas ka kaasavamat ja globaalselt kättesaadavamat kogemust.
  • Interaktiivne reklaam. Metaversum annab ettevõtetele võimaluse luua interaktiivset ja kaasahaaravat reklaami. Reklaamijad saavad luua virtuaalseid keskkondi, mis võimaldavad klientidel suhelda toodetega, päriselt tutvuda teenustega ja kogeda brändi täiesti ainulaadsel viisil. Selline lähenemine reklaamile suurendab kaasatust ja brändi tuntust.
  • Influencer turundus. Metaversum pakub ka platvormi influencer turunduseks. Mõjutajad saavad luua virtuaalseid keskkondi, kus nad saavad suhelda oma jälgijatega, tutvustada koostöö tooteid ja teha demo tutvustusi. See pakub kaubamärkidele uue võimaluse publikuni jõudmiseks ja oma nähtavuse suurendamiseks.
  • Müügi edendamine. Metaversumit saab kasutada ka müügi edendamiseks ja tulude suurendamiseks. Poed saavad luua virtuaalseid kauplusi ja ostukogemusi, mis annavad klientidele võimaluse proovida tooteid ja teha oste virtuaalses keskkonnas. See võib olla eriti kasulik ettevõtetele, kes müüvad tooteid, mida on raske visualiseerida, näiteks mööblit või kodukujundust.

Üldiselt pakub metaversum kaubamärkidele ainulaadset võimalust suhelda oma publikuga väga uuenduslikul viisil. Kasutades virtuaalreaalsuse võimalusi, saavad ettevõtted ja brändid luua interaktiivseid kogemusi, mis tekitavad elevust, aitavad tõsta brändi teadlikkust ja suurendada kaasatust. 

Kuna metaversum on pidevas arengus, mängib see tulevikus tõenäoliselt veel olulisemat rolli PR-i ja turunduse tegevustes. 

Antud artikkel on 80% ulatuses ChatGPT kirjutatud.

Autor: Helin Naska, META Advisory
Toimetas: Kärt Tomp, TULI

META Advisory on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 108 liiget.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt