Loovusfestivalil Kuldmuna kandideerib rekordarv võistlustöid
Juba 15. märtsil toimuval Kuldmuna galal saavad tunnustatud kõige vingemad turunduskommunikatsiooni teod ja turundusvaldkonna tegijad. Kui mullu laekus konkursile 711 võistlustööd, siis tänavu selgitab žürii parimad välja koguni 853 töö hulgast.
Esitatud tööde seast selguvad ihaldatud auhindade võitjad viies põhikategoorias – reklaam, disain, digitaalne reklaam, suhtekorraldus ja üritusturundus. Nende kõrval kuulutatakse välja ka eraldi noortele suunatud Taeva Pesamuna konkursi võitja.
2019. aasta võistlustööde arv kategooriate kaupa:
- Reklaam: 325
- Disain: 234
- Digitaalne reklaam: 99
- Suhtekorraldus: 75
- Üritusturundus: 64
- Taeva Pesamuna: 56
Märkimisväärselt oli tänavu suurenenud näiteks disainikategooria tööde arv. Žürii esimees Martin Pütsep lausus, et keskmine tase oli tänavu üsnagi kõrge ja esitatud tööde seas jäid silma mitmed noored disainerid.
“Käelised oskused, kunstiliselt kõrge tase ja leidlikkus avaldab muljet mitmes kategoorias ning küllaltki palju on väga hästi vormistatud töid, mis aitab mõnikord vähemalt shortlisti pääseda. Mis peamine – valikut on. Võitjate valimine saab olema põnev,” märkis ta.
Ka suhtekorralduse kategoorias on tänavu konkurents tihe – võistlustöid on möödunud aastaga võrreldes peaaegu kaks korda enam. Žürii esimehe Kristina Seimanni sõnul on aidanud tööde mitmekesisusele kaasa uued alamkategooriad, mis mõeldud just korporatiivkommunikatsioonile.
“Kommunikatsioon kliendiga on alati olnud fookuses ja nii on see jätkuvalt. Seevastu äriliselt on järjest olulisemaks muutunud töö sidusrühmadega, kelle jaoks toodet ja teenust ei tehta, kuid äri mõjutavad. Näiteks tööandja kommunikatsioon on kindlasti teema, mille kohta on tänavu rohkem töid kui kunagi varem. Aga mitte ainult, investorsuhted käivad samuti võistlustöödes pea- või olulise liinina läbi,” kirjeldas ta.
Kõige enam töid on Seimanni sõnul laekunud suhtekorralduse alamkategooriates, kus kommunikatsioon on lahendatud internetikeskkonnas, seda nii sotsiaalmeedia kui ka influencer marketing kategooriates. “Ma ei hakka väitma, et näen siin trendi, millega kommunikatsioon liigub internetti, vaid tegemist on pigem uue normaalsusega inimeste meediatarbimises,” lisas Seimann.
Loovusfestivali Kuldmuna ja selle noortekonkurssi Taeva Pesamuna korraldab Turundajate Liit (TULI). Uuendusena on tänavu kaasatud žürii töösse BDO Eesti, mille audiitorid aitavad garanteerida hindamise ja tulemuste õigsuse. Noortekonkursi Pesamuna toetaja on aga Taevas Ogilvy.
1990ndatel Eesti Reklaamiagentuuride Liidu algatatud ja hiljem TULI kätte läinud Kuldmuna festival sündis soovist tõsta esile neid andekaid Eesti meeskondi, kes suudavad kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääre jõudsalt edasi nihutada. Nüüdseks juba 21. korda toimuv Kuldmuna on seega Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui konkurentide silmis.
Lisainfo: