JÄLLE UUS REKORD! Kuldmuna loovuskonkursile esitati taas üle tuhande töö
Juba 27. korda toimuvale Eesti hinnatuimale loovuskonkursile Kuldmuna esitati tänavu 1079 tööd, sh 60 Taeva Pesamuna tööd. Parimatest parimad selguvad 4. aprillil Kultuurikatlas toimuval peol.

Nagu viimasel kahel aastal, purustas Kuldmuna tänavugi esitatud tööde rekordi. 1037 asemel on uueks tippmargiks 1079!
Võrreldes eelmise aastaga saadeti tänavu oluliselt rohkem projekte kommunikatsiooni ja üritusturunduse kategooriatesse – mõlema kategooria tööde arv tõusis mullusega kõrvutades umbes 30%. Turundajate Liidu tegevjuht Kadi Aguraijuja on tulemusega vägagi rahul.
“Tänavune saak näitab taas, et Kuldmunal on valdkonnas väga tähtis roll,” ütleb ta. “Ühtepidi aitab konkurss säravaimatele loovinimestele tunnustavalt õlale patsutada, teistpidi pakub see agentuuridele hea võimaluse praegusel veidi keerulisemal ajal pildis olla. Kuldmunale on nüüd kolm aastat järjest saadetud üle tuhande töö ja see on vägev saavutus. Uue rekordi üle on otseloomulikult siiras rõõm.”
Tänavu püstitati veel tippmarke: näiteks unikaalsete esitajate rekord. Kuldmunale saatis töö 193 inimest/tiimi/agentuuri. Kui lisada ka Pesamuna 60 võistkonda (mis on samuti uus rekord), saame kokku 253 esitajat. Mullu olid numbrid 188 ja 34 ehk kokku 222.
Kuldmuna shortlist’id avaldatakse 28. märtsil, võitjad kroonitakse 4. aprillil Kultuurikatlas toimuval peol, kus sätitakse valgusvihku loovus ja loomingulisus. Parimad selguvad reklaamis, kommunikatsioonis, disainis, digilahendustes ja üritusturunduses.
Tänavusel Kuldmunal on üks võitja juba selgunud: kuni 30-aastastele reklaamitegijatele mõeldud Taeva Pesamunal triumfeerisid Kamilla Selina Lepik, Margaret Põldsaar, Sander Randoja tööga “Tähelepanu! Tegemist on sotsiaalmeediaga”.
Kuldmuna 2025 toetavad: ALEXELA Täkupoiss, Swedbank, Taevas Ogilvy, JCDecaux, Delfi, RGB, Tridens, Rakvere, Fifaa AS, Omniva, Workland, Range Rover, Orkla Eesti ja Balbiino.
Kuldmuna nägi ilmavalgust 1990ndatel, kui Eesti Reklaamiagentuuride Liit soovis esile tõsta andekaid loovtiime ja inimesi, kelle sihiks oli kohaliku reklaami- ja turundusmaailma barjääride nihutamine. Praegu TULI korvis olev Kuldmuna on Eesti kõige vanem ja prestiižsem reklaamikonkurss, mille auhindadel on reaalne kaal nii üldsuse, tellijate kui ka konkurentide silmis.
Autor: Siim Kera, TULI