25.03.2025

Kuldmuna peo korraldaja Anne Luhaäär-Mikk: kui su sees on loovuseloom, pead ta välja laskma

Veidi veel ja ongi Kuldmuna pidu käes – munad jagatakse kätte 4. aprillil Kultuurikatlas. Peo peakorraldaja Anne Luhaäär-Mikk räägib, mida tänavune sündmus toob.

Anna Luhaäär-Mikk tööhoos. Foto: Erakogu

Osta pilet

Suur surve kulda teha

“Loovkontseptsioon sündis mõttega, et seda saaks ka peol hästi kasutada. Kui tööde esitamise ajal kasutasime sõnumit “Loovus leiab tee”, siis peol on selleks “Kõik teed viivad looma”. Mõlemad on lihtsad metafoorid, mis toimivad hästi igal pool. 

Tuletan meelde, et tänavu on visuaalses keskmes maagiline tunnel, mis sümboliseerib loomeprotsessi – teekonda, kus ideed otsivad oma kuju ka siis, kui valgust veel ei paista. See on segaduse, katsetuste ja teadmatusse astumise rada.

Oleme kõik pidanud kohanema ja mõtlema, kuidas asju kiiremini ja efektiivsemalt teha. Samas on suur surve kogu aeg kulda välja anda. See, mis tunnelisse läheb, ei ole võib-olla see, mis algselt planeeritud. Lootus selle osas, mis tunnelis juhtuma peab, ei ole alati reaalne, aga loovinimesed annavad oma parima. Viskame selle üle peol nalja.”

Looja tung

“Üritusel kirjeldame loovprotsessi. Seda looja tunnet ja tungi, mis meil on – tahad või ei taha, ikka lähed looma. Inimesed, kes on industry’st välja astunud, ujuvad mingil määral tagasi. Olen ka ise seda teinud. Mõelnud, et võin teha midagi, mis on lihtsam ja vähem aeganõudvam, aga aasta pärast olen tagasi. Kui su sees on loovuseloom, pead ta välja laskma.

Samas me ei räägi üritusel, kui raske kõik on, vaid seda, kuidas endast maksimum välja pigistada ja kui mitmekülgne peab olema tänapäeva turundusinimene. Milliseid tahke peab tal olema ja milliseid linnukesi peab kokku koguma. See sobitub hästi eelmise aastaga, mil inimesed pidid võitlema tööde ja turuosa eest.”

Oma rahvas

“Kaasame inimesi, kes ise valdkonnas tegutsevad. Lavastajaks on näitleja Henrik Kalmet, kes on Good Bits Studio partner ja loovjuht. Kes teine oleks parem loomeprotsessi kirjeldama, kui inimene, kes on valdkonnas sees? Ta on ka varem Kuldmunaga kokku puutunud, nii et teeme nagu taaskasutust. 

Fotolahenduse ja mõned muud elemendid teeb tänavu Full of Junk. Taaskasutus on esiplaanil ka fotoseinades – need tehakse vanadest teatridekoratsioonidest. Samuti oleme pöördunud paari reklaamiagentuuri poole, et saada vanu reklaame. See on ka loometunneli teema. Prügi läheb sisse ja loodetavasti tuleb ilus fotosein välja (naerab – toim.).  

Tänavu kaasame sponsoreid nii, et nad oleksid orgaaniline osa üritusest. Alexela toitlustab; Balbiino ja Orkla pakuvad magustoitu; RGB on rohkemat kui ainult tehniline partner – nad aitavad disainida ja suuremalt mõelda; Swedbank teeb oma fotoala ja Range Rover on tagasi ülipopulaarse autokaraokega. Muidugi on kohal ka Tridens ja Hulkur baar. Meil on Kuldmuna fännidele ka üks eriline üllatus, aga seda veel välja ei ütleks.”

Õhtujuhid jäävad veel saladuseks

“Samuti ei mainiks hetkel õhtujuhte, aga nad rõhuvad vastanditele – üks värskem, teine kogenum turundusinimene. Oluline on õhtujuhtide omavaheline dünaamika, sest Kuldmuna on üles ehitatud süsteemsusele. Kuldmuna õhtujuhi ülesanne ei ole ainult auhindu anda, vaid tervikut koos hoida ja meelt lahutada. Auhindu jagavad munatüdrukud ja ekraanid. 

Kahe õhtujuhi kõrval on tähtis roll ka kolmandal inimesel. Tema kehastab seda, mida loomeinimeselt nõutakse ja kuidas sellises virvarris ellu jääda?”

Riieta end kosmosesse

“Peo dresscode’iks on kõik, mis kosmosest inspireeritud. Metalsed toonid ja suuremad ulmelised vormid. Miks mitte midagi holograafilist? Samuti võid mängida vastanditele, gravitatsioonis ju vastandid tõmbuvad. Võid tulla mustvalgena või teha koos sõbraga midagi põnevat – näiteks tema on päike, sina kuu vms. 

Lõpetuseks, Kultuurikatel on üks Eesti populaarsemaid kohti ürituse korraldamiseks. Kuldmuna sobib sinna hästi – on palju alasid, kus juttu rääkida ja kokteili juua. Samas saab ka hea peo teha. Kuldmuna latt on kõrgel ja lati alt pole meil plaanis läbi joosta. Hüppame üle!”

Osta pilet

Kuldmuna peol avatakse uksed kell 18, pidu algab 19, järelpidu 23. 

Kuldmuna 2025 toetavad: ALEXELA Täkupoiss, Swedbank, Taevas Ogilvy, JCDecaux, Delfi, RGB, Tridens, Rakvere, Fifaa AS, Omniva, Workland, Range Rover, Orkla Eesti ja Balbiino.

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt