VÕIDUMUNAD! Vaata Kuldmuna aasta agentuuride ja aasta kliendi edukaid töid
Reedel tõmmati joon alla järjekordsele turundusaastale. Estonia kontserdisaalis jagati 25. korda välja Kuldmunad. Tuletame meelde, kes olid parimatest parimad ehk viisid koju kõige suuremad tiitlid.
Aasta agentuurid ja klient selguvad täiesti loogilist arvutust pidi. Iga muna annab punkte. Grand Prix eest saab 10 p, Kuldmuna annab samuti 10 p, Hõbemuna 7 p ja Pronksmuna 5 p. Erimuna ning finaali pääsenud töö eest laekub 1 p. Seejärel lüüakse punktid kokku ning selguvadki parimad!
Aasta reklaamiagentuuriks kerkis kolmandat korda järjest Tabasco. Aasta digiagentuuri tiitli hõivas Optimist ning disainiagentuuride hulgas oli teist aastat järjest parim BOND. Aasta üritusturundusagentuurina triumfeeris neljandat aastat järjest Jolos, kommunikatsiooniagentuuri tiitli võitis Hamburg ja Partnerid ning aasta kliendiks kuulutati Bolt.
Valisime igalt aasta agentuurilt ja aasta kliendilt Boltilt näidiseks ühe töö.
Aasta reklaamiagentuur – Tabasco
Absurdiga diskrimineerimise vastu! (Soolise võrdõiguslikkuse ja võrdse kohtlemise voliniku büroo)
Kuldmuna. TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON / 5.9. Ambient lahendus
Hõbemuna. TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON / 2. Sotsiaalkampaania
Hõbemuna. TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON / 3. Digikampaania
Kui Ukrainas puhkes sõda, oli Eesti üks eesrindlikumaid riike ukrainlaste abistamisel. Kuid üsna pea seisime silmitsi ootamatu probleemiga — sõjapõgenikel oli keeruline üürikorterit leida, sest paljud üürileandjad diskrimineerisid neid. Ainult sellepärast, et nad on ukrainlased. Ja see on absurd! Et inimesed mõistaksid diskrimineerimise ebaratsionaalsust, otsustasime vastulöögiks samaga vastata.
Reklaamikategooriates võitis Tabasco 6 kulda, 2 hõbedat, 3 pronksi ning 1 erimuna.
Aasta digiagentuur – Optimist
Tead küll (Eesti Seksuaaltervise Liit)
Kuldmuna. TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON / 3. Digikampaania
Enamjaolt digikanalites toimunud kampaania Tead küll julgustas noori küsima nõu seksuaaltervist puudutavates küsimustes. Loodud sisu ja reklaamid kasvatasid kodulehe külastatavust 168% ja esitatud küsimuste arv tõusis 65% võrra.
Digikategooriates võitis Optimist 2 kulda ja 1 hõbeda.
Aasta disainiagentuur – BOND
Patarei Sea Fortress ja Patarei Sans (US Real Estate)
Kuldmuna. DISAIN JA MEISTERLIKKUS / 9.1. Korporatiivne bränding
Kuldmuna. DISAIN JA MEISTERLIKKUS / 13.6. Meisterlikkus: Tüpograafia
19.sajandil rajatud Patarei kindlusest sai hiljem vangla. Pikalt tühjalt seisnud kompleksist saab jälle midagi muud. Ees ootab uus ja põnev ajastu. Coworking’ust twerking’uni, aknaid katvatest trellidest baarideni. Ambitsioonikas kinnisvaraarendus vajas ambitsioonikat identiteeti.
Disainikategooriates võitis BOND 4 kulda ja 1 hõbeda.
Aasta üritusturundusagentuur – Jolos
Badgers on Board (Bolt)
Kuldmuna. ÜRITUSTURUNDUS / 14.1. Sisekommunikatsiooni üritus
Kuldmuna. ÜRITUSTURUNDUS / 14.5. Produktsioon
Bolt Summer Summit 22 kujutas endast ühte tõelist produktsioonilist seiklust, sest Bolti kiiresti kasvav tiim ootas meeldejäävaid suvepäevi 2000 töötajale. Kõrged ootused kliendi ja osalejate poolt ning soov korraldada üritus Saaremaal panid produktsioonilised oskused ja loovuse tõeliselt proovile. Ootus oli kõrgekvaliteetsele kahepäevasele üritusele, mis koosneks ettevõtte ülesest summitist ja tugevast ning unikaalsest teambuilding osast.
Üritusturunduse kategooriates võitis Jolos 4 kulda, 2 hõbedat ja 3 pronksi.
Aasta kommunikatsiooniagentuur – Hamburg ja Partnerid
Rahvaloenduse andmete avaldamine (Statistikaamet)
Kuldmuna. PR-KAMPAANIA / 6.4. Avaliku sektori kommunikatsioon
2022. aastal koondatud rahvaloenduse andmete avaldamisele tuli leida nutikas kommunikatsioonistrateegia, et hoida teema meedias terve aasta vältel apetiitne. Saavutasime regulaarsete briifingute, eripäraste uudsete formaatide ning eristuva sotsiaalmeedia vooga ühtlase ja märgatava nähtavuse kogu aasta vältel. Kokku ilmus perioodil 1.06.2022-31.12.2022 üle 900 meediakajastuse
PR-kategooriates võitis Hamburg ja Partnerid 1 kulla, 1 hõbeda ja 1 pronksi.
Aasta klient – Bolt
2022 Wrap-Up (Bolt)
Kuldmuna. TURUNDUSKOMMUNIKATSIOON / 5.1. Online reklaamfilm
Päris andmetel põhinev Bolti 2022. aastat kokkuvõttev video tähistab kõiki põnevaid viise, kuidas inimesed Bolti teenuseid aasta jooksul kasutasid. Video sündis 11-pealise meeskonnaga. Nii loovjuhtimist kui ka produktsiooni juhiti maja seest. Video engagement rate Instagramis oli üle kolme korra kõrgem kui Bolti globaalne keskmine.
Erinevates kategooriates võitis Bolt kokku 4 kulda ja 3 pronksi.
Autor: Siim Kera, TULI
Lähiajal ilmuvad pikemad lood aasta agentuuride elust, telgitagustest, minevikust ja tulevikust.