25 aastat KOOREKIHTE! Kuldmuna 2023 koorib lahti Eesti turundusmaastiku paremiku
Hakkame pihta! Pisikesest munast on saanud noor täiskasvanu. Tähtsa juubeli puhul vaatame tagasi Eesti turunduskommunikatsiooni päris esimestele sammudele ja võtame fookusesse mitte muna ega kana, vaid koorekihid.
Samal ajal, kui meie, Anneli ja Birgit, üritasime 1998. aastal tippsportlase kannatusega peegli ees iga viimsetki kulmukarva peenikeseks triibuks kitkuda, et klassipildil tuusam välja näha, pani kamp andekaid loovinimesi aluse Eesti kõige vanemale ja prestiižikamale reklaamikonkursile.
Tagasivaates tundub, et Eesti reklaami algusajad olid justkui neoonkirevamad, segasemad ja julgemad. Midagi ei olnud (veel) keelatud. Eikellegi– ja Kõigimaa, kus esimene mõte, mis pähe tuli, läks käiku. Kuskil kahe kümnendi vahel alustasime puhtalt lehelt, saime esimesest joovastusest kaineks ja tundsime, et kui üldse millestki mõelda, siis pensionist.
Pealekasvav tibude põlvkond leidis aga suure osa meie julgustükke üles ja on nüüdseks vormimas neist väga huvitavat ja omamoodi kihti. Seega, need vanad head ajad ja trendid on nüüd meie juures tagasi. Küll veidi omal moel, aga siiski tagasi (v.a. miljonite naiste elu suurim kahetsus triipkulmude näol).
Me näeme, et aastal 2023 asumegi korraga kahes paralleelselt eksisteerivas maailmas, kus Nokia 3310 oli millennialite jaoks tehnika vingeim sõna ja on tänapäevase Z-generatsiooni kõige kämpim moeaksessuaar. Milline neist koorekihtidest jõuab aga tänavu juubelimuna kuldse keskmeni? Saame näha!
Koorime lahti,
Anneli & Birgit
Hundred Agency loovjuht ja copywriter
Kuldmuna kontseptsiooni loovtiim:
- Loovjuht: Anneli Nurk
- Copywriter: Birgit Mones
- Disain: Helen Illend, BrandNew Design
TULI juhi Anniken Haldna kommentaar:
“Ka sel aastal leidsime Kuldmuna teema läbi konkursi, kuhu esitati 17 juubeliväärilist Kuldmuna ideed. Osaliste seas oli nii TULI liikmeid, väiksemaid agentuure kui ka tudengeid. Suur-suur tänu kõigile, kes väljakutse vastu võtsid ja oma ideed meile saatsid. Kindlasti plaanime teemakonkursiga jätkata.
Võitja valisid tihedas konkurentsis välja TULI juhatuse liikmed Martin Rauam, Patrik Kupenko, Ivo Kallasmaa, Eha Talvist-Reinsalu, Olga Peresild, Katriin Hunt ja Helen Roonet ning TULI tegevtiim kooseisus Anniken Haldna, Siim Kera ning Kärt Tomp. Suur rõõm on võitjate Hundred Agency ja BrandNew üle, kelle mitmetahuline idee “25 aastat KOOREKIHTE” sai inspiratsiooni muuhulgas ka meediakajastusest – on ju mitmed meediaväljaanded Kuldmuna galat läbi aastate nimetanud “reklaamitegijate koorekihi” koosviibimiseks.
Juubeli puhul viime Kuldmuna Estonia kontserdisaali, kus toimus pidu ka 1999. aastal. Ootame kõiki osalema Kuldmuna 2023 konkursil ning pidutsema ühiselt 12. mail Estonia kontserdisaalis!”
Kuldmuna 2023 ajakava:
- Esmailmumise vahemik: 14. märts 2022 – 12. märts 2023
- Tööde vastuvõtt: 13. märts (esmaspäev) – 7. aprill (reede) 23.59
- Hilinejate vastuvõtt: 8. aprill – 14.aprill (reede) kell 23.59
- Pidu Estonia kontserdisaalis: 12. mai
- Kuldmuna koduleht
Kärt Tomp, TULI