Kuidas saada TripAdvisoris Londoni nr 1 restoraniks ja tippdisaineriks Pariisi moenädalal?
Fake it till you make it ehk edu võti on edu teesklemine, on
Vice’i ajakirjaniku Oobah Butleri õppetund.
Tänavusel Kuldmuna konverentsil astub teiste seas üles Vice’i ajakirjanik Oobah Butler, kes kasutab oma töös komöödiat ja absurdi, et osutada nüüdisaja pinnapealsusele.
Enne maailmakuulsaks saamist teenis Oobah Butler raha TripAdvisoris restoranidele võltshinnangute ehk fake review’de kirjutamisega. Ühe positiivse review eest maksis restoran talle 10 naela, Oobah’ sulg lendas ja restoranide kasumid kasvasid.
See tegevus viis Oobah’ mõttele, et kui review’sid on võimalik ilma sööki maitsmata välja mõelda, siis miks mitte luua fake restoran. Mõeldud, tehtud. Oobah avas oma tagaaias restorani The Shed, mis tõusis sõprade fake review’de toel TripAdvisoris Londoni 18 000 restorani seas esimeseks:
Loe ka: I Made My Shed the Top Rated Restaurant On
TripAdvisor
Innustatuna The Shedi sotsiaalse eksperimendi edust ja inspireerituna Londoni turgudel leiduvatest knock-off brändidest nagu Pierre
Klein ja Pierre Calvini otsustas Oobah järgmisena „murda sisse“ Pariisi moenädalale, esinedes seal moeloojana, keda tegelikult pole olemas – Georgio Pevianina.
Vaata, kuidas Georgio Peviani läks Brixtoni turult otse Pariisi moenädala haute couture’i keskele:
Loe ka: I Bullshitted My Way to the Top of Paris Fashion
Week
Kuna nende trikkide edu tõi kaasa tohutu meediatähelepanu, hakkas Oobah telesse ja raadiosse enda asemel intervjuudele saatma fake
versioone iseendast:
Oobah Butler esineb 14. märtsil Kuldmuna konverentsil. Loodetavasti saabub Tallinna ikka tema ise, mitte teisik. Tule vaatama: www.kuldmuna.ee/konverents
Silja Oja, Turundajate Liit