25.05.2020

Kuidas eriolukord muutis Farmi turunduskampaaniat ja selle sõnumit

Reklaamklipp jäi ära, aga teema jäi lauale, sest piim kui toit – aga ka üks toidu sümbolitest – muutus eriolukorra tõttu veel tähtsamaks. Kommenteerivad Farmi turundusjuht Helen Ojamäe ja loovagentuuri Taifuun strateeg Madis Taras.

Kuidas tekkis mõte teha kampaania põllumees Indrek Klammeriga?

„Me hoiame Farmit väga tootekeskse brändina. Samas on meile väga olulised kohalikud piimatootjad ja põllumajandus üldisemalt. Seetõttu soovisime oma uuel 2L piimapakendil näidata aasta põllumeest 2019 ehk Indrek Klammerit, kes on ühtlasi ka Farmi piimatarnija,” rääkis Farmi turundusjuht Helen Ojamäe.

„Algselt pidi kampaania tutvustama mõnusas ja muhedas võtmes tänapäevast maaelu ja Farmi uuenenud 2L piimapakendit,” ütles Ojamäe, kelle sõnul olid nad juba agentuuriga kampaania valmis kavandanud ja lokatsioonidki välja vaadanud, aga siis tuli eriolukord ja kampaaniale tuli tõmmata pidurit.

„Klipp jäi ära, aga teema jäi lauale, sest piim kui toit – aga ka üks toidu sümbolitest – muutus eriolukorra tõttu veel tähtsamaks. Põllumajandus samuti. Nii võttiski meie strateegia- ja loovagentuur Taifuun esialgu plaanitud persoonikampaania ja kirjutas selle võtmesse, mis sobiks meediasse nii eriolukorra ajal kui ka pärast seda,” sõnas Ojamäe.

b3

Millest lähtusite kampaaniasõnumite loomisel?

„Kasutasime kõneisikuna Indrek Klammerit, kuna põllumeeste eestkõnelejana oli ta niikuinii meedias pildis ja see andis meie sõnumitele võimenduse ning laiema mõju,” kommenteeris Taifuuni strateeg Madis Taras.

Ühiskondlikust foonist tulenevalt töötas Taifuun välja kahte tüüpi sõnumid.

Ühelt poolt rääkis kampaania põllumajanduse tähtsusest ja Farmi tänust tarbijatele läbi sõnumite: „Ostes piima, annad leiba” ja „Aitäh, et ostad Farmi piima”.

Teiselt poolt oli oluline tekitada tuleviku suhtes positiivset usku ning kindlustunnet läbi sõnumite: „Hoiame klaasi pooltäis. Igas mõttes.” ja „Piim tuleb Farmist. Ka minu farmist.”

b2

„Meil olid enne head kaardid käes, et teha toimiv kampaania, aga eriolukord vahetas need trumpide vastu,” ütles Helen Ojamäe.

b1

Farmi loovagentuur on Taifuun ja meediaagentuur Mediabroker. Farmi pakendeid disainib KOOR.

mockup

Silja Oja, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt