17.06.2024

CASE STUDY | Eesti ja maailma tippsportlane sai endale uue brändi: see tabab tema olemust ja on rohkemat kui õhust võetud ilus PDF

Kui paljudel Eesti sportlastel on oma bränd ja CVI? Ilmselt mitte paljudel. Maailma üks parimaid disc golf’i mängijaid Kristin Tattar värskendas koostöös Neway’ga oma brändi. Miks seda tarvis oli ning kuidas see sündis? Asjaosalised annavad aru.

Kristin Tattari uus bränd. Visuaal: Neway

Tattari bränd ei sündinud täiesti nullist: tal oli varasemalt teistsugune logo olemas, kuid tegemata oli taustatöö. See viga sai koos Neway’ga parandatud, kuigi naise mänedžeri Matthias Vuti sõnul oli Kristini bränd ka varasemalt disc golf’i maailma üks tugevamaid.

“Sealt lihtsalt puudus tema staatusele vastav – kontseptuaalselt ja visuaalselt tugev – terviklik lähenemine,” räägib Vutt, kes oli mullu Tallinnas toimunud disc golf’i EMi üks korraldajatest. “See aitab tal oma lugu paremini, võimsamalt ja laiemalt rääkida. Uue brändi loomisel oli äärmiselt oluline tabada neid märke, mis on päriselt Kristini jaoks olulised. Et see bränd ei oleks lihtsalt kuskilt õhust võetud elementidega ilus PDF-dokument, millega tal mingit sidet pole.”

Kuna kettagolf on võrdlemisi värske sport – rahvusvaheline alaliit loodi 1976. aastal ning profispordina see alles pugeb rahva teadvusesse  –, siis ei pöörata sel alal persoonibrändi visuaalsele poolele just liiga palju tähelepanu. 

“Otsustasime minna natuke teist teed ehk lisada Kristini juba väga tugevale, tuntud ja hinnatud brändile juurde strateegiliselt läbimõeldud visuaalne disain, mis seniseid väärtuseid veelgi võimendaks,” räägib Vutt. “Logoga kettad ja muu merch on brändi häälekandjad tuntuse võimendamiseks. Teiseks on see väga selge rahateenimise koht. Tippmängijate teenistusest teine või kolmas kõige suurem osa tuleb ketaste müügilt.” 

neway kristin tattar 06

Vaja oli sabast kinni saada

Tattar on spordialaga tegutsenud 10 aastat ning nagu ta ise ütleb – edu on teda saatnud praktiliselt algusest saati. Kõigepealt vallutas ta Eesti rajad, seejärel näitas oma meisterlikku viset maailmale. Ta on võitnud karjääri jooksul 94 võistlust ning on praeguseks kahekordne maailmameister. Ja kes mõtleb, keda see ala ikka huvitab, siis huvitab ja kuidas veel – Instagramis on tal üle 126 000 jälgija.

“Paratamatult on minu edulugu tõstatanud huvi, mistõttu tundsin, et mul on alust ja soovi mõtiskleda oma brändiloome üle,” sõnab Tattar. “Aastate jooksul oli mul mitteteadlikult kujunenud oma kindel persoonibränd, aga see oli pigem seotud minu olekuga ja hoiakutega, seega oli see immateriaalne. Muidugi jõudsid mingid elemendid sellest füüsilisse maailma kettadisainide ja mõne muu meene näol, kuid see oli pigem fragmentaarne ja päris olemasolevaks brändiks ma seda nimetada ei julgeks.” 

Tattari jaoks oli tähtis, et ta saaks koos tiimiga oma olemusel sabast kinni ning selle põhjal tekiks terviklik kontseptsioon, mille iga element kannab endas tükikest tema olemust. 

“Kõlab nagu suur ja hoomamatu ülesanne, aga ometi leian, et Neway sai sellega üle ootuste hästi hakkama,” rõõmustab ta. “Tulemus on tõesti selline, mis hoiab endas minu energiat ja ma loodan, et läbi selle on võimalik igal huvilisel minuga suhestuda.”

neway kristin tattar 02
Maailma üks parimaid disc golfi mängijaid Kristin Tattar. Foto: Neway

Nagu peeglisse vaatamine

Tänavusel Kuldmunal aasta disainiagentuuriks kerkinud Neway tegevjuht ning bränditiimi boss Arnika Kajaste sõnab, et kogu projekti teostamisel hoiti meeles seda, et Tattar on maailmas ala suunanäitaja. 

“Brändingu teekond baseerus omavahelisel austusel ja usaldusel,” lausub ta. “Soovisime tabada seda osa Kristinist, mis võistlusrajal suures osas peidus, aga samas talle väga omane ja oluline. Brändi kandvateks elementideks saii Kristinile olulised ja tähendusrikkad sümbolid, mille sisu ja tähtsust ta meiega protsessi jooksul jagas. Meie ülesanne oli need sümbolid ja tema olemus tervikliku brändina toimima panna. See oli äärmiselt põnev teekond!”

neway kristin tattar 01

Kajaste sõnul ei ole suurt vahet, kas luua bränd sportlasele või näiteks metalliettevõttele. Küll toob erisused mängu isikubrändi meisterdamine. 

“Kõige olulisem on, et bränditav persoon tunneks lugu kuulates ja visuaali vaadates end ära,” toob ta välja olulise asja. “Umbes nagu peeglisse vaatamine. Ja märkaks võib-olla üllatusena isegi selliseid tahke, mis on temale omased, aga mida ta ise ei osanud selliselt mõtestada või esitleda. Isikubränd – olgu see siis sportlase või mõne muu oma valdkonna tipu oma – on olemuselt palju isiklikum kui mõne organisatsiooni bränding.”

Töö tulemuseks on puhas kombinatsioon Kristinist, tema stiilitundest ja olemusest ning ka Neway agentuuri käekirjast. 

“Tahaks arvata, et siin on ka pisikene tükk Eestit koos põhjamaise disainikeele ja kultuuriruumiga, mis Kristiniga alati kaasas käib,” ütleb Kajaste. 

neway kristin tattar 04

Säärase visuaalse persoonibrändi loomine pole Eesti spordis just kõige tavalisem nähtus. Miks nii? Vutt tõdeb, et esitasin talle parajalt keerulise küsimuse. 

“Ma ei oska öelda, miks seda teed Eestis varasemalt liiga tihti mindud pole ning kas selle põhjuseks on aja- või rahanappus,” mõtiskleb ta. “Seda peaks asjaosalistelt endilt küsima. Rahvusvaheliselt me ju näeme, kuidas tippsportlased seda teed lähevad…Minu hinnangul loob selline lähenemine hea vundamendi, mille najale on hea tulevikus toetuda. Kui karjääris on laual valik a, b või c, siis võiks strateegiliselt läbimõeldud bränd anda kätte vastuse või vähemalt suunise, milline valik brändiga kõige paremini sobib.”

Autor: Siim Kera, TULI

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt