Kolm Eesti meediaettevõtet valisid esimest korda kvartali parimaid tele- ja raadioreklaame
Kolm Eesti Ringhäälingute Liitu kuuluvat meediaorganisatsiooni hindasid esimest korda ühiselt parimaid tele- ja raadioreklaame. Duo Media Networks, All Media Eesti ja Sky Media esindajad hindasid reklaame, mis olid eetris 2025. aasta teises kvartalis.

Kõigepealt pani iga ettevõte kirja oma meeldejäävamad reklaamid ning ühiselt valiti nende seast parimad.
Hindamisel peeti kõige olulisemaks reklaamide emotsionaalset mõju. Oluliseks peeti seda, kui hästi reklaam meelde jäi, kui selgelt tuli esile bränd ning kui tabav ja veenev oli sõnum. Samuti vaadati, kas ja kuidas aitas reklaam brändil eristuda ning olla inimestele nähtav just siis, kui nad võimalikku ostuotsust langetavad.
Arvesse võeti ka seda, kuidas reklaami meediasse paigutati ning seda, millal ja kui sageli see eetris oli, kuigi need tegurid ei olnud lõpliku otsuse puhul määravad. Kõik välja toodud reklaamid pälvisid žürii tunnustuse ning neid ei järjestatud paremuselt.
Tunnustatud teleklipid:
- PPA – (Not Perfect, loovagentuur):
Musta huumoriga šokireklaam, mis jääb siiski hea maitse piiridesse. Reklaamis suudeti vältida liialdusi, mis sageli sotsiaalreklaamide mõju vähendavad. Žürii hinnangul oli just see tasakaal peamine põhjus, miks klipp väärib esiletõstmist.
Loovagentuuri Not Prefect loovjuht Vadym Tkachuk ütles, et kui tavaliselt kujutatakse „Surma“ kui kedagi, kes sind jälitab ja tahab su surma, siis nemad otsustasid näidata, et „Surma“ jaoks on see lihtsalt tavaline töö. „Ja mida turvalisemalt inimesed jaanipühade ajal sõidavad, seda vähem on „Surmal“ tegemist ning ta saab ka oma puhkust nautida. Seega hirmutamise asemel motiveerisime inimesi sõitma turvaliselt,“ selgitas Tkachuk.
- Bauhaus (Pardon My French, loovagentuur / Initiative, meediaagentuur):
Humoorikas klipp, mis kutsub inimesi kauplust külastama ja ise kodus töödele käed külge panema, mitte igasugustele Olraido-tüüpidele raha maksma. Žürii hinnangul täidab reklaam oma eesmärki suurepäraselt ning kiitust pälvis ka loovagentuur, kes suudab sarjale järjepidevalt uusi värskeid ideid leida.
- Rannarootsi (Age, loovagentuur / Inspired, meediaagentuur):
Lihtne ja meeldejääv reklaam, mis mängib rannaga seotud sõnade, kohtade ja kujunditega. Reklaam tugevdab brändi tuntust kordustega, mis teeb klipi meeldejäävaks ja äratuntavaks. Žürii sõnul on see ideaalne reklaam, mida saab helina kasutada hiljem raadios ehk pikendada (tele)kampaaniat.
Tunnustatud raadioreklaamid:
- Euronics – (Tank, loovagentuur / Intense growth HUB, meediaagentuur):
Humoorikas ja tabav reklaam, milles on kasutatud koomikut ja ehedaid publiku reaktsioone, mis žürii arvates teevad selle klipi vahetuks ja meeldejäävaks.
- Viking Line (üle lahe) – (La Ecwador, loovagentuur / Inspired Universal McCann, meediaagentuur):
Selgelt eristuv reklaam, mis tuletab meelde, et südasuvine puhkus ei pea ilmtingimata viima kuumalainetesse. Helsingi pakub ootamatult mõnusaid lühireise. Žürii hinnangul on see oskuslikult inspireeriv lahendus.
- Limpa – (Taevas Ogilvy, loovagentuur / Intense growth HUB, meediaagentuur):
Üllatav ja hästi meeldejääv reklaam, mis sobitub sihtrühmaga ideaalselt. Žürii tõstis esile, et see on hea näide sellest, kuidas ka raadioreklaami saab teha lastele edukalt ja loovalt.
Reklaamide hindamise eesmärk oli tunnustada ideid, mis aitavad brändidel olla nähtavad, eristuda ja tekitada tundeid, mis jäävad meelde. Samas formaadis valitakse kvartali parimaid reklaame ka edaspidi, et järjepidevalt esile tõsta Eesti reklaamimaastiku loovamaid ja mõjusamaid lahendusi.
Toimetas: Kärt Tomp, TULI