Tõenäoliselt Eesti karvaseim Hooaeg: Kaubamajal kulus jõulunumbri esikaaneks 17 kilomeetrit lõnga
Kaubamaja eelmise aasta jõulukampaania läks edukalt. Sellest räägiti, Instagrami kirjutati kiitvaid kommentaare ning Karl Multer tutvustas “Ringvaates” klippi Marko Reikopile. Olime rõõmsad ja tähistasime ka Kuldmunal oma töövilju, kirjutab Sweepi loovjuht Liisa Kivirähk.
Võtsime vastu otsuse, et 2025. aastal uut klippi ei tee. Esiteks tundus meile, et klipis ei olnud ükski element aegunud: Kaubamaja asub sama koha peal, kingitusi müüme ikka ning vihjed suusakuurortile püsivad aktuaalsed nii sellel kui ka järgmistel talvedel.
Teine põhjus tulenes pikemast plaanist. Ehkki oleme positiivsed, et jõudsime eelmisel aastal sihtrühmani, on tähtis hoida ja kinnistada oma positsiooni ka järgnevatel aastatel. Seda saavutavad maailma brändid just läbi korduste: miks muidu Coca-Cola ikka ja jälle oma kaubiku välja veeretab?
Ka hiljutisel Golden Drumi konverentsil näidati väga ühetimõistetavat graafikut: mida kauem inimesed loovkontseptsiooniga kokku puutuvad, seda kõrgemalt hindavad nad selle loomingulist kvaliteeti.
Aga midagi uut soovisime ka. Kasvõi seetõttu, et Eesti suurima tiraažiga ajakiri Hooaeg ootas uut esikaant ning sisu. Täpselt sama põhivisuaali esikaanele enam ei pane, uuesti fotograaf Vanaisaga porteelugu ei tee. Sellega kadus ka side eelmise aasta vaateakende ja väljapanekute materjalidega, milles kasutasime Vanaisa portreeloo fotosid. Ehk siis otsisime midagi uut, aga mitte päris uut. Saate aru küll.
Püstitasime eesmärgi: uuendada Hooaja ja majasiseseid materjale nii, et püsiksime samas kontseptsioonis, kuid annaksime sellele siiski uue lähenemise. Vältisime AI-d, kaalusime erinevaid Eesti maali- ja piparkoogikunstnikke ning lõpuks maandusime pehmel vaibal.
Seda sõna otseses mõttes: lõime käed andeka tekstiilikunstniku Moona Sauliga. Eesmärgiga muuta olemasolev Anti Rannuse 3D gondel taftitud vaibaks. Seos Eesti kunstnike ja tegijatega sobis ka Kaubamaja brändiga.
Septembris alustaski Moona vapralt tööd. Pärast kuud rügamist ja 50 lõngakera (mis võrdub 17 kilomeetri lõngaga!), valmis 165 cm x 100 cm suurune vaip. Algselt oli plaanis väiksem teha, aga kuna soovisime vaibal kujutada küllaltki pisikesi detaile, tuli mõõtmeid aina suurendada. Aukartust lisab teadmine, et vaiba tegemine on raske füüsiline töö, mida Moona päevas üle nelja-viie tunni teha ei jaksa – lihased lihtsalt ei pea vastu. Pikemalt räägib Moona värskes Hooajas!
Lihaste lõdvestamise ajal jõudis Moona joonistada ka ühe maagilise talvise mäestiku, mis kaunistab talvel nii vaateaknaid, väljapanekuid kui ka Kaubamaja Ilukalendrit. Ühtlasi sobis taust imehästi ka Hooaja lasteseeriasse!
Ehkki teadsime, et digitaliseeritud vaiba kasutamine toob väljakutseid (keerulisem formaatida, ei saa AI-ga pikendada, ei tööta igas kanalis), nägime tekstiiliga mängimises võimalust siduda end laiemate trendidega.
Näiteks tõi Kaubamaja turundusdirektor Britta Ratas välja, et tekstuuridega mängimine läbi erisorti villade, kangaste, tikandite ja helmeste on vallutanud ka moelavad ning jõudnud Kaubamaja talvekollektsioonidesse.
Tundus, et lõngateema oli õhus ka väljaspool moemaailma, sest varsti pärast seda, kui meie oma projektiga alustasime, tuli Netflix Suurbritannias välja oma krimifilmi “The Thursday Murder Club” promoks kootud välimeedia erilahendusega.
Jõulukampaaniaks tehtud vaipa saab oma silmaga näha kogu pühade perioodi Tallinna Kaubamaja naistemaailmas ning see jääb ka tulevikus Kaubamaja kaunistama. Digitaliseeritud kujul vaipa näeb Hooaja esikaanel ja printmaterjalidel.
Kaubamaja tiim: Britta Ratas, Margot Meus, Mari-Liis Jäe, Elis Rebane, Elle Marie Randoja, Ülle Mehik, Liivi Järve, Liisa Trisberg, Ingrid Kuusalu
Projektijuht: Reet Taniel
Art Director: Kristjan Hinno
Creative Director: Anna Stina Tõnissaar
Creative Director: Liisa Kivirähk
Suur aitäh
ArtSmart
Martin Veisman (Ruum 414).
Autor: Liisa Kivirähk, Sweep