Kaubamaja kevadkampaania valiti maailma parimaks kaubamajade reklaamkampaaniaks
Berliinis toimunud IGDS-i Maailma Kaubamajade Organisatsiooni konverentsil valiti Kaubamaja 2023. aasta kevadkampaania „Uues kuues“ maailma parimaks reklaamikampaaniaks kaubamajade seas.
1946. aastal asutatud IGDS, kuhu kuulub 44 kaubamaja üle maailma, valis Kaubamaja 2023. aasta tehisaruga koostöös loodud reklaamikampaania maailma parimaks. Finalistide seas olid lisaks Lõuna-Aafrikast Woolworths ning Katarist Galeries Lafayette, kes pälvisid vastavalt teise ja kolmanda koha.
Kaubamajale tõi võidu AI kasutamine kampaania visuaalses pildis, kus reaalse elu modell seisis kõrvuti tehisaru loodud modelliga. Žürii esimehe ja L’Oréal Luxe omnikanali turundusdirektori Adrien Seugé sõnul oli kampaania omanäoline ja eristus teistest kandidaatidest oma innovaatilisuse ning julguse poolest digitaalse transformatsiooni võidukäiku kohe varakult ära kasutada. Lisaks tõi žürii välja, et eristuv oli ka võime ainuüksi kampaania fotost edasi vaadata ning skaleerida tehisaru temaatikat nii enda loodud teistesse reklaammaterjalidesse, vaateakendesse, müügisaalidesse kui ka näiteks üritustesse.
„See on maailma parim tunnustus meile, mis näitab, et julgus tasub ennast ära!“ sõnas Kaubamaja turundusdirektor Britta Ratas. „Me võistlesime kõikide kuulsate maailma kaubamajadega ning olla esimene nii suurte nimede kõrval on uskumatu kogemus. Saime Berliinis võimaluse esitleda võidu puhul nii Kaubamaja kui ka tegelikult Eestit, mis pälvis küllaldaselt tähelepanu selliste nimekaimate kaubandustegijate seas. Oleme väga tänulikud oma heale koostööpartnerile Fotografiska Tallinnale, kes meile tehisaru pisiku sisse süstisid ning kellega koostöös me antud kampaaniat ka looma hakkasime“ lisas Ratas.
Kaubamaja juhatuse liikme Erkki Lauguse sõnul on Kaubamaja kuulumine rahvusvahelisse organisatsiooni olnud võimalus õppida ja areneda: „IGDS on maailma suurim kaubamajasid ühendav organisatsioon. Selle liikmed on oma ala täielikud tipud, tõelised suunanäitajad kogu maailma kaubandusmaastikul. Tihti ulatub ettevõtete ajalugu sadadesse aastatesse ja tänaseks on neist kujunenud rahvusvahelise haardega tegijad.
Kaubamaja kuulumine sellise organisatsiooni ridadesse on andnud meile võimaluse õppida, areneda ja luua kontakte maailmakuulsate brändidega. Seekordne tunnustus näitab aga, et oleme jõudnud oma arengus ja meeskonna kvaliteedis tasemele, kus õpitakse juba Kaubamaja kogemustelt. Väikeriigi ettevõttel, nagu seda on Kaubamaja, on võimalus ellu jääda ja areneda just läbi tehnoloogiate oskusliku kasutuse ning oma erilise ja kohalikest oludest lähtuva ärimudeli loomise. Ka suure tunnustuse toonud auhind annab meie meeskonnale kindlust, et oleme valinud õige tee.“
Lisaks toob Laugus välja, et avatud mõttelaad ja tehnoloogiate julge kasutamine on endiselt midagi sellist, millega tänapäeva maailmas positiivselt silma paista. „See võiks olla Eesti uus eduvalem. Peaksime oma erilisust oluliselt rohkem maailmas tutvustama ja jätkuvalt ka igapäevaelus praktiliselt kasutama. Kindlasti on aeg küps uueks tiigrihüppeks, seekord koos AI-ga,“ on Laugus veendunud.
IGDS-i konkurss maailma parimale reklaamikampaaniale kaubamajade seas antakse välja alates 2015. aastast. Selle eesmärk on tunnustada turunduse olulist rolli brändiväärtuse ja tuntuse kasvatamisel ning kaubamajade relevantsena hoidmisel tänapäevaste klientide jaoks. Kaubamaja 2023. aasta kevadkampaania „Uues kuues“ oli esimene AI-ga koostöös loodud mastaapne moekampaania Eestis. Kampaania eesmärk oli kaasata tehisaru tavapärasesse loomeprotsessi, kus on alles nii inimese loodud fotokunst kui ka uus ja huvitav AI tõlgendus maailmast, mida pole olemas. Kampaaniat loodi koostöös Fotografiska Tallinna ja reklaamiagentuur Imagine/TBWAga.
“See on tunnustus kogu tiimile, kes selle kampaania nimel töötas. Sel hetkel oli tegemist ikkagi täiesti uue lahendusega ning AI tundma õppimine oli äge väljakutse,” ütleb Imagine\TBWA loovstrateeg ja partner Sven Luka.
“Kindlasti tahan tänada Fotografiska brändijuhti Jorven Viilikut, kellega sai hiliste õhtutundideni arutatud, kuidas koosloodud loovlahenduses AI-d võimalikult edukalt ära kasutada. Tänusõnad lähevad ka agentuuri tiimile: AD Anari Västrik, projektijuht Triin Mustjõgi, copywriter Kadri Bank ja kõik teised, kes projektile kaasa aitasid. Ja loomulikult kogu ülejäänud meeskond: Kaubamaja tiim, Mammu, Johanna Eenma, MA+KE lab ja Iris Kivisalu jne. Kui keegi jäi kogemata nimekirjast välja, siis tänud ka sulle!”
Žürii liikmed: Dominique von Matt, reklaamiagentuuri Jung von Matt juhatuse esimees; Paolo de Cesare, endine Printemps kaubamaja tegevjuht; Hiroshi Onishi, endine Mitsukoshi kaubamajade keti tegevjuht ja Jaapani Lennujaamade Terminali asepresident; žürii esimees Adrien Seugé, L’Oréal Luxe omnikanali turundusdirektor.
Autor: Hanna Loodmaa-Saarmann, Kaubamaja
Toimetas: Kärt Tomp, TULI