KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Enefit Grupi turundusvaldkonna juht Priit Leemet: kasutajakeskse sõnavara kasutamine on hügieenitase
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on avaldatud erinevaid põnevaid intervjuusid ning nüüd jagame uusi vestlusi ka TULI lehel. Seekordses osas on külas Enefit Grupi turundusvaldkonna juht Priit Leemet.

Priit Leemet tuli turundusse hoopis IT-valdkonnast. Oma esimese turundusalase tööna tegi ta kinnisvarareklaame, makette ja 3D-tuure, nüüd on aga jõudnud Enefiti turundust vedama.
SEO olulisusest rääkides rõhutas Leemet kasutajakeelset lähenemist. Ta näitlikustas, et kui ettevõte nimetab midagi sademete äravoolu lahenduseks, aga rahvas otsib Google’ist vihmaveerenne, siis tuleks ikkagi arvestada inimeste seas kasutusel oleva sõnavaraga. „Olen näinud, et kasutatakse väga ettevõttespetsiifilist sõnastikku ja inimene tegelikult ei jõua sellele lehele. Neid muudatusi tehes on sul võimalik neid külastuste arve ja klikke kahe-kolmekordistada,“ andis ta soovituse. „See on baashügieen.“
Priit Leemet ei pea end n-ö klassikaliseks turundusinimeseks: „Mul on pigem selline aukartus, mida nemad (n-ö klassikalised turundajad) kõik teavad ja oskavad ja teevad kõhutunde pealt ja et ma pean siis mingitele teistele kompetentsidele toetuma, et neid asju kuidagi tehtud saada.“ Ta rääkis, et rohkem tuge leiab ta käitumispsühholoogia raamatutest, kus tuuakse näiteid, mida saab turunduses edukalt kasutada. „Trikid, mida turunduses kasutatakse, ei tööta enam nii hästi, kui nad töötasid kümmekond aastat tagasi, aga mingid asjad siiski töötavad,“ märkis ta. Leemet tõi näite, et kui näiteks hind 1,99 eurot töötab kolmandiku võrra paremini kui 2-eurone hind, siis tasub seda trikki ikkagi kasutada.
Ta töötas pikemalt Elionis ja hiljem moodustunud Telias. Elionis alustas ta ärianalüütikuna, tegeledes lahkumismõtetega eraklientide lahkumise ennetamisega. „Ennustasime kõikide nende andmete põhjal, mis meil olid, et kes järgmine kuu loobuvad ja siis helistasime neid läbi,“ rääkis Leemet. Peagi hakkas ta vedama analüütilise turunduse tiimi.
Edasi viis karjääritee meediaagentuuri Initiative. Leemet hindab agentuurikogemust kõrgelt: „See on konsultatsiooniäri ja ka meediaagentuuris töötamise võlu, et sul on väga palju erinevaid sektoreid, väga palju erinevaid firmasid, kellega sul valdavalt on ka väga hea usaldusväärne suhe. See võimaldab areneda päris kiirelt ja saada selliseid teadmisi, mida sa hiljem suudad erinevates ärides rakendada. Saad aru erinevate toodete ostuteekonnast, näiteks automüügi- või kinnisvaraäris.“
Rääkides oma tänasest tööst, tõdes Leemet, et energeetikateemad on viimastel aastatel olnud tunduvalt rohkem esil. Nii oli vahepeal Google Trendsides näiteks elektrihinna otsing teisel kohal. Ta toob välja, et iga turundustegevus peab peegeldama roheteekonda – alates materjalide valikust kuni kanaliteni. Ta tõi näite, et teatud kampaaniates nad on eelistanud digiekraane. Messidel või muudel füüsilise väljapanekuga üritustel eelistatakse võimalikult väikse jalajäljega korduvkasutatavaid asju jne. „Teine pool võrrandist on see, kuidas me aitame klienti sellel roheteekonnal. Pakume suurimat avalikku elektriauto laadimise võrku, mis julgustab inimesi rohkem elektriautosid ostma,“ lisas ta. Ka ametisõidud tehakse Enefitis üldiselt elektriautodega.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Saadet “Point+” külastas möödunud nädalal Jolose partner ja tegevjuht Tanel Lillepalu.
Autor: Kantar Emor