24.07.2025

KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Krista Kalbin: turundaja peab mõtlema nagu investor

Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Nüüdsest jagame uusi vestlusi ka TULI lehel.

Külaline Krista Kalbin ja saatejuht Alar Pink. Foto: Erakogu

Värskes taskuhäälingu “Point” osas on külas Norsteni asutaja, tegevjuht ja ettevõtja Krista Kalbin. Ta usub, et igal turundajal peab olema edasiviiv ja tulutoov mõtteviis.

„Iga turundusinimene peab mõtlema nagu investor – et see on äri, mida ma kasvatan,” ütleb ta. „Iga tegevus, mida teen, peab tooma tulu.“

See tähendab, et iga euro peab tagasi tulema kasvuga ning iga otsus peab olema läbimõeldud, mitte juhuslik.

Kalbin on olnud turundusega pikalt seotud ja talle on loomuomane uudishimu ning meeletu töötahe. Ta on juhtinud Valio Eesti turundust ja tootearendust, töötanud Soomes Valio peakontoris, Talleggis ja kinnisvarasektoris. Kalbin tõdeb, et karjäär on teda õpetanud olema konkreetne, ärilise mõtlemisega ja vastutustundlik.

Kalbin on karjääri jooksul saanud erinevatelt juhtidelt ja kolleegidelt mitmeid tööalaseid põhitõdesid. Üheks peamiseks mõtteks on see, et hea strateegia mahub ühele paberilehele.

„Pikk jutt ei ole hea jutt, ole hästi lühike ja konkreetne,“ nendib ta. Teiseks tõi Kalbin välja julguse küsida: „ma olen alati oma tiimidele edasi andnud, et sa pead küsima, miks, sest nii jõuad asja tuumani. Isegi, kui see kõlab vahel lollilt, ära häbene küsida.“

Ta räägib taskuhäälingus, kuidas õppis vaatama andmeid ilma andmeteta – st kui Nielseni andmeid polnud, tuli minna poodi, lugeda riiulid üle ja saada aru, kes turgu omab.

„Kui sul andmeid pole, lähed poodi ja loed kõik riiulis üle,” sõnab ta. „Kes konkurendid on, mis tooted neil on, mis on hinnad, mis on pakenditel kirjas ja mis argumente nad kasutavad. Teed ülevaate ja hoiad seda regulaarsusega.”

Valio päevilt meenutab Kalbin sedagi, kuidas ta seisis vastu sisemisele skeptitsismile ja tõi turule proteiinisõpradele mõeldud Valio PROfeel sarja, mis sai hiljem rahvusvaheliseks edulooks.

Praegu peab Kalbin oluliseks tehisaru rolli turunduses. Tema sõnul saab väike meeskond teha tehisintellektiga tööd kolme keele ja kolme turu jaoks, pakkudes tohutut efektiivsust. „AI on nii kiiresti nii heale tasemele läinud, et teen täna kõik Eesti, Läti ja Soome tekstid ise AI abiga ja vähe sellest – kui lähete minu Läti e-poe Instagrami lehele, näete mind rääkimas läti keeles. Ma olen suurepärane läti keeles ja ka soome keeles. AI ikkagi muudab maailma.”

Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):

Autor: Kantar Emor

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt