KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Telia turundus- ja kommunikatsioonidirektor Katriin Loorents: agentuuri valikut ei määra hind, vaid kompetents
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Jagame vestlusi ka TULI lehel.
“Pointi” saates käis külas Telia Eesti turundus- ja kommunikatsioonidirektor Katriin Loorents. Ta meenutas naljatades, et soovis keskkoolis saada hambaarstiks, kuid sattus siis lugema artiklit tulevikuametitest, mis lubasid kiiret rikastumist. Nende seas mainiti ka kommunikatsiooni, mida ta õppima asus. Kuigi toonane valik pole rikkust toonud, andis see tõuke kogu karjäärile.
Loorentsi meelest määravad ettevõtte võimalused selle, kui palju kommunikatsioonitööd tehakse ettevõttes sees ja kui palju kaasatakse partnereid. Telia Eesti planeerib ise nii digimeediat kui ka traditsioonilist meediat. Lihtsamate ülesannete jaoks on palgatud oma disainer.
Välispartnerite ja koostööagentuuride valikul on Loorentsi jaoks olulisim pädevus. “Ma tahaksin hoida seda joont, et hind ei ole määrav. Me ostame ideid, strateegiat, kontseptsiooni ja see on päeva lõpuks seotud kompetentsiga ja kompetentsil on oma hind,” märkis Loorents. Ta lisas, et kui agentuuri tunnihind, mis peaks olema kolmekohaline, on hoopis paarikümne euro ringis, tekitab see tellijas usaldamatust, sest ta on turuhindadest teadlik.
Boltis töötas Loorents strateegilise kommunikatsiooni nõunikuna. Üheks huvitavamaks kogemuseks peab ta kirjalikke koosolekuid, kus osalejad lugesid ja kommenteerisid üht memo 30-45 minutit. Kui kommentaarile vastust ei leitud, lisati see päevakorda ning alles seejärel algas arutelu. “Kogu see memode süsteem tagab, et kõik on sisutihe,” ütles Loorents.
Varem töötas Loorents ligi 13 aastat Eesti Energias, kus juhtis turundust ja kommunikatsiooni ning viimastel aastatel ka enam kui 30-liikmelist meeskonda. Ta tunnistas, et perfektsionistina oli alguses keeruline ülesandeid edasi anda, kuid ajapikku mõistis ta, et see on hädavajalik. “Eesmärk on, et inimestel oleks võimalik vastutust võtta, motivatsioon kasvaks ja nad ise areneksid. Kui midagi peab kogu aeg läbi minu käima, ei loo see väärtust,” märkis ta. Loorents rääkis ka töö- ja eraelu tasakaalust ning sellest, kuidas lapsevanemaks saamine muudab juhiks olemist.
Kuigi pressiteatele on pikalt lõppu kuulutatud, on see Loorentsi arvates siiski veel oluline, ent mitte ainus valik. “Kommunikatsiooniinimesena pead mõtlema, kas teema on tõesti pressiteadet väärt või oleks mõistlikum teha üks ühele teemapakkumine ja muuta see ajakirjaniku jaoks atraktiivseks,” soovitas ta. Tema sõnul tagab selline lähenemine tihti põhjalikuma kajastuse ega jäta edu ainult pressiteate hooleks.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
“Point+” saadet külastas reklaamiagentuuri Utopia loovjuht ja üks asutajatest Alvar Jaakson.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Autor: Kantar Emor