KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Kätlin Sepp: reklaam ei pea olema pöörane, reklaam peab olema mõjus
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Jagame vestlusi ka TULI lehel.

Värskes “Point” taskuhäälingus on külas Kätlin Sepp, Orkla Snacks maiustuste kategooriajuht, kes aitab koordineerida seitsme erineva riigi turge. Tema ootused agentuuridele pole pelgalt loovlahendused, ta ootab sügavat brändi mõistmist ja strateegilist taju.
„Reklaam ei pea olema crazy (pöörane – toim.), reklaam peab olema mõjus, ta peab olema kindlasti meeldejääv, aga ta peab täitma oma eesmärki,” sõnab Sepp. „Agentuuri puhul hindan seda, et nad on loovad, aga nad peavad olema natukene ka maa peal ehk suutma mõelda, et nad teevad reklaami äri jaoks, nad ei tee mingisugust meelelahutuslikku lühifilmi.“
Kätlin alustas oma haridusteed Tallinna Majanduskoolis programmeerimise erialal, kuid sai üsna ruttu aru, et tehniline maailm pole tema loomusele sobiv. „Ma sain aru, et võib-olla minu loomus ei ole hästi introvertne numbrite maailm. Ma tahan suhtlust, tahan inimesi, et see ei tundunud olevat päris see maailm.“ Hiljem õppis ta Tallinna Ülikoolis informaatikaõpetajaks ning TalTechis ärikorraldust.
„Ärikorraldus oli selline ala, mis mulle esimest korda tõeliselt silmad särama lõi, kuna ma töötasin selles vallas, siis mul oli palju seoseid enda tööga,“ ütleb ta.
Turundusse jõudis ta läbi andmeanalüütika ametikoha – ta alustas andmeanalüütikuna Silja Line’is, mis hiljem osteti Tallinki poolt. Tallinkis sai ta esimese kogemuse turunduspositsioonil. Tema esimene juhtimiskogemus tuli Tele2 turundusjuhina.
„Inimeste juhtimine on midagi muud, sest inimesed ei tule kuskilt raamatu järgi,” ütleb ta. „Seal oli ka keerulisi hetki, aga see kõik õpetab. Ma julgustaks noori turundajaid, et tuleb olla julge, tuleb kogeda ja mitte karta neid kogemusi. Lõpuks on kõik ikkagi inimesed. Inimlikkus ja avatud suhtlemine lahendab paljud probleemid.“
Tele2 töötempo oli kiire ja nõudlik.
„Ma tulin teistsuguse kulgemisega maailmast,” meenutab Sepp. “See oli hästi planeeritud ja lõpus hakkasid tekkima päris suured raamid alkoholi turundamisel. Tegime äkki neli suuremat kampaaniat aastas. Aga Tele2-s oli ikka selline möll, et see oli mulle korralik raputus – väga intensiivne, väga palju kampaaniaid ja tegevusi korraga. See oli ikka selline pöörane maailm.”
Kätlin Sepp nimetab Kalevi brändiuuendust oma karjääri üheks suurimaks ja olulisemaks saavutuseks. „Ühe turundaja elus on midagi erakordset, kui saad võtta nii suure, olulise ning erilise brändi täiesti klotsideks lahti ja ta siis uuesti kokku panna,“ kirjeldab ta. Muudatus sai alguse mitmetest ärilistest signaalidest – müüginumbrid ja brändi näitajad hakkasid langema ning riiulipildis jäi Kalev konkurentidele alla.
Kalevi brändiuuendus ei piirdunud pelgalt värvivalikuga – kogu portfell, positsioneerimine ja pakendid töötati ümber põhjaliku uurimistöö ja vaatluste põhjal.
„Tookski siia juurde seda, et kõike, mis me tegime, uurisime hästi palju,” räägib ta. „Meil olid kõrval andmed ja uuringud. Isiklik sümpaatia tuli jätta tahaplaanile. Tunded ja emotsioonid on meil ju kõikidel, sest oleme inimesed. Aga sellepärast peadki lähtuma mitte sellest, mis sulle meeldib, vaid uuringutest või andmetest.”
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Seekordses taskuhäälingu „Point+“ osas räägib kommunikatsiooniekspert Kadri Lainas põhjalikult ettevõtlusest, otsustamisest, raskustest, koostööst ja kommunikatsioonist.
Autor: Kantar Emor