KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | IKEA Eesti turundusjuht Kadri Vainomäe: turundaja peab olema kõige suhtes hästi paindlik
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Jagame vestlusi ka TULI lehel.

Värskes “Point” taskuhäälingu osas käis külas IKEA Eesti turundusjuht Kadri Vainomäe. Ta leiab, et ei ole väga vahet, mis valdkonnas turundustööd teha, sest töö ise on sarnane.
„Kogu sisemine pool on ju tegelikult sarnane,” ütleb ta. “Mulle peab meeldima see bränd, mulle peab meeldima ettevõtte kultuur ja ettevõtte iseenesest – siis on seal ka lihtne töötada.”
Vainomäe sai kõrghariduse sotsioloogia erialal ja ta leiab, et laiem ühiskonna tunnetamine tuleb turundustöös väga kasuks. Tal on mitmekülgne kogemus turunduses alates Eesti Ekspressist kuni toonase Eesti Postini välja. Vainomäe jagas avatult ka oma koondamiskogemusi ja soovitas samas olukorras inimestel mõelda, et reeglina ei ole küsimus sinus, vaid ettevõtte finantsides.
„Koondamise ja tööst ilmajäämise protsess on päris keeruline,” soovitab ta. „Tuleb püüda olla objektiivne selle hetkeolukorra suhtes ja ennast sealt kõrvale tõsta.”
Rääkides, milline peaks olema hea turundaja, vastas Vainomäe: „Ma arvan, et esimene asi on see, et sa pead olema hästi paindlik. Paindlik kõige suhtes: aja, iseenda, plaanide, üldse kõikide asjade suhtes. Pead olema kiire reageerija, olenemata valdkonnast. Pead nägema suurt pilti: sa pead tajuma mitte ainult enda ettevõtet ja kohta turul, aga ka üleüldist olukorda.“
Otsuste tegemisel usaldab Vainomäe oma sisetunnet – olgu selleks mõne toetusprojekti vastuvõtt või inimeste värbamine. „Usalda oma sisetunnet,” ütleb ta. „Ma olen kõige rohkem seda tajunud näiteks inimeste töölevõtmisel: paberil on kõik väga ilus, näost vaatad, et kena inimene, kogemustega, räägib õiget juttu, aga kuskil midagi on imelik. Teistpidi on see, et võib-olla paberil on midagi puudu, aga sa tajud, et see tunne on õige.”
Juttu tuli ka uuenduslikest turundusformaatidest. IKEA Eesti on nüüdseks aastajagu kasutanud kliendisuhtluse ja potentsiaalse müügikanalina live-shoppingut. Seda tehakse kindla regulaarsusega kaks korda kuus. Iga kord tutvustatakse tooteid ja jagatakse infot nende kasutamisvõimaluste kohta. Ta julgeb seda formaati teistelegi soovitada.
„Ei tohi endale võtta seda eesmärki, et ma nüüd hakkan seal tohutult müüma – suure tõenäosusega ei hakka, aga sa saad hoopis teistsugust kliendi tähelepanu,“ rääkis ta.
Otseülekandena ei ole vaatajate numbrid väga suured, samas leitakse need videod pärast üles ja vaadatakse üle. Live-shoppingut viivad läbi oma töötajad.
„Eks ta on paljude jaoks heas mõttes väljakutse, inimesed panevad ennast proovile, räägib ta. „Ka mina olen seda paar episoodi teinud ja alati hirmsasti närvitsenud, sest kaamera ees olemine ei ole minu teema. Ent olen võtnud seda alati just nii, et tuleb näidata eeskuju: kui mina seda teen, saavad paljud teised seda veel paremini tehtud.”
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
„Point+“ värske osa külaliseks oli Eesti Rahvusringhäälingu (ERR) juhatuse esimees Erik Roose.
Autor: Kantar Emor