KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Euronicsi Baltikumi turundusjuht Helen Kannelmäe: turundaja peab oskama ka ennast turundada
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Jagame vestlusi ka TULI lehel.

Värskes “Point” taskuhäälingu osas on külas Euronicsi Baltikumi turundus- ja kommunikatsioonijuht Helen Kannelmäe. Talle tundub, et eestlased – ja eriti naisterahvad – turundavad end ja oma tegusid liiga vähe.
„Meil on see „ah, mis nüüd mina“ suhtumine,” kõneles Kannelmäe. „Mul käis täna siia tulles läbi mõte, et no keda see minu kahekümneaastane turunduskogemus siin nii väga huvitab!? Sain sellest kiiresti üle. Üks turundaja oluline omadus on see, et oskad ka iseennast turundada. See on asi, mida olen pidanud treenima. Eriti kommunikatsioonijuhina on su eesmärk ettevõttest rääkida, kõneisikuid rohkem pildile tuua ja teisi inimesi poodiumile panna. Ise oled see, kes kardina taga asju korraldab ja jutupunkte läbi vaatab.”
Saatekülaline näeb oma karjääri loomuliku liikumisena, mitte niivõrd teadliku suunamisega väga kindlas suunas. Ta on püüdnud vältida mugavustsooni ja otsinud pidevalt arengut. „Mulle üldiselt meeldib see mõte, et sa ei tegele oma karjääris teadlikult karjääri tegemisega, vaid lihtsalt kulged ja teed samme. Kui ei ole sellist teadlikku pressimist mingil suunal – et sul on karjääriredel ja astud seal üles – siis on võib-olla ka lihtsam hakkama saada.”
Kannelmäe rääkis, et turundusjuhi töö võib sõltuvalt ettevõtte omanike ootustest erineda. Tegemist on valdkonnaga, mille kohta paljud arvavad, et nad teavad sellest kõike ja sestap ka kommenteerivad seda julgelt. „Sul peab turundajana olema enesekindlus ja julgus öelda: „väga hea, tänan teid kõiki heade arvamuste eest, aga meie teeme nii,”” kommenteeris ta.
Oma praegusele ametikohale jõudis Kannelmäe, kui Euronics LinkedInis tema poole pöördus. Ta rääkis, et jaekaubanduse kogemus oli tal veel puudu. „Sealjuures on veel see suure muutuse juhtimise komponent,” tõdeb ta. „Hästi palju saab ise korraldada ja teekonda disainida – tundus, et väga keeruline on sellisele võimalusele „ei“ öelda.”
Saates kuuled tema erinevatest töökogemustest alates Õhtulehe reklaamimüügist kuni Arvamusfestivalil vabatahtlikuna panustamiseni. Ta tegutses pikemalt ka Telia eelkäijas EMT-s ning oli ettevõttes ka siis, kui toimus suur rebranding ja EMT lepatriinu saadeti n-ö lendu.
Ta mäletab seda väga emotsionaalse sündmusena. „See kõik toimus üleöö hästi suure saladuskatte all, projektidel olid koodnimed,” meenutas ta. „Sellest on väga tore mälestus. Kui kõikidelt poodidelt ja kontorihoonetelt lepatriinud maha võeti, siis olid meil kõigil pisarad silmis.”
Kannelmäe mäletab, et toona oli ka ootusärevust, kuidas kliendid brändimuutuse vastu võtavad. „Palju arutelu oli tollal ajal selle üle, et kas Eesti ühiskond võtab lilla värvi vastu või ei,“ lisas ta.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Seekordses “Point+” osas käis külas detsembri lõpus ametist lahkuv Ekspress Grupi juhatuse esimees Mari-Liis Rüütsalu.
Autor: Kantar Emor