21.08.2025

KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Telia turundusjuht Emilie Toomela-Kärson: kasutame nüüd turunduses rohkem huumorit ja proovime olla nutikad, mitte napakad

Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Jagame vestlusi ka TULI lehel.

Emilie Toomela-Kärson ja saatejuht Alar Pink. Foto: Kantar Emori Facebook

Seekordses “Point” taskuhäälingu osas on külas Telia turundusosakonna juht Emilie Toomela-Kärson. Varasemalt pühendus ta Boltis turunduse automatiseerimisele, mida ta peab üheks olulisemaks turunduse tööriistaks. Tema sõnul on Eestis selles valdkonnas veel palju kasutamata potentsiaali ning see nõuab nii spetsialistide väljaõpet kui ka ettevõtete valmisolekut investeerida pikaajalisse tulemuslikkusesse.

Toomela-Kärson räägib lähemalt lifecycle marketing’ist ehk elutsükli turundusest.

„Kliendi elukaar on äritiimides kaardistatud ja kui teha elukaare erinevate etappide kaudu turundust, ongi võimalik olla kliendiga kaasas ja edukalt kliendibaasi juhtida just kliendile olulistel hetkedel,“ selgitas ta. Ta tõi näite, et kui panganduses kasutab klient üht toodet, siis turunduse automatiseerimise kaudu saab neid viia mitme tooteni. Järjepidev suhtlus kliendiga tõstab tema sõnul ka lojaalsust.

Lisaks erasektori kogemusele on Toomela-Kärsonil kogemus ka avalikust sektorist. Ta meenutas, et majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis töötades sai ta kogeda, mida tähendab, kui ajakirjanikel on suur huvi erinevate ministeeriumi vastutusalade vastu. Toomela-Kärsoni hinnangul toimisid hästi ajakirjanikele tehtud briifid, kus kasutati Chatham House reeglit (kohtumisel saadud teavet võib vabalt kasutada, kuid ei tohi avaldada, kes nimeliselt seda teavet jagas).

„Kihvt formaat, mida olen soovitanud väga paljudele suurtele ettevõtetele,” mainis ta. „See annab võimaluse põhjalikumalt oma teemasid selgitada.” Ta võttiski kõigepealt ajakirjanikega ühendust ja uuris, mis teemasid nad tahaksid põhjalikumalt uurida. Saades neli-viis ajakirjanikku kokku, sai briifi korraldada.

Telias on tema juhtida turundusosakond ning ta jagas oma kogemusi tiimi juhtimisest. „Mulle on väga tähtis, et inimene oleks töökohal õnnelik ja et ta õnnestuks,” avaldas ta. „Ma arvan, et avatud diskussioon on väga-väga tähtis, sest inimesed on erinevad ja inimesed tahavad erinevates teemades hoopis erinevat abi.”

Telial on oma makstud meedia tiim – seda teenust sisse ei osteta. See üksus tasub tema sõnul oma majas hoida siis, kui mahud on piisavalt suured. Rääkides humoorikusest turunduses ja kommunikatsioonis, tõdes ta, et Telia on seda nüüd rohkem kasutanud.

„Sweep on meie peamine loovagentuur ja neil oli selline lahe skaala, et kas sa oled oma huumoriga nutikas või napakas,” ütles ta. „Minu arust see oli superhea võrdlus: me ikkagi proovime olla nutikad oma huumoris, aga me ei tahaks olla napakad. Mitte et see on halb, aga see lihtsalt sobib võib-olla mõne teise brändiga paremini. Nii et me oleme proovinud olla nutikad ja asjalikud ja ka positiivsed.”

Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):

Autor: Kantar Emor

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt