31.07.2025

KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Foruse turundusjuht Berit Väljaots: mind panevad alati imestama turundajad, kes ütlevad, et nad uudiseid ei loe

Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Nüüdsest jagame uusi vestlusi ka TULI lehel.

Berit Väljaots ja saatejuht Alar Pink.

Värskes Kantar Emori taskuhäälingu “Point” episoodis on külas Berit Väljaots – kogenud turundus- ja kommunikatsioonijuht, kelle karjäär on kulgenud Prikest Eesti Energiasse ning viinud ta tänaseks Forus Gruppi, kus ta vastutab mitme eriilmelise valdkonna turunduse ja kommunikatsiooni eest. Lisaks oma põhitööle on Väljaotsal ka veinialane lisaoskus – ta on omandanud juunior-sommeljee taseme. See sai alguse Prikes, kus ta juhtis Baltikumiüleselt rahvusvahelist veiniportfelli. Kuigi tal polnud veinivaldkonnas varasemat kogemust, innustas suur vastutus ja kokkupuude tuntud brändidega end erialaselt arendama.

Forus Grupp on Eesti mõistes ainulaadne ettevõte, mis tegutseb kahe suure tegevussuunaga ühe brändi nime alt. Ühelt poolt pakutakse kinnisvaraga seotud teenuseid: turva- ja ohutusteenuseid, haldust, heakorda ja jätkusuutlikkusega seotud lahendusi, mis on suunatud eelkõige äriklientidele. Teisalt tegeleb Forus taksondusega – linnapildis nähtavad klassikalised taksod ning nende tellimiseks loodud äpp moodustavad Foruse tuntuma poole.

Foruse taksoteenuse turunduses toob Berit Väljaots välja usaldusväärsuse ja kvaliteedi – see eristab neid suurtest, piiramatute ressurssidega konkurentidest. „Meie taksoga sõitmine ei ole pimekohting, et sa ei tea, kes või mis sealt tuleb ja kas kohale jõuab,“ kirjeldab ta.

Ettevõtte tugevus seisneb selles, et neile kuulub üle 300 sõiduki, mille kvaliteet on kontrollitud, juhid valitud ja koolitatud.

„Me tõesti suudame tagada seda, et me kohtume oma juhtidega näost näkku, enne kui nad meile tööle tulevad,” selgitab ta. „Me näeme, mis inimesed nad on ja me suudame kvaliteeti päriselt tagada.”

Turunduslikult keskendutakse massikampaaniate asemel nutikale sisuloomele ja rahulolevate klientide lugudele. Ta tõi näiteks, kuidas kuulis raadiosaates Foruse taksoteeninduse kohta kommentaari.

„Mart Juur rääkis nii toredasti, kuidas ta kasutab meie taksosid ja kuidas ta sai juhiga koerte teemadel rääkida ja üldse väga intelligentne juht oli,” räägib Väljaots. „See ongi see meie erisus. Meie teenus ehk punktist A punkti B saamine on sama, mis teistel, aga see, mismoodi sa punkti B saad – see kogemus, mis sa selle jooksul saad, on teistmoodi.”

Ta tunneb, et saab turundajana tegutseda südametunnistusega.

„Jah, mul on praegu olla õnn sellises ettevõttes, kus mulle tundub, et ükski nendest teenustest, mida ma turundama või kommunikeerima pean, ei ole tegelikult selline, millega ma kellelegi halba teen,” sõnab ta. „See on minu jaoks väga oluline. Piltlikult öeldes ma ikkagi tunnen, et ma ei pea kellelegi pähe määrima mingit asja, mida tal tegelikult üldse vaja ei ole. See on kindlasti miski, mis on hästi oluline. Minu arust aitab see oma igapäevatöös end palju paremini tunda. Kuidagi seda missioonitunnet on seal palju rohkem.“

Berit Väljaots kirjeldab end loomult pigem isetegijana, kuid on teadlikult õppinud, et just koostöös sünnivad parimad ideed. „Võid ju mingi mõttega üksi alustada, aga siis võtad kellegi kõrvale ja arendad seda edasi,“ ütleb ta.

Eriti hindab ta agentuuride rolli loovlahendustes – kõrvaltvaataja pilk aitab vältida „kastis mõtlemist“. Väljaots usub, et loovuseks peab olema ruumi ja aega ning selle loomine ongi tänapäeva turundaja vastutus. Samal ajal rõhutab ta, et organiseerimine ja süsteemsus on tema tugevus.

„Minu tugevus on kindlasti see, et kui ma näen, et siin on mingi asi, mis on vaja ära teha, siis ma tean, kuidas seda organiseerida nii, et see tehtud saab,“ kirjeldab ta.

Berit Väljaotsa sõnul ei ole heaks turundajaks olemiseks vaja olla kindlat tüüpi inimene – pigem loevad teatud omadused, mis aitavad valdkonnas sisuliselt ja mõtestatult tegutseda.

„Ma ei tea, kas see on mingi iseloomuomadus või tüpaaž, aga võib-olla mingid omadused, mida ma võiks öelda, on see, et heas mõttes on vaja uudishimu,“ ütleb ta.

Tema jaoks kuuluvad turundaja olemusse küsimine, lugemine, vaatamine ja huvi tundmine kõige vastu, mis maailmas toimub.

„Mind alati natukene nagu panevad imestama võib-olla need inimesed, eriti kui nad turundusvaldkonnas töötavad, kes ütlevad, et nad uudiseid ei loe,“ lisab ta.

Teine keskne omadus on empaatiavõime – oskus asetada end kellegi teise olukorda.

„See on ju see, mida sa turundajana pead tegema, sa pead kliendivaadet ettevõttesse sisse tooma,” selgitab ta. „Ja kui sa räägid ainult, et mina, mina, mina… Enamasti sina ise ei ole see klient, sa pead oskama just seda, kuidas panna ennast teise inimesse kingadesse.”

Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):

Seekordses taskuhäälingu „Point+“ osas on külas Analytical Alley kaasasutaja Karl Mattias Õige, kellega räägitakse Marketing Mix Modeling’ust ehk turundusinvesteeringute mõjususe modelleerimisest

Autor: Kantar Emor 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt