KANTAR EMORI TASKUHÄÄLING | Janek Mäggi: kes ainult riske näevad, need kaugele ei jõua
Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Jagame vestlusi ka TULI lehel.

Seekordses taskuhäälingu „Point+“ osas minnakse süvitsi suhtekorralduse teemadesse – muuhulgas lobitöösse ja kriisikommunikatsiooni –, aga räägitakse ka laiemalt ettevõtlusest. Külas on Powerhouse’i asutaja ja tegevjuht Janek Mäggi.
Gümnaasiumi lõpukirjandi värsivormis kirjutanud Mäggi on juuraharidusega ja küsimusele, kuivõrd vaatab ta kommunikatsioonitekste üle riske hindava juristi pilguga, vastas ta: „Mina näen ainult võimalusi. Need, kes näevad ainult riske, eriti kaugele ei jõua.“
Powerhouse’i kasv on tema sõnul tulnud suures osas huvikaitse ja lobitöö pealt. “Tegelikult võiks tänaseks öelda, et meil on umbes pooleks. Tavalisest kommunikatsioonist teeme me väga palju kriisikommunikatsiooni. Ma ei taha öelda, et oleme kõige suurem kriiside lahendaja Eestis, aga kindlasti oleme esikolmikus, võib-olla isegi kõige suuremad,” lausus Mäggi.
Kriisi puhkedes peab sinna sattunud inimene Mäggi sõnul mõtestama, mis on tema meelest probleem ja milline on soovitud tulemus. „Enamik kriise – kui mitte kõik – algavad siseringist. Esimene soovitus on see, et kui sa oled aru saanud, mis probleem on, siis tuleb hakata lahendama ikkagi siseringist. Mina soovitan alati esimesena kokku leppida,“ leiab Mäggi.
Kui asi on juba meediasse jõudnud, tuleks anda kommentaar. Küsimus on, kuidas teha seda viisil, et see võimalikult vähe mainet kahjustaks või vastupidi – isegi parandaks seda. „Vahel juhtub niimoodi, et mõned inimesed, kes on kriisi sattunud, on pärast kriisi oluliselt parema mainega kui enne kriisi,“ lisas ta.
Kriisiplaanide tegemist ja kriisideks harjutamist peab ta vajalikuks. „Kõik, kes on trenni teinud, on edukamad. Sellest järeldame, et tegelikult kõik, kes on trenni teinud, saavad paremini hakkama,“ võttis ta teema kokku.
Juttu tuli ka sellest, kuivõrd on PR-agentuuri äri on aastate jooksul muutunud ning mis üldse on ettevõtluses oluline. „Ettevõtluses on kõige olulisem see, et sa oskad arvutada. Ma ei räägi arvutamisest, et kaks pluss kaks on neli, vaid sellest, et sa oskad mõelda numbrites: et mida mingisugused protsessid tähendavad ja kui ma sellise kulu teen, kuidas need asjad kokku lähevad. Ettevõtlus on ikkagi matemaatika, nagu poliitika on juriidika,“ leiab Mäggi.
Vaata lähemalt juba siit (vt ka Spotify ja Apple Podcasts):
Värskes “Point” taskuhäälingu osas on külas Uus Maa kinnisvarabüroo turundusjuht ja juhatuse liige Kaie Kass Agcay.
Autor: Kantar Emor