17.07.2025

KANTAR EMORI PODCAST | Anniken Haldna: peame hoolitsema selle eest, et noored kiirelt läbi ei põleks

Kantar Emor on juba mõnda aega teinud taskuhäälinguid “Point” ja “Point+”. Mõlemast sarjast on internetiavarustesse paisatud mitmeid põnevaid intervjuusid. Nüüdsest jagame uusi vestlusi ka TULI lehel.

Anniken Haldna. Foto: Kantar Emor/Facebook

Turundus on noorte seas jätkuvalt atraktiivne valdkond, kuid hoolitseda tuleb selle eest, et nad selles ametis kiirelt läbi ei põleks, leiab seekordses taskuhäälingu „Point+“ osas Turundajate Liidu (TULI) tegevjuht Anniken Haldna. Seetõttu on tema hinnangul väga oluline tegeleda töökeskkonnaga – et noored (ja ka teised) oleksid hoitud ja tahaksid valdkonnas edasi panustada.

„Globaalselt on mõõdetud, et turundus on üks stressirohkemaid valdkondi,” ütleb ta. “See on päriselt murekoht. Me koolitame väga palju inimesi ja põletame nad viie aasta pärast läbi nii, et nad tahavad valdkonnast ära minna.”

Ta rääkis, et noored soovivad osaleda väärtuspõhistes ettevõtmistes.

“Kui turundusel ei ole hea maine ja noorel ei ole seda tunnet, et ta teeb oma elus midagi väärtuslikku, siis ta lahkub,“ lisas Haldna. Vanematel kolleegidel on tema sõnul oluline meeles hoida, et ei tasu hakata noorte unistusi kohe purustama stiilis „asjad-on-alati-nii-käinud”.

Haldna tunnistab, et kaalus enne tükk aega, kui oli valmis TULI juhiks asuma. Tänaseks on sellest saatuslikust “jah”-ist möödas viis aastat. Oleks võinud hoopis teisiti minna – Haldna on lõpetanud BFMi dokumentalistina. Ta on kokku lugenud, et on elu jooksul olnud lausa 21 erinevas ametis.

„TULI sai alguse agentuuridest, aga kui ta avati brändidele, siis liikmeskonna kasv on tegelikult olnud hästi suur ka brändide poole pealt,“ ütleb Haldna. „Olen juhina keskendunud sellele, et ma ehitaksin organisatsiooni, mida on päriselt liikmetele vaja. Kui seda on vaja liikmetele, siis seda on vaja ka mitteliikmetele. Mulle meeldib, kui liikmed tunnetavad kuidagi ise, et neil on vaja TULIsse kuuluda ja tulevad meie juurde.”

Turundaja peab kogu elu õppima, usub Haldna. Rääkides oma õppimisest, väljendas ta põnevust tehisaru tööriistade rakendamisel. TULI meeskond kasutab neid aktiivselt.

“Mulle pakub selle juures huvi absoluutselt kõik, see on mulle väga huvitav,” avab Haldna. “Oleme ehitamas põnevaid asju nagu Kuldmuna chatbot (juturobot), kes vastaks kõikidele Kuldmunaga seotud küsimustele. Keeldun olemast see dinosaurus, kes krõbistab küpsiseid samal ajal, kui maailm meie ümber muutub. Mina olen täiesti jalgade ja kätega seal sees ja ootan põnevusega, kuidas tehisaru loovuse kontekstis meie agentuuride ja brändide seas lendama läheb. Ma arvan, et me ei ole näinud väikest osagi sellest, milliseks see maailm muutub.“

Millisest päevakajalisest teemast Haldna hea meelega dokumentaalfilmi teeks ja muudel teemadel kuula-vaata lähemalt juba siit (vt ka Spotify ja Apple Podcasts):

Taskuhäälingu “Point” osas oli külas Synlabi erakliendi suuna turundusjuht Theresa Juhansoo.

Autor: Kantar Emor

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt