Juubilar Age Creative: reklaam, mis puudutab sotsiaalset närvi, toob muutuse
Eesti vanim reklaamiagentuur Age Creative sai sel aastal juba 30aastaseks. Mis sellise elukogemusega kaasas käib, mida oluliseks peame ja millist mõtet tööd tehes kuklas kanname, sellest tagasivaatavalt põgusalt räägimegi.
Praeguse aja märksõnad on taaskasutus, jätkusuutlikus, roheline mõtlemine, jalajälg. Eks meiegi mõtleme üha rohkem sellele, kuidas keskkonda hoida, endale ja ümbritsevale head teha, olla säästlikumad, efektiivsemad ja paremad inimesed. Sotsiaalne vastutus on saanud popiks ja südamega mõtlemine uueks normaalsuseks.
Turundusettevõtted on hoolimata keerulistest aegadest väga heal positsioonil. Oleme nähtavad, kuuldavad ning meil on võimalus seda positsiooni positiivses valguses ära kasutada. Seda ehk kõige otsesemalt just selles mõttes, et meil on võimalus oma tegudega muuta turgu, tarbimist ning inimeste käitumist laiemal skaalal.
Reklaamis on ühtviisi olulised nii huumor kui ka draama, mis inimeste tähelepanu püüavad ja käitumist ning tundeid trigerdavad. Mõistagi kasutame neid selleks, et me töö maksimaalseid tulemusi tooks ning aitaks kliente ärieesmärkide saavutamisel, aga meil on ka suurem eesmärk, mille poole pidevalt püüdleme.
Aastal 2021 on Age Creative loonud mitmeid sotsiaalkampaaniaid, mille tähenduslikkus on olulisem just ühiskondlikult. Meie südameprojekt Ages on juba aastaid Vähiravifond „Kingitud Elu“. Oleme pikalt panustanud sellesse, et ise aidata ning häid inimesi aktiveerida annetama ja abivajajatele mõtlema.
Samuti Põhja-Eesti Regionaalhaigla doonorkampaania „Veri Good“ oli eelmisel aastal oluline töö, millest mööda vaadata ei saa. Antud kampaania eesmärk oli populiseerida doonorlust ja kommunikeerida headust ning heategevust just nooremale generatsioonile. Headust, mis inimestes endis on olemas ning headust, mida nad saavad doonorina teistele edasi anda.
Sotsiaalkampaaniate valdkonnas peame oluliseks veel mitut vägivalla vastast kampaaniat, millest üks oli naistevastasele vägivallale tähelepanu pöörav kampaania „Väljapääs“ ja teine Seksuaalvägivalla Kriisiabikeskuse Ohvriabi kampaania, kus tegime tööd selle nimel, et inimesed, kes on lähemas või kaugemas minevikus kogenud seksuaalvägivalda, julgeksid otsida abi ja oma lugu rääkida. Sest abi on olemas ka siis, kui hirmsad teod me elus on juhtunud ammu. Hea on teada, et tugigrupid ja toetus on olulised ning kättesaadavad igasugustest traumadest üle saamisel.
Eks headus ongi ju see, kui sa oskad ja saad ka iseennast aidata. See on samuti väga suur teema, millega tegeleda. Teha teavitustööd ja panna inimesi ka enda vaimse ja füüsilise tervise peale mõtlema. Tihtipeale heategudel ei peagi olema suurimat eelarvet, et olla mõjus. Vaja on nähtavust, väikest nügimist inimeste sees ja nii suudamegi laiemalt suuri asju korda saata.
Ka HP viiruse vastase vaktsineerimise kampaaniat peame väga oluliseks sel aastal. Tegemist on samuti tööga, mis mõjutab ühiskonda palju laiemalt.
Aga headust pole maailmas kunagi liiga palju. Paljud agentuurid tegelevad sotsiaalsete teemadega ning mõni töö on saanud kajastust isegi välismaistel konkurssidel. See on väga rõõmustav. Eks meiegi Ages pühendame suure osa oma tööst sellele, et muuta kliente rõõmsamaks ja ühiskonda natukenegi paremaks. Rohkem huumorit, veidi draamat ja palju südamega töötamist!
Autor: Age Creative
Toimetas: Kaarel Täll, TULI
Age Creative on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 91 liiget.