TULIUUS LIIGE | häk agentuuri juht Einar Tiimla: kui klient midagi soovib, siis see ei pruugi olla see, mida ta tegelikult vajab
TULI pardale on tulnud full-stack turundusagentuur häk, kes on turundusmaailmas askeldanud enam kui neli aastat ning kelle ambitsioonidel ei ole piire. Agentuuri tegevjuht Einar Tiimla avab häki tagamaid ning selgitab tänu millele on nad teinud kiire edasimineku.
Einar, kõigepealt räägi palun: millega tegeleb häk agentuur?
häk on nelja-aastase kogemusega full-stack turundusagentuur ehk pakume teenuseid kõigis turunduskanalites, sealhulgas teeme turunduskampaaniaid, sotsiaalmeediat, printi, videoproduktsiooni, brändinguid, SEO-d, veebilehti, e-poode jne.
Tänapäeva maailm on kaootiline ja on palju trende, millega kaasas käia. Võib juhtuda, et seda kõike on turundus- ja tegevjuhtidele korraga liiga palju ja tahetakse justkui kogu aeg kuskil olla, kuskile kuuluda. Enamasti keskmistes ja osati suurtes ettevõtetes ei jõua turundusmeeskond kõikide asjadega korraga tegeleda või hallata oma tegevusi kõigis kanalites. Siinkohal aga aitamegi leida fookuse.
Millega ise oled varem tegelenud?
Olen IT-taustaga, õppinud informaatikuks ja pidanud ka ise erinevaid ameteid agentuurides, sealhulgas olnud kujundaja, videoperaator, veebikujundaja ja -arendaja, hiljem veebimeeskonna juht ning agentuuri juht.
Lapsepõlvest saati olen olnud rahutu hing, kes soovib võimalikult kiiresti elus kõike avastada ja kogeda. Tegin sporti, õppisin klaverit ja saksofoni, käisin laulukooris. Selle kõrvalt olid mul näpud tihti õlised – parandasin mõnda võrri või mopeedi, hiljem autosid. Sealt ka huvi tehnika ja tehnoloogia vastu.
Usun, et kokkupuude erinevate erialadega annab mõistmist ja klienditunnetust juurde, mida on kahtlemata turunduses vaja. Olen käinud Austraalias arbuuse korjamas ja samas on mul aktifotograafia paber, sinna vahele jäävad tööd ehitussektoris, trükikojas jne.
Kuidas tiimiga üheskoos aega veedate?
Meid on täna 11, oleme tegutsenud neli aastat. Alustasin ise vabakutselisena ja sealt arenes see edasi. Häkkerid on omavahel lähedased – hommikuti käiakse koos trenni tegemas ja õhtuti veinitamas. Kõik koos osaleme muidugi suve- ja talvepäevadel ning korraldame jooksvaid kvartaalseid üritusi. Kuna kollektiiv on pigem nooremapoolne, siis aktiivsed tegevused meeldivad kõigile väga.
Toetame üksteist, usume, et tiimi tugevus on selle liikmed, kuid iga liikme teeb tugevaks tiim. Pöörame sellele palju rõhku, et kaasata meie agantuuri sarnaselt mõtlevaid ja sümbioosis tegutsevaid inimesi.
Vaatasin teie tiimitutvustust ja tiimipiltide valikut. Miks selline lähenemine?
Meie põhimõte on olla avatud ja ausad nii klientide kui ka üksteise ees. Need pildid väljendavadki, et oleme läbipaistvad ja räägime klientidele kõike nii nagu asi olema peaks. Usume, et asjad saavad sellisel moel kiiremini tehtud. Keerutamine võtab kaua aega, aga turundus nõuab tihti kiiret tegutsemist. Sündmused ja meedia ise tekitavad häid võimalusi luua päevakajalisi reklaame.
Aususe kohta saab ka meie tööst näidet tuua. Sel suvel tegime näiteks kampaania, kus ütlesime, et “parim auto pärast Volvot on Honda CR-V”. Kuna Volvo linnamaasturite sihtrühm on samade omadustega ning väärtustega. Milleks siis keerutada?
häki värvide hulka kuulub must ja kollane. Mis seos on nende värvidega?
Sellega on huvitav lugu. Kui palgatöölt ära tulin ja hakkasin häkiga rohkem tegelema, käisin ühel päeval üsna räämas kontoriruumi vaatamas. Samal ööl nägin unes, kuidas selle sisekujundust saaks parandada: seal on puitsein ja sinna on kollasega kirjutatud HÄKK. Ärkasin öösel üles ja hakkasin seda mõtet kohe visualiseerima. Esimesse kontorisse saigi tehtud puitsein, kus kirjutatud häk, sest ühe k’ga on lihtsalt kenam. Seina materjali taaskasutasin sõbra saunast, kes viimase äsja maha lammutas. Seetõttu oleme ka järgmisse kahte kontorisse kellegi puitmaterjali taaskasutanud. Hetkel on käiku läinud sõprade-tuttavate saunad, suvekodud ja suvilad. Kui keegi remondib, siis uurin kohe, kas puitmaterjali jääb üle.
Rääkides häki logo värvist, siis käisin ühel joogafestivalil, kus sai igasugustele asjadele mõeldud. Tulin mediteerides sellele järeldusele, et mulle meeldis lapsena ju Batman, sest Batman oli ilma supervõimeteta kangelane, justkui tavaline inimene, kes tõmbas keebi selga ja läks inimesi aitama. See läheb ka meie brändiga kokku – oleme keep ja kangelasriided turundusjuhi või tegevjuhi triiksärgi all.
Kuidas eristub häk teistest digiagentuuridest?
Agentuure on meie väikese turu kohta meeletult. Mõistan, miks see nii on. Ka mina töötasin erinevates agentuurides ja tundsin, et soovin rohkem panustada, midagi paremini või teisiti teha. Paljude ettevõtete töötajad soovivad seda sama ning alustavad vabakutselisena või väikeste agentuuridena. Eeldan, et sealt tuleneb see arvukus, mis teeb eristumise keerukamaks.
Mille poolest oleme kindlasti erinevad – inimestele orienteeritus. Kõigil on õigus kõige osas arvamust avaldada. Vahetu suhtlus, perekonna mentaliteet. Ambitsioon on kasvada suureks agentuuriks, kuid samal ajal üritame hoida perekonna kultuuri ja alati üksteist toetada.
Sama kehtib ka meie teenusepakkumises. Klientide jaoks on äärmiselt kasulik, kui selgitame nendega koos välja, milline on ikkagi täpselt nende kliendiprofiil. Kui öeldakse, et nende kliendiks on kõik, siis julgeme tugevalt vastu vaielda. Kes on ikkagi need 20%, kes toovad 80% kasumist? Läheme süvitsi ja loome kliendiprofiili, mille põhjal saame palju kõnetavamaid reklaame teha.
Teine on strateegia – oleme väga strateegilised. See võib vahel klientidele tunduda üleliigse või ebavajalikuna, kuna nad sooviksid pigem kohe töö tegemisega alustada. Aga kui on andmed kogutud, analüüsid tehtud, siis saab ka kohe läbimõeldud, toimivat ja kvaliteetset turundust pakkuda. Samuti on see paljusid kliente mõtlema pannud ning nende silmad avanud. Oleme enda klientidega ausad – kui ta midagi soovib, siis see ei pruugi see alati olla see, mida ta tegelikult vajab. Meie aga pakume kliendile alati parimat turunduslikku lahendust.
Kas häki areng või edasiminek on olnud ootuspärane?
On olnud küll ootuspärane. Mul on endal väga suured ambitsioonid, et areneda esmalt Eesti suurimaks agentuuriks, sealt saab minna ainult edasi.
Ma usun, et väikeste asjade tegemine on isekas, kuna aitad sellega vähe inimesi. Mida suuremaks ja vägevamaks häk kasvab, seda rohkem häid tööpositsioone, konkurentsivõimelist palka ning toimivat, kõrgetasemelist turundusteenust suudame pakkuda!
Me oleme kangelasbränd ja soovime aidata inimestel personaalselt ning klientidel turuosa suurenedes kasvada.
Kas esinenud on ka märgatavaid raskusi?
Eks erinevaid raskusi on ikka esinenud, alguses olid need raskused seotud personaliga. Väikeagentuurina peab leidma nurgad, kuidas talendid enda juurde tööle meelitada. Neid samu inimesi soovivad tööle suured agentuurid ja start-upid. Väikese agentuurina ei ole alguses pakkuda ainult super lahedaid töid, boonuspakette jne. Õnneks oleme läbi visaduse, töökuse ja inimestekeskse lähenemise kasvanud vingeks pundiks. Täna on meil postkastis tihti tööletuleku ja praktika soove.
Sealhulgas tuleb uue inimese värbamisel tegeleda tiimiliikme kasvatamisega. Anname inimesele võimaluse areneda ja inimeste areng siin on olnud meeletult kiire. Ja kui varem pole kellelgi agentuuri kogemust olnud, siis aastaga on teinud mõned meie inimesed märkimisväärse hüppe.
Loomulikult on ette tulnud pikki õhtuid või varajasi hommikuid, et teha kliendi jaoks ära midagi kriitilist või lihvida mõni töö perfektseks. Tegemist on ikkagi heal tasemel klienditeenindusega, mis ei ole alati kerge.
Samuti olen ise õppinud inimesi ning nende erinevaid arusaamasid paremini tundma, rahavoogusid juhtima, koroonakriisis kiiresti lahendustele orieteeritult tegutsema. Siiski olen aru saanud, et kui on probleem või raske, siis sellele on alati ka lahendus. Eks elu koosneb erinevatest raskustest, see on vaatenurga küsimus. Aga antud raskuste ületamine viibki meid edasi.
Mis põhjusel liitusite Turundajate Liiduga?
Soovime rohkem tagasi anda turundussektorile. Tunneme, et oleme turundusspetsialistid ja soovime harida kliente, alustavaid ja praeguseid turundajaid. TULIs soovime iseennast arendada ja ka rääkida sarnaselt mõtlevate inimestega sarnastel teemadel – see aitab jõuda kiiremini soovitud tulemuseni ning hoida end kursis kõige toimuvaga.
Kärt Tomp, TULI
häk on TULI liige. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 99 liiget.