Havase inspiratsioonipäev | Kuidas vältida keskpärasust, kui meil on 78% brändidest täiesti ükskõik?
Värskest Havasi “Meaningful Brands” rahvusvahelisest uuringust ilmnes, et inimesed on brändide suhtes iga aastaga üha apaatsemad: 78% neist võiks homme maailmast kaduda ja meil oleks sellest täiesti ükskõik.

Keskpärasusest välja
Kuidas siis jõuda selle 22% sekka, kellest hoolitakse? Uuringust tuleb selgelt välja, et kuna tooted, teenused ja sõnumid üha korduvad, on inimesed sellest väsinud. Ettevõtetelt oodatakse enamat kui värvilised pildid ja ilusad sõnad.
“Tähendusrikkaid brände eristab üks oluline joon: nad teevad inimeste elu paremaks, panustavad ühiskonda ja nende eest ollakse valmis ka kõrgemat hinda maksma. Nad teevad päriselt midagi kasulikku meie heaolu parandamiseks,” selgitab Havasi uuringute juht Mauri Sööt.
“Teine oluline eristaja on see, edukatel brändidel on kliendikogemus ja turundus kooskõlas, sest kõik algab heast tootest või teenusest. Nad keskenduvad süvitsi oma tugevustele ega ürita teha kõike kõigile. Üks bränd, kes sellega väga hästi hakkama saab, on IKEA,” toob Sööt näiteks.
Eristumine nõuab järjepidevust
“Inimesed tunnevad ära, kas sa oled autentne või mitte, ja keegi ei taha lõputult vaadata sünteetilisi AI-pilte, millel puudub igasugune isikupära või halvemal juhul ka idee. AI on super tööriist kasvuks, mitte odava müra tootmiseks,” kommenteerib Havas Creative loovjuht Kaidi Kasenõmm.
“Kiiremini-rohkem-odavamalt rattas võib ununeda, kes me brändina oleme, mis on meie seisukohad, suhtlusstiil ja kas teame, kellega me räägime ning mis on kliendi reaalsed vajadused. Võidavad need, kes oskavad mõelda kampaaniatest väljapoole, vastata küsimusele “miks”, viia ellu ideid, mis lähevad inimestele korda, ning hoida järjepidevuse ja hea maitsega latt kõrgel,” ütleb Kasenõmm.
Sotsiaalmeedia kui otsingumootor
Sotsiaalmeedias tasub trende järgida samuti läbimõeldult, eriti, kui ressursid on piiratud. “TikTok trendi tasub järele teha vaid siis, kui see on sinu brändiga loomulikus kooskõlas ja suudab vaatajat kaasa haarata,” toonitab Havas digiprojektide juht Karel Veemaa.
Trendidest hoopis rohkem võib kasu tuua teadmine, et sotsiaalmeediat tarbitakse üha enam otsingumootorina. Sihtrühma tundmine ja ajakohasus toob siingi edu. “See seab brändidele uue väljakutse: olla leitav ja pakkuda sisu, mida inimesed aktiivselt otsivad,” ütleb Veemaa.
Tulemus tuleb meedia ja loova koostöös
Tulemuslik strateegia nõuab AI-maailmas paradoksaalselt üha enam rätseplahendusi ja ekspertnõu, kuna muutujaid on väga palju.
“Võimalused ja piirid muutuvad kiiresti ja klientidega koos töötades näeme, et kõige paremad lahendused sünnivad siis, kui strateegia, loovlahendus ja meediplaneerimine põhinevad andmetel ja sünnivad tervikuna ühes kohas,” ütleb Havas digistrateeg Inge Vent.
“Järgime strateegia loomisel alati nelja peamist reeglit: ühendame brändi ja performance’i, sihime AI abil personaalselt, kasutame cookieless maailmas nutikalt andmeid ning hoiame kohalikud ja globaalsed kanalid õiges tasakaalus vastavalt eesmärkidele,” sõnab Vent.
Havas tõi oma Eesti kliendid kokku inspiratsioonipäevale “Tähendusrikkus loeb”, kus tutvustasime värske “Meaningful Brands” uuringu põnevamaid tulemusi, vaatasime praktilisi kaasuseid ning rääkisime, kuidas AI-ajastul keskpärasest eristuda ning saavutada edu andmete ja loovuse ühendamisel.
Toimetas: Kärt Tomp, TULI