21.04.2022

Global Marketer Week kokkuvõte: debatt turunduse ja jätkusuutlikkuse teemadel ning meie tulevik Web3-s

Global Marketer Week on WFA aasta sündmus, kuhu kutsutakse kokku terveks nädalaks organisatsiooni liikmete esindajad. Seekord tuli 250 osalist üle kogu maailma neljaks päevaks Ateenasse. Esimest korda oli kohal ka TULI – Anniken Haldna teeb kokkuvõtte olulisematest teemadest ning esinemistest.

David Jones (The Brandtech Group). Foto: WFA

GMW oli esimene WFA füüsiliselt toimuv globaalne üritus pärast pikka kaheaastast pausi, mis tegi pea nädala kestva ürituse eriti asjalikuks – nii palju oli mõtteid, mida arutada ning arenguid, millega üksteist kurssi viia. Osalejad said nädala jooksul kokku nii väiksemates koosseisudes (n-ö foorumid), konverentsil kui ka networking õhtusöökide ajal.

Terve nädal keerles jätkusuutlikkuse teemade ümber. Näiteks selle aasta Global Marketer Week policy töögrupis käsitleti jätkusuutliku turunduse üldpealkirja all kaht alamteemat – esiteks anti ülevaade, millistes tehnoloogiates peab tuleviku turundaja navigeerima – fookusega Web3-l ja Metaverse’il ning teiseks kandsid globaalsed turundajad ette oma sammud jätkusuutlikkuse maastikul. Muuhulgas väideldi, et usaldusväärsed ja kontrollitavad keskkonnaalased väited aitavad luua usaldust turunduse vastu. Kõlama jäi, et kõik soovivad olla osa lahendusest, mitte ainult mõelda, et nad on – soov on päriselt tegutseda ning avameelselt rääkida, mis on takistused; mis üleüldse turundajaid tagasi hoiab.

52004966297 9ac1a6a658 h
Foto: WFA

„7. aprillil toimunud konverents oli minu hinnangul sel aastal tõeliselt kõrgel tasemel ning soovitaksin kuulata kõiki laval olnud keynote esinemisi ja üht tõeliselt mahlakat debatti küsimuse ümber, kas turundus täna täidab jätkusuutliku tuleviku eesmärke või on see hetkel veel ainult soe õhk,“ kommenteerib Anniken.

Debatti olii kaasatud ka publik, kes sai valida võidutiimi ning anda oma vastuse küsimusele “Is marketing today incompatible with a sustainable future?”. Milline oli aga tulemus? Sellele küsimusele saab vastuse kokkuvõtlikust videost:

 

Soovitame vaadata ka teisi olulisi esinemisi Global Marketer Week konverentsilt:

  • Unpacking the metahype

David Jones (The Brandtech Group) tutvustas Metaverse’i, NFT ja Web3 ning ennekõike keskendus ta sellele, kuhu just täna nende kaasabil jõutud on. Lisaks tõi David välja erinevaid näiteid, kuidas Web3 ja Metaverse aitavad kaasa brändi eesmärkide saavutamisele. 

  • The Internet of People

WFA poolt pärjatud Global Marketer of the Year, Conny Braams (Unilever), tutvustas kolme põhilist printsiipi, mida ta turundamisel kasutab. Samuti tõi ta välja, et jätkusuutlikkus on inimeste ja ettevõtete jaoks muutunud aina olulisemaks. Sealhulgas rääkis Conny, millised on digitaliseerimisega kaasnevad ohud ja võimalused.

Reklaamitööstuse legend, Sir John Hegarty, tõi oma kõnes välja, miks on loomingulisus äridele vajalik, kuidas tehnoloogia ja loomingulisus käivad käsikäes ning kui vajalik on see kiirelt muutuvas maailmas. 

  • New marketing, new metrics

Meediateadlane Karen Nelson-Field tutvustas, kui pikk on inimeste tegelik tähelepanu ja mis on suurimad valearusaamad meediauuringutes. Olulise punktina tõi ta välja, kuidas platvormid mõjutavad reklaamide efektiivust ning et inimeste tähelepanu püüdmine on platvormiti erinev.

Uus Global Marketer Week toimub 20.-23. aprill 2023 Istanbulis. Delegatsiooni on oodatud ka TULI liikmed. Soovitame seniks aga aktiivselt osa võtta WFA veebinaridest ning muudest virtuaalsetest ettevõtmistest.

52006046278 b133ed7540 h
Foto: WFA

Autor: Anniken Haldna, TULI

Toimetas: Kärt Tomp, TULI

WFA liidab maailma suurimaid kaubamärke ja riiklikke reklaamiühendusi, koondades kohalikul tasandil kümneid tuhandeid brände. See moodustab ülemaailmse võrgustiku, mis pakub ainulaadset teadmiste- ja inspiratsiooniallikat. WFA peamine eesmärk on arendada turundust ja esindada turundajate ühiseid huve, fookuses on efektiivne ja jätkusuutlik turunduskommunikatsioon. WFA koondab turundajaid üle maailma, kelle käive on kokku umbes 900 miljardit USA dollarit aastas. TULI (Turundajate Liit) on WFA liige alates 2020. aasta veebruarist.

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt