01.04.2025

Ekspert välisturgudele minekust: testi, enne kui suure eelarve mängu paned

Uuele turule sisenemine pakub ettevõtetele kasvu ja suuremat kliendibaasi, kuid sellega kaasnevad ka kuluread. Kas sihtturul on piisav nõudlus? Kui suured on sisenemiskulud? Kas toode või teenus vastab kohaliku tarbija ootustele? Vale otsus võib tähendada suurt ajakulu ja rahalist kahju, kirjutab NOH Production’i performance marketing strateeg Herta Melts.

Enne suuremate investeeringute tegemist on oluline turgu testida. Google Ads võimaldab andmepõhist analüüsi, et selgitada välja, kas sihtturg on teie toote või teenuse jaoks valmis ning milliseid kohandusi tuleks teha edukaks laienemiseks.

Analüüsi turgu Google’i tööriistade abil!

  • Google Trends aitab analüüsida sihtriikide populaarseimaid otsingutermineid, nende hooajalisust ja tarbijate huvi muutumist ajas. 


    Näide
    : Eesti bränd soovib laieneda Saksa turule. Google Trendsi abil märkasime, et pakutavad tooted muutuvad populaarsemaks kevadel ja enne jõule. Selle põhjal kohandasime reklaamikampaaniaid hooajalisuse järgi, mis aitas tõsta müüki ja vähendada reklaamikulusid.
     

  • Google Keyword Planner  aitab leida kõige optimaalsemad märksõnad ja hinnata nende konkurentsitaset. 


    Näide
    : Turule sisenemise analüüsi tehes märkasime, et otsinguterminite konkurents ja klikihind on kõrged. Seetõttu valisime strateegia, mis keskendub niši-märksõnadele, mis pakkusid odavamaid klikke ja paremat konversiooni.

  • Google Analytics ja Google Search Console annavad ülevaate, millistest riikidest on orgaanilist huvi toote vastu ja kuidas kasutajad teie lehele jõuavad. 

     

    Loo testkampaania!

  • Määratle sihtturule vastavad märksõnad ja reklaamitekstid. 
  • Testi erinevaid reklaamiformaate (otsingureklaamid, displeireklaamid, YouTube, Performance Max), et näha, milline neist töötab sihtturul kõige paremini. 
  • Hoia eelarve mõõdukas ja suurenda seda vastavalt tulemustele. 
  • Kohanda reklaamisõnumeid vastavalt sihtturu keelele ja kultuurilistele erinevustele. 


    Näide
    : Prantsusmaa turule laienedes selgus, et ingliskeelne reklaam ei tööta. Koos kampaania tõlke ja toimetamisega kohalikku konteksti parandasime CTRi 40%.


    Analüüsi tulemusi ja optimeeri

Google Ads kampaaniate edukus ei sõltu ainult klikkide arvust, vaid konversioonidest ja investeeringu tasuvusest. Optimeerimisel soovitan keskenduda järgmistele näitajatele:

  • Konversioonimäär – on oluline mõõta, kui suur protsent reklaamile klikkijatest sooritab soovitud tegevuse (nt ostu, päringu saatmise, kontaktivõtu).
  • Konversioonikulu – hinda, kui palju maksab ühe kliendi sooritatud tegevus (nt ost, päring või registreerumine).
  • Reklaami investeeringutasuvus – analüüsi, kui palju tulu reklaamikulude vastu saad.
  • Klikihind – hinda, kui kuluefektiivne on reklaamikampaania ja kui palju maksab ühe kasutaja toomine veebilehele.
  • Reklaami nähtavus – analüüsi, kui palju inimesi reklaami näeb ja kui paljud sellele klikkima hakkavad. 


    Näide
    : Optimeerisime e-poe kampaaniaid, keskendudes kõrgema ostukavatsusega kasutajatele ja konversioonipõhistele, mitte klikipõhistele reklaamidele. Tulemusena tõstsime ROASi (
    return on advertising spend) 2,5 korda.

Long story short

Oleme puhtalt Google’i najal toonud Eesti ettevõtetele välisturgudel korralikke kasvunumbreid. Tegemist on ühe olulisema tööriistaga uutele välisturgudele laienemiseks.

Kuldsel mündil on ka teine pool. Igal turul on oma eripärad, ning pole ühte kindlat võidustrateegiat – testimine ja andmepõhine optimeerimine on edu võtmetegurid.

Autor: Herta Melts, NOH Production’i performance marketing strateeg 

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt