11.11.2025

Eesti naasis City Nation Place Awardsilt kahe võiduga

Eesti pälvis City Nation Place Awardsil kategooriavõidu nii digiriigi mainekujunduskampaania kui ka nutika andmekasutuse eest Eesti brändis. Ühtlasi on Eesti esimene riik konkursi ajaloos, kellele anti võit kahes kategoorias. Aasta kohabrändi tiitliga tunnustati Sheffield’i piirkonna bränditiimi Suurbritanniast, 2022. aastal võitis sama tiitli ka Eesti.

Eestisse toodi kaks võitu. Foto: Erakogu
Eesti sai mainekal kohaturunduskonkursil kategooriavõidu parima kommunikatsioonistrateegia eest digiriiki tutvustava kampaania “100% digital, 0% bureaucrazy” eest. Kampaania eesmärk oli tutvustada Eestit ja meie saavutust riigiteenuste 100% digitaliseerimisel esimese riigina maailmas. Kampaania tellija on e-Eesti esitluskeskus, idee autoriks loovagentuur Kagu.
Sama kampaania on pälvinud tunnustust ka mitmel teisel loovus- ja kommunikatsioonikonkursil. „100% digital, 0% bureaucrazy“ jõudis Kuldmuna konkursil avaliku sektori kommunikatsiooni kategoorias teisele kohale, BalticBesti konkursil võitis kolmanda koha corporate and public service PR kategoorias ning jõudis Tulimust konkursi finaali.
Lisaks pälvis Eesti võidu parima andmekasutuse eest brändis ja turunduses. Tunnustus anti riigibrändi sõnumite ja nutikate AI-lahenduste arendamise eest, sealhulgas Eesti tutvustamisel jutupunktidega abistava AI-agendi Lume ning interaktiivse veebilehe Estonia in Numbers loomise eest, mis võimaldab Eestit tutvustada neljas keeles kiiresti ja mugavalt üle maailma vaid mõne nupuvajutusega. Olulist rolli mängis ka rahvusvaheliste maineuuringute andmete tõhus rakendamine riigi tutvustamisel ja turundamisel.
EISi riigiturunduse juhi Kata Varblase sõnul näitas tänavune konkursitulemus, et Eesti on riigibrändingu maailmas eeskujuks. “Konverentsil tuldi meilt palju küsima, kuidas me väikese tiimi ja nutikate lahendustega nii suurt mõju saavutame. See, et meile anti esmakordselt konkursi ajaloos kaks võitu kinnitab, et meie lähenemine on midagi uudset ja inspireerib ka teisi riike,” rääkis Varblane.
City Nation Place konkursil laekus žüriile 14% rohkem töid kui mullu. Kokku esitati töid 28 riigist üle maailma. Parimad algatused ja turunduskampaaniad valiti välja kümnes kategoorias.

City Nation Place Awards konkursi finalistid Eestist

Parim kogukonna kaasamine (Best Citizen Engagement):
  • Hakkab Looma 2050 – Collective Dreaming 2050, Rohetiiger SA
  • Visions In The Spotlight: Creative Engagement For Tartu’s Development Plan, Tartu linnavalitsus
Parim kommunikatsioonistrateegia, riigibränd (Best Communication Strategy Place Brand):
  • Estonia: 100% Digital, 0% Bureaucrazy, Esitluskeskus, Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA – VÕIT

Parim kommunikatsioonistrateegia, turism (Best Communication Strategy, Tourism):
  • Setting A Guinness World Record In Sauna Bathing: Elevating Estonia’s Sauna Culture To The World Stage, Visit Estonia, Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA
  • Treasure Hunt by Visit Estonia, Visit Estonia, Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA

Parim andmekasutus (Best Use of Data):
  • Turning Insights Into Tools For Smarter Nation Branding, Brand Estonia, Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA – VÕIT
Parim disainikasutus (Best Use of Design):
  • Vormsi – The Landmark of Being Yourself, Vormsi vald

Aasta kohabränd (Place Brand of the Year):
  • Estonia: The World’s Most Advanced Digital Society Evolving In Change, Brand Estonia, Ettevõtluse ja Innovatsiooni SA
Lisainfo võitjate kohta Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt