Eesti käsitöökokteilide disain pärjati USA-s kuldmedaliga
Kui restoranid sulgesid koroonapiirangute tõttu uksed, tärkas Eesti joogitootjal Punch Club idee tuua kokteilid tarbijateni omal jõul. Sündis jookide sari, mis teenis hiljuti San Francisco World Spirits Competitionil disainikategoorias välja kuldmedali.
Disainikategoorias on žürii pilgu all nii pudeli välimus, selle etiketid kui ka muud disaininüansid, mis joogi olemuse tervikuks seovad. Eestlaste poolt loodud võidukas Classics Reimagined sari koosneb viiest erinevast kokteilist, mille pudelite disain on sarnaselt jookidele valminud ettevõtte enda käe all.
Punch Club on pälvinud nii kodumaiseid kui ka välismaiseid disainiauhindu ennegi, mistõttu on neil endi sõnul latt alati väga kõrgele seatud. „Selleks, et uue tootekategooriaga poeriiulitelt välja paista, oli tarvis luua pilkupüüdev disain, mis suudaks kommunikeerida maitseelemente ainuüksi toodet põgusalt silmates. Disainikontseptsiooni pidepunktiks on tegelikkuses meie varasem, otse pudelist tarbimiseks mõeldud Punch Club tooteseeria, kus ainulaadsed mustrid kirjeldavad toote iseloomu või maitseelamusi. Ka seekord on oluline osa mustritel, mis inspireeritud joogi komponentidest või karakterist,“ kirjeldas turundusjuht Joosep Raudsepp kokteilitootja disainipõhimõtteid.
Auhinnatud Eesti kokteilisari sai loodud koroonapiirangute tingimustes, mil taheti luua inimestele kokteilibaari-väärilisi jooke, mida lihtsa vaeva, kuid sama maitseemotsiooniga kodus tarbida. Ühtlasi on kõikidele pudelitele lisatud täiendavad näpunäited, et inimeste maitsekogemus terviklikumaks muuta.
“Piirangud sundisid baarid ja restoranid oma uksed sulgema, kuid inimeste soov nautida kvaliteetseid kokteile ei kadunud kuhugi. Tahtsime pakkuda inimestele maitsvat, kuid sealjuures ka lihtsat lahendust, kuidas kodustes tingimustes endiselt oma lemmikkokteile nautida. Lisaks valitses poodides ka kummaline olukord, kus lettidelt võis leida 100 erinevat õlut, kuid mitte ühtegi kvaliteetset klassikalist kokteili – sealt tuli ka veendumus, et taolisele tooteseeriale on turul ruumi,” selgitas Raudsepp.
Lisaks disainikategooriale võitis maitsevõistlusel topeltkulla sama sarja kokteil Aviation, mis on ühtlasi Eesti esimene sellelt võistluselt topeltkulla pälvinud jook. Kaks hõbemedalit pälvisid kokteilid Salted Caramel Espresso Martini ja Clarified Pina Colada.
San Francisco iga-aastasel mainekal joogivõistlusel võtsid omavahel eri kategooriates mõõtu ligi 3500 jooki. Konkurss on järjepidevalt toimunud alates 2000. aastast.
2016. aastal asutatud Punch Club® on keskendunud käsitöökokteilide ja karastusjookide valmistamisele pudelites ning vaatides, mis on orgaanilised, madala suhkrusisaldusega ja keskkonnasõbralikud. Punch Drinks tooteid on müügil siinsetes jaekettides ning enam kui 200 baaris, restoranis ja klubis üle Eesti.
Merilin Blöndal, Dalton kommunikatsioonibüroo