EASi turismiarenduskeskuse kampaaniad kutsuvad Eestisse soomlasi ja lätlasi
EASi turismiarenduskeskus alustas eelmisel nädalal turismikampaaniaid lähiturgudel Soomes ja Lätis, mis tuletavad lähinaabritele meelde, et Eestis on head võimalused mitmekesiselt puhata ning motiveerivad naabermaale tegema eeskätt pikemaid reise. Kampaaniate agentuuriks on Age Creative.
„Turismiettevõtete käekäik sellel suvel sõltub rohkem kui kunagi varem siseturismist ja meie lähinaabritest,“ ütles EASi turismiarenduskeskuse turismiturunduse juht Heili Klandorf-Järvsoo. „Kuigi huvi tuntakse ka kaugematest riikidest, on taastumine pigem aeglane ning pingutame koostöös turismisektoriga, et võimalikult palju kallutada Eesti kasuks nende potentsiaalsete turistide reisiotsuseid, kellel on võimalik siia tulla lihtsalt ja kiiresti,“ lisas ta.
7. juulil avaldas Statistikaamet maikuu turismitulemused ning selgus, et sissetulek majutusteenuste müügist oli esimese 5 kuu kokkuvõttes 39 miljonit eurot, mida oli 48 miljonit eurot vähem kui mullu samal ajal. Sealjuures tähendab see majutusettevõtete sissetulekut ainult ööbimise eest, arvestamata restoranide, baaride, iluteenuste jm käivet majutusettevõtetes.
Soome kampaania fookuses on eri teemad nagu toit, kultuur, spa, perepuhkus – ning põhilisena selle keskel skandinaavialik hygge ehk mõnus äraolemine vastandumaks koroonakevade stressirohkele kaugtööle ja kooliõpilaste kodusele kantseldamisele. Lisaks tõstab Soome kampaania esile maaturismi, autentset kultuuri saartel ja Eesti kaugemates nurkades, purjetamist ning hiljuti valminud turismiobjekte.
Kampaania kutsub kõige levinumate Soome eesnimedega mehi ja naisi, noori ja vanu Eestisse, et luua siin koos uusi mälestusi. Sihtrühmaks on Lõuna-Soome elanikud, kes elavad kuni 4 autosõidu tunni kaugusel Helsingist. Vanusegruppidest kõnetatakse nii 25–40-aastaseid vallalisi või perega linnainimesi kui ka keskealisi ning vanemaid vaba aja nautlejaid.
„Oleme Soome taastumise suhtes ettevaatlikult optimistlikud. Alates liikluse alustamisest juunis oli kuu lõpuks saavutatud tase, mil liinilaevadega saabus juba keskmiselt 50% Soome kodanikest külastajaid päevas võrreldes eelmise suve sama ajaga. Loodame, et need numbrid kasvavad jõudsalt, sest soomlaste suvepuhkuste periood pole veel jõudnud haripunkti,“ kommenteeris Klandorf-Järvsoo. Tema sõnul on eriti rõõmustav, et taastuvale ringiliikumisele vaatamata pole viirus hakanud kumbagi üle lahe naabrit uuesti kimbutama. „Meie sõnum soomlastele on, et Eesti on neile turvaline ja tuttav lähiturismi sihtkoht, mis on sel suvel veel hõlpsamini ligipääsetav kui kunagi varem tänu laevafirmade lisatud väljumistele,“ lisas ta.
Soome kampaania videod
Noortele:
Eakamatele:
Vaata ka: Soome kampaania veebileht
Lätis sihib turismiarenduskeskuse kampaania samuti eri vanuses inimesi, kes elavad kõrgemate sissetulekutega piirkondades ja plaanivad tõenäoliselt nagunii reisida. Kampaania inspireerib veetma nii kultuuri-, loodus- kui ka aktiivset puhkust, nii sõprade kui ka perega.
Põhisõnumiks on „reisi aeglaselt“. „Eestlaste kohta laialt levinud arvamus, et oleme aeglased sobib hästi siduda praegu maailmas kõige popima slow travel trendiga – selleks tulebki võtta aega, et korralikult puhata. Väikese vimkana on meie siseturismi kampaania tunnuslaul, Trad.Attacki! „Armasta mind“ saanud ka lätikeelsed sõnad, mille on sisse laulnud läti artist Asnate Rancane,“ kirjeldas turismiturunduse juht Läti kampaaniat.
Läti kampaania video
Vaata ka: Läti kampaania veebileht
EASi turismiarenduskeskuse Soome ja Läti kampaaniad kestavad 9. augustini ning kanaliteks on televisioon, print- ja digimeedia, Lätis ka välimeedia ja raadio.
Siseturismi kampaania „Armasta Eestit!“ kestab 31. juulini.
Kampaaniaid rahastab Euroopa Regionaalarengu Fond.
Kampaaniate loovagentuuriks on Age Creative.
Silja Oja, TULI
EAS ja loovagentuur Age Creative on Turundajate Liidu (TULI) liikmed. TULI ühendab kõiki turundusega tegelevaid professionaale, kes on huvitatud erialase taseme tõstmisest ning valdkonna ärksaimate kaasamõtlejate hulka kuulumisest. TULI-sse kuulub praegu 78 ettevõtet.