05.12.2024

Kuidas valmistada e-pood, mis müüb? Põhilised punktid, mida ei saa ignoreerida

Tänases päevas ja ajas on e-pood paljudele äridele väga oluline müügikanal. Sinu kahjuks või õnneks ei ole kõik e-poed valmistatud võrdväärselt ja ei kasuta kaugeltki ära oma kogu potentsiaali. Et olla edukas, peab e-pood olema lisaks heale väljanägemisele disainitud ka müümiseks. Allolev nimekiri toob välja erinevad punktid, mis disainiagentuuri Hable arvates peavad korras olema.

Üle poole e-poe liiklusest tuleb täna läbi mobiili.

Kasutusmugavus

  • Mugav navigeerimine

Veendu, et lehel olev navigatsioon on selge ja seda on mugav kasutada. Vaata, et kategooriate vahel liikumine oleks lihtne ja otsing töötaks abistavalt, mitte ei ajaks segaste vastetega meelt mustaks.

  • Mobiilile optimeeritud

Üle poole e-poe liiklusest tuleb täna läbi mobiili, seega korralik kohanduv disain ei ole ammu enam valikuline. Mida rohkem teed müüki läbi sotsiaalmeediaplatvormide, seda suurem on mobiili kasutavate klientide osakaal.

Kvaliteetne mobiilivaade disainitakse arvutivaatest erinevalt, mitte ei venitata suurele ekraanile loodud lahendust väikeseks. Tihti muutuvad nuppude asukohad ja info presenteerimise lahendused. Hables kontrollitakse kõik lehed hiljem ka mobiilis eraldi üle.

  • Selge ostuteekond

Primaarsed nupud nagu “Maksma” või “Lisa ostukorvi” peaksid olema selgelt eristuvad ja kohe nähtavad. See ei tähenda, et neid ei peaks disainima. Lihtsalt hoia nad nähtavad!

Kõrgekvaliteetsed visuaalid ja sisu

  • Tootepildid

On väga oluline, et toode tekitaks ostjas emotsiooni ja pildid selgitaksid detailselt toodet. Selleks, et emotsioon oleks positiivne, peavad pildid olema selged, kvaliteetselt pildistatud ja näitama toote parimaid omadusi. Veelgi enam saab näiteks 3D piltidega põnevust tekitada, neid liikuma panna jne.

reklaamid 7
Von Bergi lehel oleme kasutanud nii fotosid kui ka 3D mudeleid.
  • Tootekirjeldused

Toodet kirjeldavad tekstid peavad olema müügile orienteeritud ja mõjuma potentsiaalsele kliendile korraga nii põnevalt kui ka informatiivselt. Ka potist ja pannist saab kirjutada väga kaasahaarava loo. Kui ise ei oska, siis kaasa copywriter.

  • Brändingust lähtuv veebidisain

E-poe lehtede disain peab saama alguse kvaliteetsest brändingust. Nii reklaamid, tootepakendid kui ka e-pood peavad olema samas võtmes disainitud. Erinevused brändingus eri kanalites jätavad ebaprofessionaalse mulje, tekitavad kliendis segadust ja viivad usalduse kadumiseni. Kui meie juurde pöördub klient, kellel on puudulik või aegunud bränding, siis esimesena värskendame kogu brändingu ja alles seejärel asume e-poe valmistamise kallale.

Kiired laadimisajad

  • Optimeeri leht ära ja veendu selle kvaliteedis

Aeglased lehed peletavad külastajad ära ja neist ei saagi sinu kliendid. Kõiksugu ebakorrapärased ja katkised elemendid tekitavad kliendis kahtluse ja usalduse katkemisel ei jätkata ka ostmisega. Oluline on optimeerida ära pildifailide suurused ja teha ka koodis erinevaid nippe ning trikke, et leht oleks kiire ja laeks kiiresti.

Usalduse tekitajad

  • Tagasiside ja kasutajate hinnangud

Soovitame kindlasti kasutusele võtta mõne usaldusväärse hinnangute kogumise tööriista nagu Trustpilot või Judge.me, et õnnelike klientide julgustavad sõnad jõuaksid ka teiste potentsiaalsete klientideni. Ka keskpärase hinnangu kogumisest on abi, sest selle põhjal saad sa oma toodet paremaks teha.

Ei ole halba ilma heata. Lisaks hinnangutele saab võtmeklientide tagasiside ka kokku koguda ja näiteks avalehele koos piltidega keerlema panna. Kui mõni rokkstaar soovitab teatud kitarritootjat, siis tekitab see kindlasti usaldust ja see arvamus jookseb ka kitarritootja avalehel.

screenshot 2024 11 26 at 223753
Nutriesti e-poes kogub kasutajate hinnanguid Trustpilot.
  • Sertifikaadid

Esiteks – kui su leht ei alga endiselt https:// algusega, siis teed sa endale väga palju liiga. Õnneks on enamikel lehtedel täna SSL sertifikaat kenasti peal ja veebibrauserid lasevad külastajad lehele ligi.

Personaliseeritus

  • Tootesoovitused

Selle asemel, et toote alla kokku koguda suvaline hunnik enam-vähem sarnaseid tooteid, tuleks vaadata, et soovitused oleksid täpsed. Kui oled ostmas näiteks uut ülikonda, siis tihti näidatakse sama lehe all veel ka teisi ülikondasid. Selle asemel tuleks hoopis näidata kokkusobivaid lipse, kingasid ja sokke. Amazonis on väga hea sektsioon “Customer also bought these items…”, mis soovitab puldile sobivaid patareisid ja ruumilõhnastajale aroomiõlisid.

screenshot 2024 11 26 at 224108
Laterna Magica e-pood soovitab külastajale sama tootja ja sama sarja valgusteid.
  • Soovikorv

Wishlist ehk soovikorv aitab kasutajatel salvestada tooted hilisemaks ostlemiseks või sõpradega jagamiseks. Ideaalne lahendus näiteks sünnipäeva või pulmakingi nimekirja loomiseks.

Lihtsustatud maksmine

  • Külalisena maksmine

Ei, ma ei soovi teha su poodi kasutajat! Ma tahan panna toote ostukorvi, täita minimaalse koguse välju ja maksta ära. Potis keeb supp üle, lapsed karjuvad ja kui sinu e-pood võtab liiga kaua aega makse sooritamiseni, siis saavad sellised igapäevased olukorrad sinu müügile saatuslikuks. Väga suur osa meie ostudest on spontaansed ostud, mis tuleb kohe lõpule viia. Maksmise vaade ei ole sobilik koht, kus soovitada veel uusi tooteid.

screenshot 2024 11 26 at 224034
Ivo Nikkolo e-poes on kogu ostuprotsess tehtud sujuvaks ja kiireks.
  • Tänapäevased makselahendused

E-pood töötab hästi siis, kui “hõõrdumine” puudub. Tõenäoliselt ei eelista keegi täna enam manuaalselt arvet maksta, vaid tahaks ostu sooritada läbi pangalingi, krediitkaardiga või PayPal-i kasutades. Eesti on makselahenduste pakkujateks näiteks Montonio, Maksekeskus ja EveryPay. Paku kliendile valikut maksetest liisinguni, seda on täna väga lihtne üles seada.

Andmetele toetuvad disainiotsused

  • Analüütika kasutamine

E-poe disainimine hakkab alati pihta varasema lahenduse analüütikaga tutvumisest. Nii saame peamised kortsud kohe välja siluda. Lisaks e-poe avalikustamisele tuleks üle vaadata ka integratsioon analüütikatarkvaraga, et saada aru, kuidas kasutajad lehel käituvad.

Analüütikale toetudes saame aru, miks leht ei müü isegi siis, kui sinna viia kvaliteetset liiklust. Vahel on toote variatsiooni valimine segane või hoopis ostukorvis on segav faktor, mis takistab maksma minemist. Olgu selleks liiga väike nupp, keeruline tootevaliku tegemine või midagi muud – fakt on, et analüütikale toetudes leitakse vead kiiresti üles.

  • Visuaalne analüütika

Lisaks numbritele on vahel abi ka tööriistades nagu Hotjar, mis näitavad, kuhu kasutajad klikivad ja lisaks salvestavad ka kasutajate käitumist lehel. Sellist lahendust on mõistlik kasutada perioodiliselt väga konkreetsete murekohtade lahendamiseks. Kõikidel lehtedel ja pikaajaliselt kasutamine mõjub halvasti lehe kiirustele.

Kuidas edasi?

Kui kõik eelnevad lahendused on kasutusele võetud, oled sa tõenäoliselt sammu või kaks enamustest Eesti e-poodidest ees ja oma kogemusest võime ka julgustada, et ka Euroopas saab sellise e-poega edukalt müüa mitmete miljonite eest. Loo endale e-pood, mis aitab külastajatest teha ka maksvad kliendid. Reklaami tegemisest üksi ei ole kasu, kui e-pood teiselt poolt vastu ei toeta.

Autor: Otto Jaansoo, Hable

Kõik uudised

TULIs on üle saja liikme. Liitu sinagi Eesti suurima turunduskogukonnaga!

Loe siit, mis hüvesid TULI liikmed naudivad.

TULIst lähemalt