E-nädal turgutab kriisis kaubandussektorit
Sel nädalal, 30. märtsist 4. aprillini toimub Eesti E-kaubanduse Liidu eestvedamisel Eesti e-kaupmeeste ühisaktsioon E-nädal.
E-nädal koondab veebilehele pakkumised.delfi.ee sajakonna e-poe sooduspakkumised. Aktsiooni eesmärk on toetada kohalike e-kaupmeeste tegevust, julgustada inimesi Eesti e-poodides ostlema ning turgutada seeläbi löögi alla sattunud kaubandussektorit.
Kuigi e-ostlemine on viimastel nädalatel mitmetes kategooriates märkimisväärselt kasvanud, pole Eesti e-kaubanduse Liidu tegevjuhi Tõnu Vääti sõnul olukord läbinisti positiivne. „E-kaubandus moodustab suurema osa kaupmeeste käibest siiski vaid ligikaudu 10%. Nüüd, kui kaubanduskeskused ja enamus füüsilistest poodidest on suletud, tähendab see ettevõtjatele suurt käibekadu, mis omakorda avaldab märkimisväärset mõju töötajatele ja ettevõtte tulevikuväljavaadetele. Üks võimalusi edasi tegutsemiseks on keskenduda e-kaubandusele, et saabuvat lööki veidigi pehmendada,“ selgitab Väät.
Vääti sõnul korraldab tänane tervisekriis ja selle mõju kaubanduse mõnevõrra ümber – ilmselt muutub ka pärast kriisi e-ostlemine tavapärasemaks. “Kriisis jäävad ellu need kaupmehed, kes suudavad kiiresti kohaneda, oma tegevuse e-kanalitesse ümber kolida, mõelda läbi oma turundusstrateegiad ja leida partnerid kaupade kohaletoimetamiseks. Õnneks on Eestis võrreldes teiste riikidega väga lai pakiautomaatide võrgustik, mis võimaldab korraldada kontaktivaba tarne üle riigi,“ lisab Väät.
„Majanduse toimimiseks on vajalik raha ringlemine. Eestlased on teadupärast üsna usinad e-ostlejad ning e-ostude maht on järg-järgult kasvanud iga kuuga. Täna on iga ostutehing kaupmeeste ja ka majanduse jaoks tervikuna väga oluline ning aitab ettevõtetel keerulisest olukorrast lihtsamini välja tulla,“ julgustab Väät.
Silja Oja, TULI