Disainiagentuurid

Disain

Disainimaailmas jagunevad disaini praktiseerijad mõtteliselt kolmeks – disaini korraldajad, disaini mõtestajad ja disaini teostajad. Üks ei saa ilma teiseta ja igal sektoril on kindlad oskused ning kindel ülesanne toimiva disaini loomisel.

Defineeritud on ametikoha kirjeldus, peamised vastutusalad ja haridus, mis tööülesannete täitmist toetab.

Kui sul on soov mõnda ametikirjeldust muuta, siis palun saada teemakohane kiri aadressile:

Disaini teostajad

Disaini teostajatel on oskused ja andekus korraldaja väljendatud soove ning mõtestaja loodud sisu visuaalseks reaalsuseks luua.

Fotograaf

Fotograafiaoskusi saab kasutada turunduse erinevates valdkondades. Professionaalne fotograaf töötab tavaliselt kliendi või tööandja koostatud ülesande põhjal. Erinevate valdkondade hulka kuuluvad näiteks pulmad, pered ja lapsed, mood, toit, arhitektuur ja maastikud. Väga suur hulk fotograafe on vabakutselised, samas on võimalik töötada väga erinevate tööandjate jaoks, näiteks loomeettevõtted, kirjastused ja fotoagentuurid või haridus- ja avaliku sektori ettevõtted.

 Tavaliselt spetsialiseerutakse ühele fotograafiasuunale, milleks on:

  • reklaamindus
  • korporatsioonid
  • toimetamine
  • mood
  • kunst
  • sotsiaalfotograafia – tuntud ka kui üldine fotograafia, kuhu alla kuuluvad pulma-, äri- ja portreefotod.

Täpsed ülesanded erinevad vastavalt valitud erialale, aga tavaliselt on fotograafi tööks:

  • arutada klientidega, milliseid pilte on tarvis ja kus neid kasutama hakatakse;
  • otsida sobivaid fotograafilisi objekte ja võimalusi;
  • uurida ja teha pildistamiseks vajalikke ettevalmistusi;
  • töötada erinevates asukohtades ja olukordades, et saada sobiv pilt;
  • kasutada suures valikus tehnikat, näiteks kaameraid, objektiive, valgustust ja erialast tarkvara;
  • suhelda, julgustada ja juhtida pildile jäävaid subjekte;
  • korraldada natüürmordi esemeid, tooteid, stseene, rekvisiite ja taustu;
  • suhelda teiste professionaalidega, näiteks disainerite, kirjanike, galeriijuhtide, fotouurijate, telllivate toimetajate ja kunstiliste juhtidega;
  • hallata piltide töötlemist ja kasutamist, arutada tehnilisi probleeme, kontrollida kvaliteeti ja tegeleda klientide muredega;
  • ettevalmistada fotod kinnitamiseks;
  • koostada müügiks tooteid, näiteks albumeid ja raamitud trükiseid;
  • tunda nii traditsioonilist kui ka digifotograafiat, olla kursis viimaste fotograafia trendide, arengute ja uute tehnikatega;
  • arendada tarkvaralisi teadmisi piltide digitaalseks täiendamiseks, näiteks muutes fookust, kärpides pilte, parandades väiksemaid vigu ja liigutades asju ringi;
  • juhtida töö ärilisi aspekte nagu administreerimine, turundus, graafikud, arved, lithne raamatupidamine ja veebilehe hooldus.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Digitaalfotograafia
  • Kõrgemad kunstid
  • Graafika
  • Meedia
  • Fotograafia

 

 

Videograaf

Videograaf vastutab videote plaanimise, filmimise ja monteerimise eest. Videoid saab kasutada väga erinevate projektide, näiteks filmi, reklaami või telesaate, jaoks.

Videograafi tööks on 

  • jäädvustada olulisi sündmusi kasutades kaamerat, valgustust ja helitehnikat;
  • juhendada inimesi, et jäädvustada kaameraga kindlaid tegevusi või sündmusi;
  • monteerida videoid, et rääkida selgeid visuaalselt kauneid lugusid;
  • salvestustehnika üles seada ja kokku pakkida enne ja pärast kasutamist.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Digitaalfotograafia
  • Kõrgemad kunstid
  • Graafika
  • Meedia
  • Fotograafia

Tüpograaf

Tüpograafid on eksperdid, kes disainivad või kujundavad kirjatüüpe veebi- ja trükiväljaannete jaoks. Pakend ja visuaalefektid on toote brändimisel olulisel kohal ning tüpograafi tööks on luua kirjatüüpe, mis kajastaks graafiliselt brändi lugu.

 Tüpograafi tööks on:

  • kasutada teksti kui visuaali, mis edastab brändisõnumit;
  • toetada kujundatud kirjatüüpide abil isikupära ja püüda vaataja tähelepanu;
  • luua kirjatüüpide vahel hierarhia ja brändituntus.

Haridus, mis toetab: Bakalaureusekraad graafilises disainis või sellega seotud erialal.

 

Illustraator

Illustraatori roll on brändide unikaalse eripära leidmine ja selle visualiseerimine. Infomüra vähendamine ja selguse loomine.

 Ta peaks tundma ennast vabalt nullist illustratsioonide loomisel ja oskama nii oma joonistamisstiile luua kui ka adapteeruda eksisteerivale stilistikale.

 Illustraatori tööks on:

  • suhelda toimetajate, kirjanike ja disaineritega;
  • viia läbi asjakohaseid uuringuid ja genereerida ideid;
  • joonistada kinnituse saamiseks lihtsaid visandeid;
  • luua lõplike illustratsioone.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Kõrgemad kunstid
  • Graafika

Animaator

Animatsioonidisain on eriefektide ja muu disaini loomise kunst mitmesuguste meediavormide nagu arvutimängude, filmide ja isegi sotsiaalmeedia postituste jaoks. Suur osa animaatorite igapäevatööst on informeerivate videote animeerimine ja suur osa animaatorite tööst tehakse spetsiaalse arvutitarkvaraga ning osad sel erialal kirjutavad isegi oma koodi.

 Animaatori tööks on:

  • lugeda stsenaariumeid ja lugusid mõistmaks animatsiooni nõudeid;
  • valmistada klientide jaoks ette esialgsete disainidega esitlusi;
  • arendada storyboarde tootmise algusetappide jaoks;
  • luua makette, joonistusi ja illustratsioone käsitsi või elektrooniliselt;
  • sobitada pilte taustagraafika ja eriefektidega.

Haridus või oskused nendes valdkondades: 

  • Kunst ja disain
  • Kõrgemad kunstid
  • Graafika

 

 

3D disainer

3D-disainerid töötavad meediatööstuses ja kasutavad illustreerimis- ja arvutitarkvara, et luua uusi animatsioone ja graafikat. 3D-kunstnikud loovad skulptuure materjalidest nagu savi, puit ja metall.

 3D-disanieri tööks on:

  • luua kolmedimensioonilisi mudeleid, animatsioone ja visuaalefekte, mida saab kasutada loovprojektides nagu filmid, arvutimängud ja reklaamikampaaniad;
  • luua eriefekte, mis sobivad vastavate ülesannetega kasutades korraga nii joonistustehnikaid kui ka arvutitarkvara.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Kõrgemad kunstid
  • Graafika

 

Multimeedia disainer

Multimeediadisainerid on graafilise disaini spetsialistid, kes ühendavad graafika animatsiooniga, et luua multimeediasisu veebilehtede, tele, filmi ja reklaami jaoks. Nad töötavad mitmesugustes valdkondades sealhulgas reklaaminduses, arvutimängudisainis, veebidisainis ja televisioonis.

Multimeedia- või graafilise disaini keskerikraadiga kandidaadid alustavad karjääri tihti algtaseme töökohal. Juunior- ja seeniortaseme töökoha jaoks kvalifitseerumiseks läheb tihti vaja graafilise disaini või sarnase ala bakalaureuse- või rakenduskõrghariduskraadi.

Multimeedidisaineri tööks on:

  • luua projektimakette lähtuvalt projekti ulatusest;
  • kasutada arvutitarkvara animatsioonide, audio- ja visuaalefektide loomiseks;
  • viia sisse muudatusi vastavalt tellija tagasisidele;
  • viia läbi uuringuid täpsete animatsioonide loomiseks.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Digitaalfotograafia
  • Kõrgemad kunstid
  • Graafika
  • Meedia
  • Fotograafia

 

Graafiline disainer

Graafiline disainer loob pilkupüüdvaid visuaale ning peab olema loominguline, paindlik ja suutma teistega hästi koostööd teha.

Graafilise disaineri tööpõllule kuuluvad erinevad tooted ja tegevused, näiteks veebilehed, reklaam, raamatud, ajakirjad, plakatid, arvutimängud, tootepakendid, näitused ja väljapanekud, firma kommunikatsioon ja identiteet ehk ettevõtte visuaalne bränd. Töötades kliendi, loovjuhi või projektihalduri poolt kinnitatud ülesande järgi tuleb luua kliendi eesmärkide jaoks sobivad loovideed ja kontseptsioonid.

Töö nõuab loomingulist elegantsi, vajalikku tarkvara, asjakohaseid teadmisi ja professionaalset lähenemist ajale, kuludele ja tähtaegadele.

 Graafilise disaineri tööks on:

  • kohtuda klientide või projektihalduritega, et arutada töö eesmärke ja nõudeid;
  • prognoosida töö lõpetamiseks kuluvat aega ning kirjutada klientidele pakkumisi;
  • töötada välja kliendi eesmärkidele vastavad disainlahendusi;
  • mõelda loovalt, et toota uusi ideid ja kontseptsioone ning arendada interaktiivset disaini;
  • olla disainlahendust ümber mõtestades innovaatiline ja jääda aja ning eelarve raamidesse;
  • esitada valmis ideid ja kontseptsioone klientidele ja projektihalduritele;
  • valdab hästi erinevaid kujundusprogramme ja otsib ka uusi (tehnilisi) viise kuidas oma tööd efektiivsemalt ja kvaliteetsemalt teostada;
  • teha korrektuuri, et toota täpset ja kvaliteetset tööd;
  • demonstreerida kujutamisoskusi lihtsate visanditega ja töötada trükivalmis kujundustega;
  • tellida tööd illustraatoritelt ja fotograafidelt;
  • teha koostööd trükikodade, loovkirjutajate, fotograafide, stilistide, illustraatorite, teiste disainerite, projektijuhtide, veebiarendajate ja turundusspetsialistidega.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Digitaalfotograafia
  • Kõrgemad kunstid
  • Graafika
  • Meedia
  • Fotograafia

 

Sisudisainer

Sisudisainerid muudavad asjadest arusaamise ja nende kasutamise inimeste jaoks lihtsamaks.

See võib tähendada töötamist ühe sisukillu kallal või hõlmata endas terve teenuse kulgemise otsast lõpuni disainimist, et aidata tellijal täita seatud eesmärke. Sisudisainerite tööks võib olla teenuse, toote või üksiku sisukillu loomine ja muutmine kõikvõimalike kanalite jaoks.

Nende tööks on tagada, et kasutajale näidatakse sobivat sisu õiges kohas ja kõige sobivamas vormis. Nende töö algab probleemi leidmisega ning koostöö tegemisega kasutajauurijate, teenusedisainerite ja strateegiliste disaineritega.

Sisudisaineri tööks on:

  • töötada läbi suures mahus sisendinformatsiooni;
  • struktureerida informatsioon erinevatele kommunikeerimise formaatidele vastavaks;
  • aidata mõtestada sisuloome vajadusi;
  • määrata vajadusel sisuloome hääletoon ja stiil;
  • korrastada veebilehele, kampaaniamaterjalidele või esitlustesse minevat sisu;
  • hoida selgust sisuloome protsessis ja teha kindlaks, et tarbijani jõuaks vajalik info õiges koguses, ajal ja viisil.

Haridus või oskused filoloogia või ajakirjanduse valdkonnas.

Digidisainer

Digidisaineri ülesandeks on luua kasutajasõbralikke ja visuaalselt atraktiivseid digitooteid ja veebikeskkondi, arvestades kliendi ja tema sihtrühma vajadusi. 



See tähendab põhjalikku eeltööd, sihtgrupi mõistmist, disaini eesmärgistamist, prototüüpimist ja lõpuks ka disaini loomist ning selle testimist. See protsess nõuab tihedat koostööd kliendi, arendaja ja teiste disaineritega.

 Hea digidisainer on süsteemne, detailitäpne, teadlik tänapäeva tehnoloogilistest võimalustest ja hoiab silmapiiril alati suuremat pilti.

Digidisaineri tööks on:

  • disainida, toota ja hallata interaktiivset veebisisu, sealhulgas meilimalle, sotsiaalmeediat, reklaame ja informatiivseid e-raamatuid;
  • esitleda disainiideid;
  • teha koostööd turundus- ja e-kaubandusmeeskondadega tagamaks kõigi disainide sobivuse brändi imagoga vastates samal ajal kasutatavus- ja veebistandarditele;
  • tagada sisu ja disaini järjepidevus kõigil ettevõtte digiplatvormidel; arendada visandid intuitiivseteks kasutajaliidesteks;
  • teha koostööd IT-osakonnaga, et jälgida uue sisu sujuvat rakendamist.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Infotehnoloogia
  • Graafika

Digitootedisainer

Digitootedisaineri roll on mõista kliendi vajadust ja digitaalse projekti eesmärke. 

Tema argipäevatööks on luua tooteid, mis läbi mugava kasutajakogemuse loob väärtust lõppkasutajale ja tänu sellele loob väärtust kliendile.

 Digitootedisaineri tööks on:

  • mõista tarbijaga suheledes, mida soovitakse loodava tootega saavutada;
  • toote kontseptsiooni loomine ja loodud kontseptsioonile visuaalse kuju andmine, tehes koostööd arendajate, disainerite ja teiste meeskonnaliikmetega;
  • stiilijuhendite loomine, mustrite märkamine ja tootega kaasneva dokumentatsiooni koostamine;
  • loodud toote prototüüpimine ja testimine;
  • teha tihedalt koostööd meeskonnaliikmetega tagasiside andmiseks ja protsesside täiustamiseks.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Infotehnoloogia
  • Graafika

Digitaalse interaktsiooni disainer

Digitaalse interaktsiooni disain on kasutajakeskne uurimisvaldkond, mis keskendub meedia sisulisele kommunikatsioonile inimeste ja tehnoloogia tsükliliste ja ühiselt töötavate protsesside kaudu.

Edukal interaktsiooni disainil on lihtsad ja selged ülesanded, tugev eesmärk, ja intuitiivne ekraaniliides.

Digitaalse interaktsiooni disaineri tööks on:

  • luua tooteid, mis aitavad kasutajatel saavutada oma eesmärgid parimal võimalikul viisil;
  • määratleda kliendi eesmärgid ja leida eesmärkide saavutamiseks vajalikud suhtluspunktid;
  • luua kasutaja, ettevõtte ja tehnilised nõuded, et nende põhjal koostada tooteinfo arhitektuur;
  • luua visandeid ja prototüüpe, mis näitlikustavad toote olulisemaid suhtluspunkte;
  • kasutada disainiprotsessis ergonoomilise ja universaaldisaini põhimõtteid.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Infotehnoloogia
  • Graafika

Digitaalse kasutajakogemuse disainer

Digitaalse kasutajakogemuse disainerid muudavad rakendused millekski, mis inimestele meeldib ja mida nad tahavad kasutada.

Nad mõõdavad ja optimeerivad (tavaliselt veebipõhiseid) rakendusi, et parandada kasutusmugavust ja loovad parima kasutajakogemuse, uurides palju erinevaid lähenemisviise lõppkasutajate probleemide lahendamiseks.

Digitaalse kasutajakogemuse disaineri tööks on:

  • viia läbi uuringuid ja testimisi;
  • arendada visandeid ja esmaseid prototüüpe vastavalt kasutajavajadustele;
  • teha koostööd disainerite ja arendajatega intuitiivse ja kasutajasõbraliku tarkvara loomiseks. 

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Infotehnoloogia
  • Graafika

Digitaalse kasutajaliidese disainer

Digitaalse kasutajaliidese disainer vastutab digitaalsete kasutajaliideste loomise eest, mis parandavad kliendi kogemust kaubamärgiga ja hõlbustavad nauditavat kogemust äri veebilehel või muul digiplatvormil.

Lisaks peab neil olema oskus kirjutada koodi ning edastada brändi tugevusi läbi toote kasutajaliidese.

Digitaalse kasutajaliidese disaineri tööks on:

  • teha koostööd tootejuhtide ja -inseneridega leidmaks ja rakendamaks uuenduslikke lahendusi toote suuna, visuaalide ja kogemuse jaoks;
  • teostada kõik visuaalse disaini etapid kontseptsioonist lõpliku üleandmise ja inseneeriani;
  • mõtestada originaalsed ideed, mis toovad keerukate disainitakistuste juurde lihtsuse ja kasutajasõbralikkuse.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Infotehnoloogia
  • Graafika

Liikumisteede disainer

Liikumisteede disaineri roll on lahendada liikumisteid meid ümbritsevates keskkondades.

See sisaldab ruumi või keskkonna analüüsi, eeldatavate liikumisteede kaardistamist ning sellest lähtuvalt vajalikus mahus info visualiseerimist lõppkasutajale. 

Tegutsedes erinevate valdkondade ristumispaigas on liikumisteede disaineril oluline roll olla ühendav lüli ning siduda arhitektuur, sisearhitektuur ja bränd nii funktsionaalselt kui ka esteetiliselt tervikuks.

Liikumisteede disaineri tööks on:

  • viia läbi uuringuid, et näha projekti ümbritsevat korralduslikku, kultuurilist ja füüsilist konteksti;
  • sünteesida uuringute tulemusi ja teadmisi, et arendada strateegiaid, mis vastaks projekti konkreetsetele vajadustele;
  • teha koostööd klientide, disainimeeskondade ja tootmispartneritega valdkonnaüleselt;
  • genereerida mitmeid kontseptsioone ja arendada elujõulisi dokumenteeritud disainlahendusi, mis aitavad lahendada mitmesuguseid probleeme;
  • arendada kasutajaanalüüsi ja viidanduse, sõnumite ja kommunikatsioonistrateegiate hierarhiasüsteeme;
  • integreerida kahe- ja kolmedimensioonilistesse elukeskkondadesse tooni, sümboleid ja tüpogaafiat;
  • valida viidanduse jaoks materjalid ning vastutada viimistluse ja graafilise standardi eest;
  • koostada lõplik dokumentatsioon, mis sisaldab sõnumite ajakavasid, viitade asukohaplaane ja siltide jooniseid;
  • koostöös disainijuhiga juhtida projekti kõiki etappe, sealhulgas programmi, disaini, disainikavatsust, dokumentatsiooni, projektinäidiseid, makette ja tootmise/tarnija koordineerimist.

Haridus või oskused graafilise disaini, fotograafia ja sise- või välisarhitektuuri valdkonnas.

Väljapanekute disainer

Väljapanekute disainerid töötavad muuseumides mitmetel viisidel, luues kaasahaaravaid visuaalseid elemente. Näitust planeerida aidates valmistavad nad ette graafika ja korruseplaani, otsivad sobivaid vitriine ja määravad, kuidas eksponaate välja pannakse ja dekoreeritakse.

Nad on spetsiaalselt koolitatud paigutuskunsti ja -disaini alal ning töötavad vahel vaid ühe muuseumi, galerii või erafirma jaoks.

Väljapanekute disaineri tööks on:

  • suhelda klientidega, et arutada lähteülesannet (teemad, ideed ja tooted, mida reklaamitakse);
  • arutada disainimeeskonnaga lähteülesannet ja disainikontseptsiooni, viimistleda ettepanekud ja esitada need klientidele;
  • päriselt mõista kliendi kaubamärki, tooteid, vajadusi ja eesmärke; luua esmased disainivisandid ja 3D-visuaalid, vahel maketid ja prototüübid;
  • teha erisugust disainitööd (graafiline disain ja kunst) erinevate väljapanekute ja näituste jaoks;
  • osaleda koosolekutel kontode ja müügimeeskondadega, et saada ülesandeid ja näidata oma disaine;
  • hallata materjalide ja kohapealsete teenuste tootmistellimusi, näiteks elektroonikat;
  • kohtuda tarnijatega ja neile projekti tutvustada;
  • transportida, paigaldada ja demonteerida väljapanekud näitusepaikades.

Haridus või oskused graafilise disaini, fotograafia ja sise või välisarhitektuuri valdkonnas.

Kunstiline juht

Kunstilised juhid vastutavad visuaalse stiili ja piltide eest, mis ilmuvad reklaammaterjalina ajakirjades ja ajalehtedes, toote pakenditel ja muudel kaubamärgi materjalidel. Nad loovad üldise disaini ja juhendavad neid, kes loovad kunstiteosed ja paigutuse.

Kunstilised juhid jälgivad tavaliselt teiste disainerite tööd, kes toodavad pilte kaubamärgi, televisiooni, filmi, etenduste, reklaamide, veebilehtede ja arvutimängude jaoks. Nemad valivad üldise stiili, milles visuaalsed sõnumid publikule edastatakse. Iga projekti puhul sõnastavad nad oma nägemuse teistele disaineritele. Disainerid loovad siis visuaale nagu illustratsioonid, graafika ja fotod või graafikud ja diagrammid või lavad ja filmi võtteplatsid kunstilise juhi nägemuse põhjal.

Nende töö nõuab neilt projekti kõikide disainielementide mõistimist, teiste loovtöötajate inspireerimist ning projektide eelarve ja ajakava sees hoidmist. Vahel vastutavad nad eelarvete ja ajakavade koostamise eest.

Kunstilise juhi tööks on:

  • juhtida disainerite meeskonda;
  • otsustada kasutatavad elemendid;
  • sõnastada meeskonnale oma nägemus;
  • vaadata üle ja kinnitada tekstid, disainid ja fotod;
  • leida parim viis, kuidas loovjuhi nägemust esindada. 

Kunstiliseks juhiks õppida ei saa. Sellele ametile omandatakse oskused töö käigus.

 

 

Disainiinsener

Disainiinsenerid vastutavad ettevõtte uute toodete ja süsteemide arendamise ja disainimise eest. Nad täidavad inseneeriaosakonnas erinevaid ülesandeid. Näiteks koostavad nad kavandeid, loovad testprototüüpe ja jälgivad tootmisprotsessi.

Disainiinsenerid koostavad mehaaniliste seadmete disaini jaoks tehnilised joonised. Nad teevad töö lõpetamiseks tihedat koostööd inseneride ja arhitektidega ning töötavad välja jooniseid väga erinevatele masinatele arvutitest hooneteni.

Disainiinseneri tööks on:

  • luua toodete kavandeid ja disaine;
  • kasutada funktsioneerivate toodete loomiseks oma teadmisi disaini ja tootmistprotsesside kohta;
  • luua testimiseks prototüüpe;
  • koostada toodete jaoks skeeme ja jooniseid.

Haridus või oskused graafilise disaini, fotograafia ja sise või välisarhitektuuri valdkonnas.

Tootedisaini insener

Tootedisaini insenerid vastutavad disaini projektijuhtimise, prototüüpimise ja toote arengu testimise eest. Nad hindavad toote mehaanilisi disainiomadusi ja otsustavad, kas need vastavad soovitud standarditele ja funktsionaalsusele.

Tootedisaini inseneride tööks on:

  • hallata, disainida, prototüüpida ja testida toote arengut;
  • hinnata toote mehaanilisi disainiomadusi;
  • teha kindlaks, kas toode vastab soovitud standarditele ja funktsionaalsusele.

Haridus või oskused graafilise disaini, fotograafia ja sise- või välisarhitektuuri valdkonnas.

Tööstuslik- / Tootedisainer

Tööstus-/tootedisainerid töötavad disainiülesandega, et luua lahendusi uute innovaatiliste, praktiliste ja tootmissobilike toodete jaoks. Tööandjad otsivad kandidaate, kes on detailitäpsed ning tugevate tehniliste ja loovoskustega.

Tööstus-/tootedisainerid töötavad välja toodete nagu näiteks autod, kodutehnika ja mänguasjad kontseptsioone. Nad kombineerivad kunsti, äri ja inseneeria, et luua tooteid, mida inimesed kasutavad igapäevaselt.

Tööstus-/tootedisaineri tööks on:

  • disainida, luua, testida ja arendada uusi tooteid;
  • toota funktsionaalseid, tõhusaid ja kauneid tooteid. 

Haridus või oskused graafilise disaini, fotograafia ja sise või välisarhitektuuri valdkonnas.

Strateegiline disainer

Strateegiline disain on disainioskuste rakendamise tava projekti erinevatele tasanditele, ettevõtlusvõimaluste avastamine, informatiivse keerukuse haldamine ja projekti hallalades navigeerimine, et pakkuda organisatsionidele rohkem läbimõeldud disainprojekte, mis arvestavad ja võimendavad keerukust väärtuse loomiseks.

Nii peavad strateegilised disainerid olema võimelised mõistma disaini mõju ja rakendamist erinevatel tasemetel ja kontekstides:

  • taktikalisel tasandil (kuidas luua, rakendada, genereerida, vormida);
  • operatiivsel tasandil (protsessid, organisatsiooni ülesehitus),
  • strateegilisel või juhtival tasandil (suunised, lähenemised jne).

Strateegiline disainer peab mõistma äri, disaini ja teadusuuringuid, aga on oma olemuselt ikkagi disainer ja mitte turundaja või ettevõtja (mis ei tähenda, et nad ei või spetsialiseeruda). Ideaalis saab strateegiline disainer ettevõtet ja selle konteksti jälgida ja mõista ning avastada selle sees olevaid disainprojekte ja ka seoseid nende projektide vahel.

Strateegilise disaineri tööks on:

  • seab kasutaja alati esikohale – on empaatiline, kuid peab silmas ka ärilisi eesmärke;
  • võtab ühendust kasutajatega, et avastada nende vajadused ja soovid;
  • alustab brändist, analüüsib, leiab eristumiseks vajaliku nurga ja positsioneerib brändi;
  • viib läbi uuringuid, mõtestab keerulisi protsesse, on kursis trendidega ja näeb ärisektori suurt pilti;
  • ühendab uuringute tulemused, teadmised, äristrateegia ja disaini;
  • on suurepärased suhtlejad ning koostavad tellijale lühikesi esitlusi ja verstaposte;
  • mõistab ärimaailma;
  • mõistab ja juhib muutusi, mille avastused ja loodud strateegia käivitavad;
  • edastab infot meeskondadele, kasutades selleks visualiseerimise ja esitlusoskuseid;
  • tõlgib uuringu tulemusel avastatud mõistmised universaalselt arusaadavateks disainivalikuteks.

Haridus või oskused strateegilise disaini valdkonnas.

Tehniline disainer

Tehniline disainer paneb oma töös suurt rõhku detailidele.

Tema igapäevaste ülesannete alla kuulub loovlahenduse sobitamine erinevatesse formaatidesse. Tehnilised disainerid aitavad vormistada reklaamlahendust erinevatele kampaaniapindadele. Antud amet on väga tähtis just Graafilise disaineriga koostöö jaoks.

Tehnilise disaineri tööks on:

  • kohtuda projektihalduritega, et arutada töö eesmärke ja nõudeid;
  • töödelda pilte;
  • küljendada;
  • trükiste ja reklaamide trükiks või elektroonilise meedia tarbeks ettevalmistamine;
  • valdab hästi erinevaid kujundusprogramme ja otsib ka uusi (tehnilisi) viise kuidas oma tööd efektiivsemalt ja kvaliteetsemalt teostada;
  • teha korrektuuri, et toota täpset ja kvaliteetset tööd;
  • demonstreerida kujutamisoskusi lihtsate visanditega ja töötada trükivalmis kujundustega;
  • teha koostööd trükikodade, loovkirjutajate, fotograafide, stilistide, illustraatorite, teiste disainerite, projektijuhtide, veebiarendajate ja turundusspetsialistidega.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Digitaalfotograafia
  • Kõrgemad kunstid
  • Graafika
  • Meedia
  • Fotograafia

Infodisainer

Infodisaineri tööks on lahendada erinevaid kommunikatsiooniprobleeme.

Kuigi infodisaineri lõplik toode peab olema kaunis ja pilkupüüdev, on nende päristööks suhestuda intellektuaalselt emotsioonidega. See tähendab, et infodisaineri töös on suuremateks prioriteetideks täpsus ja mugav andmete tarbimine kui esteetiliselt kaunis visuaalne kontekst.

Sellegipoolest on köitev graafika endiselt nende vastutusala oluline osa.

Infodisainerid ei hülga visuaalselt veenva lõpptoote ideed, nad lihtsalt peavad silmas, et nende esitlusotsused annavad andmetele jõudu ja ei varja neid.

Infodisaineri tööks on:

  • visualiseerimise ja infograafika abil analüüsida ja vormida andmeid konkreetse loo rääkimiseks;
  • lahendada sisemisi ja väliseid andmete visualiseerimise ja kommunikeerimise probleeme erinevates formaatides nagu infograafika, diagrammid ja kaardid.

Haridus või oskused nendes valdkondades:

  • Kunst ja disain
  • Digitaalfotograafia
  • Kõrgemad kunstid
  • Graafika
  • Meedia
  • Fotograafia

Teenusdisainer

Teenusdisain on teenuste loomine, uuendamine ja rakendamine. Disainis on teenusel front-end, kus toimub kasutajakogemus, ja back-end, kus on toimingud, protsessid, struktuurid, mis võimaldavad seda kogemust.

Teenusdisaineri tööks on:

  • oskab tuvastada projektiga seotud väljakutseid ja nende ületamiseks vaja minevat tööd ning suudab tuvastada ka vajaduse teiste disainidistsipliinide järele;
  • mõistab ja omab kogemusi vähemalt ühes disainidistsipliinis;
  • omab teenuse disaineri põhioskusi ja kogemusi, teadmisi teooriatest ja uurimisobjektile lähenemise viisidest;
  • on võimeline täpselt valima ja kasutama teenuste kujundamise tööriistu vastavalt vajadusele, hõlbustama põhilisi ühisdisaini seansse ja arendama põhilisi TD-visualiseeringuid.

Haridus või oskused teenusdisaini valdkonnas.

Äridisainer

Äridisaineri tööks on kliendikesksete disainimeetodite ja tööriistade rakendamine uute ärimudelite prototüüpimise, arendamise ja kinnitamise juures.  Nad laiendavad disainimõtlemise kliendikeskset olemust ettevõtte innovatsiooniprotsessi elujõulisuse faasini.

Äridisaineri tööks on:

  • avastada, analüüsida ja prognoosida ärimudeleid ja hinnastruktuure;
  • töötada välja strateegiad, ajakavad ja hinnamudelid, mis kajastavad asjakohaselt klientide organisatsioonilisi vajadusi;
  • teha koostööd multidistsiplinaarse meeskonnaga, et luua uus ettevõte, mis loob firmale või organisatsioonile uusi tuluallikaid;
  • luua ärimudeleid, mis parandaks ja laiendaks tarbijakogemust luues samas uusi võimalusi tulude saamiseks;
  • aidata klientidel leida ja arendada uusi kasvuvõimalusi olemasoleva brändi või programmi juures;
  • disainida uusi tooteid, teenuseid ja tarbijakogemusi, mis eristavad ettevõtet konkurentidest;
  • luua klientidele eristatavaid väärtuspakkumisi;
  • disainida uusi ja eristatavaid tooteid, teenuseid ja tarbijakogemusi, mis aitavad kaasa ettevõtte kasvule;
  • korrastada organisatsioonilisi struktuure, strateegilisi varasid ja tegevusmudeleid, mis aitavad ettevõttel iseenda innovatsiooni edendada;
  • disainida, juhtida, mõõta ja analüüsida ärieksperimente, mis koguvad turult tagasisidet ja aitavad arendada uudseid ärikontseptsioone.

Haridus või oskused äridisaini valdkonnas.

Disainiuurija

Disainiuurijad uurivad hoolikalt inimkogemust ja -käitumist, mõtlevad välja uusi viise ülevaate saamiseks ja inspireerimiseks ja innustavad meeskondi ning kliente vastama inimvajadustele julge ja optimistliku disainiga.

Disainiuurija tööks on:

  • viia läbi erinevate aruannete ja katsete sisuline ülevaatus, et jõuda seisukohale, mida me teame ja kus meil on veel küsimusi;
  • analüüsida olemasolevaid kliendilt saadud või riikliku andmebaasi lisatud andmeid;
  • struktureerida inimesekeskset uurimistööd ning juhtida meeskonda info kogumise, tulemuste analüüsi ja arusaamade arendamise kaudu;
  • ühendada saadud teadmised disainiga ja teha koostööd erinevate disainidistipliinidega;
  • luua esitlusi, aruandeid, raporteid, et dokumenteerida ja tuua välja ning edastada kliendile uurimuse käigus selgunud avastusi ja taipamisi.

Haridus või oskused strateegilise disaini või teenusdisaini valdkonnas.

Disaini mõtestajad

Disaini mõtestajad tagavad, et loodav disain on eesmärgipärane, baseerub strateegilistel alustel ja lahendab reaalset probleemi. Nad defineerivad disainiga lahendatavaid ülesandeid, juhivad kasutajate ja kliendi ootusi ning ühendavad tellija soovid disaineri poolt loodava väljundiga.

Sisudisaini juht

Sisudisaini juht kasutab narratiive kaubamärgi ühendamiseks tarbijaga, keskendudes kaubamärgi põhimõtete sidumisele sihtrühma ja brändi ühiste väärtustega.

Sisudisaini juhi tööks on:

  • luua ideid ülesande põhjal;
  • arendada loovkontseptsioone;
  • põimida kliendi loo kõik komponendid algusest lõpuni läbi mitmesuguste meediumite ja kanalite;
  • juhtida projektide/algatuste ressursside plaanimist, haldust, aruandlust ja kooskõlastamist, et pakkuda muutusi vastavalt kättesaadavusele ja ärinõuetele;
  • tagada sisudisaini meeskonna parimad tavad ja protsessid projektide järjepidavaks elluviimiseks.

Sellesse ametisse ei saa otse koolist siseneda ja vaja on vähemalt 5 aastat erialast töökogemust.

Graafilise disaini juht

Graafilise disaini juht hoiab ennast kursis valdkonna globaalsete arengute ja trendidega, töövahendite ja tehnoloogiatega, et hoida oma tiimi töö kvaliteeti ja efektiivsust ning võimaldada innovatsiooni ja personaalset arengut.

Graafilise disaini juhi tööks on:

  • juhtida ettevõtte või projekti disaini- ja loovaspekte;
  • töötada disainiprotsessi erinevate detailide kallal;
  • juhtida projekti disainerite ja loovinimeste meeskonda.

Sellesse ametisse ei saa otse koolist siseneda ja vaja on vähemalt 5 aastat erialast töökogemust.

Strateegilise disaini juht

Strateegilise disaini juht teeb kõike, mida strateegiline disainer ning lisaks sellele juhendab ja juhib ka strateegilise disaini tiimi. Tema näeb suuremat pilti ja omab streegiatiimis enim oskusi.

 Strateegilise disaini juhi tööks on:

  • juhtida projektide/algatuste ressursside plaanimist, haldust, aruandlust ja kooskõlastamist, et pakkuda muutusi vastavalt kättesaadavusele ja ärinõuetele;
  • tagada strateegilise disaini meeskonna parimad tavad ja protsessid projektide järjepidavaks elluviimiseks.

Sellesse ametisse ei saa otse koolist siseneda ja vaja on vähemalt 5 aastat erialast töökogemust.

Äridisaini juht

Äridisaini juhid teevad klientidega koostööd, et mõista nende ettevõtte väljakutseid ja võimalusi ning aitavad tuvastada ja prioriteediks seada nende lühi- ja pikaajalised eesmärgid. Äridisaini juhid aitavad kujundada ärimudeleid, mis parandavad ja laiendavad tarbijakogemust.

Äridisaini juhi tööks on:

  • juhtida projektide/algatuste ressursside plaanimist, haldust, aruandlust ja kooskõlastamist, et pakkuda muutusi vastavalt kättesaadavusele ja ärinõuetele;
  • tagada äridisaini meeskonna parimad tavad ja protsessid projektide järjepidavaks elluviimiseks.

Sellesse ametisse ei saa otse koolist siseneda ja vaja on vähemalt 5 aastat erialast töökogemust.

Digidisaini juht

Digidisaini juhi ametil on su ülesandeks suunata agentuuri digivaldkonna arengut ja tiimi ning tegeleda strateegiliste klientide konsulteerimisega.

 Digidisaini juhid töötavad kompleksetes projektides, kus ristuvad disain, tehnoloogia ja strateegia.

Digidisaini juhi tööks on:

  • juhtida projektide/algatuste ressursside plaanimist, haldust, aruandlust ja kooskõlastamist, et pakkuda muutusi vastavalt kättesaadavusele ja ärinõuetele;
  • tagada digidisaini meeskonna parimad tavad ja protsessid projektide järjepidavaks elluviimiseks.

Sellesse ametisse ei saa otse koolist siseneda ja vaja on vähemalt 5 aastat erialast töökogemust.

Loovjuht

Loovjuhid juhendavad, motiveerivad ja jälgivad oma meeskonna loovliikmeid. Nad toidavad loovliikmete ideid ja jälgivad nende üldist jõudlust.

Loovjuht hoiab ennast kursis valdkonna globaalsete arengute ja trendidega, töövahendite ning tehnoloogiatega, et hoida oma tiimi töö kvaliteeti ja efektiivsust ning võimaldada innovatsiooni ja personaalset arengut.

Loovjuhi tööks on:

  • luua ja hoida kliendite ja ettevõtete toodete, teenuste ja kaubamärkide visiooni;
  • juhtida loovmeeskonda, kes toodab visiooni toetavat kunsti ja disaini.

Sellesse ametisse ei saa otse koolist siseneda ja vaja on vähemalt 5 aastat erialast töökogemust.

Disaini korraldajad

Disaini korraldajate esmane ülesanne ei ole disainiprotsessis visuaalse ega mõttelise väljundi loomine. Nemad algatavad ja juhivad disainiprotsessi, valdkonna arengut ning rolli ettevõttes. Nende ülesandeks on suunata ja korraldada mõtestajate ja teostajate tööd.

Tiimijuht

Tiimijuhid vastutavad töövoolu juhtimise eest.

Nemad tagavad, et projektid on saavad valmis õigeks ajaks. Tiimijuhid töötavad koos projektihaldurite ja loovmeeskondadega, et kindlustada efektiivne töövoog ja tähtaegadest kinnipidamine.

Tiimijuhid jälgivad protsessi pidevalt kasutades selleks projektijuhtimistarkvara. Tihti teevad nad koostööd tootmisjuhtidega, et panna paika eelarved ja ajaplaan.

Tiimijuhi tööks on:

  • luua üksikasjalikke ajakavasid;
  • määrata igale projekti etapile tähtaeg;
  • tagada, et töö on loovmeeskondade ja osakondade vahel võrdselt ja õiglaselt jaotatud;
  • tagada, et töö on valmiks eelarve piires.

Kui agentuuris on liiga palju tööd ja ressursse napib, töötab tiimijuht koos projektihaldurite ja loovmeeskonnaga, et liigutada tähtaegu, või palkab lisaabi vabakutseliste või ajutiste töötajate näol.

Haridus turunduse, kliendisuhtluse või ärijuhtimise erialal.

Loovprodutsent

Loovprodutsendid juhivad filmi või telesaate tegemise protsessi eelproduktsioonist järeltootmiseni. Nad on visionäärsed loojad, ühendajad ja meelelahutajad, kes teavad mida teha, et ideed ellu äratada.

Loovprodutsendi tööks on:

  • arendada loovkontseptsioone, mis vastaks potentsiaalsete partnerite eesmärkidele;
  • teha ajurünnakuid ja koostööd, et luua ennetavaid formaate ja ideid, mida partneritele pakkuda;
  • pakkuda välja ideid nii ettevõttesiseselt kui otse klientidele;
  • teha tihedat koostööd projektijuhtidega, et tagada brändi eesmärkide täitmine ning selge ja avatud suhtlus;
  • korraldada ja planeerida võtted, kus on kohal meeskond, talendid ja vahel ka klient;
  • kasutada videotootmisoskusi võtete ja monteerimise jälgimise ajal;
  • valmis olek töötada lühikeste tähtaegade ja mitme meeskonnaga.

Kõrgharidus meedia või kommunikatsiooni erialal.

Tootmisjuht

Tootmisjuht on ühenduslüli meeskonna ja tootmisettevõtte, osakonna või projektijuhtide vahel.

Tootmisjuhid vastutavad erinevates meediumites tootmisega seotud ülesannete ja meeskonna eest.

Lisaks juhtimis- ja organiseerimisoskustele on tarvis laialdasi teadmisi tootmise ja võimaluste kohta erinevates meediaplatvormides, võimekust kujundusprogrammide kasutamisel ning häid esitlus-, läbirääkimis- ja kommunikatsioonioskusi.

Tootmisjuht peab olema ka loominguline ja omama oskust kogu tootmisprotsessi täpselt planeerida. Tal peab olema võime töötada nii iseseisvalt kui meeskonnajuhina ka stressirohkes keskkonnas ja tähtaegadest kinni pidades.

Tootmisjuhi tööks on:

  • tootmisplaanide loomine;
  • koordineerida ja juhtida tootmisprotsessi;
  • tagada, et tooted saavad õigeaegselt ja eelarve piires valmis;
  • tagada toodete ja teenuste nõutav kvaliteedistandard.

Tootmisjuhiks konkreetselt õppida ei saa, kuid need oskused tulevad selles ametis kasuks.

  • Reklaam ja turundus
  • Graafiline disain
  • Trükitehnoloogia

Digidisaini projektijuht

Digidisaini projektijuhid vastutavad ettevõtte veebiturunduse strateegiate eest. Nad töötavad eelarvepõhiselt, et välja töötada digiturunduskampaaniaid ja veebirakendusi, tuvastavad riske ja koostavad tugidokumente ning detailseid plaane ja aruandeid.

Digidisaini projektijuhi tööks on:

  • olla klientidele digihalduse kontaktisik;
  • luua tugevaid pikaajalisi kliendisuhteid ja hoida nendega tihedat kontakti;
  • luua oma klientidele digistrateegiad, arvestades nende konkreetseid nõudeid;
  • soovitada ja rakendada digiprojekte, mis suurendaks klientide investeerimistasuvust;
  • vastata kliendi päringutele;
  • anda aru veebi toimivusmõõdistuste kohta;
  • analüüsida digitoodete edukust;
  • olla kursis digitehnoloogia trendidega.

Kõrgharidus reklaami, turunduse või kommunikatsiooni erialal.

Keskkonnadisaini projektijuht

Keskkonnadisaini projektijuhid omavad teadmisi ja kogemust ruumidisaini, liikumisteede ja sisekujunduse valdkonnas. Nad vastutavad projektide planeerimise, juhtimise ja järelvalve eest kogu projekti jooksul. See positsioon nõuab suhtlemist mitmete sisemiste ja väliste kontaktidega.

Keskkonnadisaini projektijuhi tööks on:

  • olla kliendile kontaktisik;
  • koostada aruandeid ja tööplaane;
  • teostada asukohauuringuid ning koguda, protsessida ja hinnata andmeid;
  • selgitada välja projektivajadused ja eesmärgid;
  • jälgida töökäiku tagamaks lõpptulemuse vastamise nõuetele.

Kõrgharidus reklaami, turunduse või kommunikatsiooni erialal.

Turunduse ja brändingu projektijuht

Turunduse ja brändingu projektijuhid vastutavad kõigi brändi- ja turundustegevuste projektide eest, et saavutada eemärgiks võetud tulemus. Nad koordineerivad brändingu meeskonna tööd ja teevad tihedat koostööd kõigi loodava brändi või kampaania loomisse kaasatud partneritega.

Turunduse ja brändingu projektijuhi tööks on:

  • omada arusaama turunduse ja brändiloome valdkonnast;
  • juhtida kõiki turunduse ja brändiga seotud projekte;
  • koordineerida kaubamärgi kasutamise jaoks tööriistade loomine;
  • kinnitada klientide tellimused;
  • jälgida ja korraldada töövoogu kogu projekti vältel.

Kõrgharidus reklaami, turunduse või kommunikatsiooni erialal.

Strateegilise disaini projektijuht

Strateegilise disaini projektijuhid omavad teadmisi ja kogemust strateegiate ja ettevõttesiseste väärtuste, missioonide ja visioonide loomisest. Nad vastutavad projektide planeerimise, juhtimise ja järelvalve eest kogu projekti jooksul. See positsioon nõuab eelkõige projekti kulgemise mõistmist ja selle telljale kommunikeerimist.

Strateegilise disaini projektijuhi tööks on:

  • planeerida eesmärkide seadmist, rollide määramist ning ajakavade koostamist vastavalt kliendi vajadustele;
  • juhtida ja motiveerida oma projektimeeskonda;
  • koordineerida projektimeeskonda;
  • hoida projekti eelarves ja meeskonda graafikus;
  • tuvastada ja hallata riske kindlustamaks õigeaegse üleandmise;
  • rakendada vajalikke muudatusi projektis kogu protsessi jooksul;
  • anda regulaarselt aru juhtkonnale ja kliendile;
  • lõpetada projekt – sealhulgas hinnata õnnestumisi ja väljakutseid, et järgmise projekti jaoks õppimist parandada.

Kõrgharidus reklaami, turunduse või kommunikatsiooni erialal.

Väljapanekute projektijuht

Väljapanekute projektijuhid töötavad koostöös kuraatori- ja disainimeeskondadega tagamaks, et väljapaneku iga elemendi tootmine ja paigaldamine jõuab edukalt kohale, vastab standarditele ja publiku ligipääsule, mahub eelarvesse ja on õigeaegselt teostatud.

Väljapanekute projektijuhi tööks on:

  • juhtida projekti ajakava ja eelarvet;
  • tagada loodud väljapaneku kvaliteedinõuded;
  • koordineerida ja suhelda kliendi, ehitajate ja tarnijatega;
  • valmistada ette aruandeid ja tööplaane;
  • teostada kohauuringuid ning koguda, protsessida ja hinnata andmeid;
  • selgitada välja projektivajadused;
  • jälgida töökäiku tagamaks lõpptulemuse vastamise nõuetele.

Kõrgharidus reklaami, turunduse või kommunikatsiooni erialal.

Turundusjuht

Turundusjuht juhib ettevõtte, teenuse või toote turustamist.

Turundusjuht vastutab ühe või mitme teenuse ja toote eest ning koostab turunduskampaaniate eelarveid. Lisaks esitab ta need kinnitamiseks, teeb koostööd reklaamiagentuuridega, osaleb läbirääkimistel, ettevalmistab müügi- ja reklaamlepinguid ning vaatab üle reklaam- ja trükimaterjale ning tele- ja veebireklaame.

Turundusjuhi tööks on:

  • luua reklaaminfot äritegevuse edendamiseks;
  • koordineerida turundusstrateegiates mitmeid kanaleid;
  • hallata turunduskampaania eelarveid;
  • testida uusi turundusvõimalusi;
  • luua suhteid meediaväljaannetega;
  • juhtida sotsiaalmeedia strateegiaid;
  • hinnata turunduskampaaniate tulemusi;
  • leida probleemid ebaõnnestuvates kampaaniates;
  • jälgida ja täiustada SEO-d;
  • hallata töötajaid ja kolmanda osapoole müüjaid;
  • lahendada klienditeeninduse probleeme;
  • pakkuda uusi viise uute toodete reklaamimiseks;
  • harida töötajaid valdkonna turundustrendide osas;
  • analüüsida sotsiaalmeedia platvormide klienditagasisidet;
  • analüüsida reklaamitulusid ja raporteerida juhtkonnale.

Kõrgharidus turunduse, majanduse või finantsjuhtimise erialal.

Brändijuht

Brändijuht hoolitseb selle eest, et kaubamärkide kvaliteet püsiks.

Brändijuht ei vaata mitte ainult lähemalt konkreetse toote müüginumbreid, vaid rakendab ka turundusstrateegiaid ja hoiab tihedat kontakti jaemüüjatega, et veenda neid jätkama eelnimetatud toote müümist esimese valikuna.

Brändijuht teeb tihedat koostööd tootja, müügipersonali, turundusmeeskonna ja reklaamijatega, tagamaks, et kõik tootmise, tarnimise ja turustamise aspektid on tugevalt sünkroniseeritud.

Brändijuhi tööks on:

  • plaanida ja teostada kogu digiturundus, sealhulgas SEO/SEM, turunduse andmebaasid, email, sotsiaalmeedia ja display-reklaamikampaaniad;
  • kujundada, ehitada ja hooldada ettevõtte sotsiaalmeediat – mõõta ja raporteerida kõigi digiturunduskampaaniate toimivust ning hinnata eesmärkide (ROI ja KPI-d) põhjal;
  • tuvastada trendid ja teadmised ning optimeerida nende põhjal kulutusi ja toimivust;
  • luua ja arendada uusi ja loovaid kasvustrateegiaid;
  • plaanida, läbi viia ja mõõta eksperimente ja konversiooniteste;
  • teha koostööd sisemeeskondadega, et luua maandumislehti ja optimeerida kasutajakogemust;
  • kasutada tugevat analüüsivõimet, et hinnata end-to-end kliendikogemust mitmetes kanalites ja puutepunktides;
  • varustada konversioonipunkte ja optimeerida kasutajalehtreid;
  • teha koostööd angentuuride ja teiste müügipartneritega;
  • hinnata uut tehnoloogiat.

Rakendus-, kutse-, kõrgharidus turunduse valdkonnas.

Disainijuht

Disainijuhid on vahel tuntud kui disainikoordinaatorid.

Disainijuhid koordineerivad kõiki projektiga seonduvaid disainiküsimusi, aidates nii tagada, et projekti loovmeeskondade koostöö sujuks ning et kõik toimuks õigeaegselt ja eelarve piires.

Disainijuhi tööks on:

  • motiveerida ja julgustada ettevõttesiseseid ja -väliseid disainimeeskondi;
  • tagada kvaliteetsete ja lihtsasti mõistetavate tehniliste jooniste ja disainide õigeaegne tootmine;
  • jälgida disainiprotsessi tehniliste teadmiste abil;
  • teha koostööd agentuuridega tagamaks sihtrühma ootuste täitmise;
  • vaadata üle disainilahendusi kvaliteeti ja ohutust silmas pidades;
  • vältida tootmisvigu ja vähendada finantsriske;
  • tagada, et disainid oleks sobival ajal kättesaadavad neile, kes neid vajavad;
  • pidada põhjalikku disainprotsessi dokumentatsiooni;
  • olla kursis ehitusseadustike ja disainiga seotud tegevusjuhendite muutustega.

Kõrgharidus reklaami, turunduse või kommunikatsiooni erialal.